Užívateľ > LukyT > Hodnotenia
| Užívateľ
| Hry
| Hodnotenia
| Priatelia
|
Cora 3 je veľmi vydarený off-road simulátor. Fyzika auta a deštrukčný model sú na vysokej úrovni, obzvlášť v roku, kedy bola hra vydaná boli tieto atribúty špičkové. Auto sa inak správa na snehu, piesku, bahne. Skutočne pocítite silu pohonu 4x4, uzávierok diferenciálov a asistenčných služieb. Čo by som hre vytkol sú miestami príliš veľké kolízne hranice objektov. Niekoľkokrát sa stane, že auto (zrazu) narazí do objektu, o ktorom si myslíte že auto prejde okolo neho bez problémov. Medzi tieto objekty patria kamene, ale predovšetkým konáre stromov (hlavne v mape National Park). Treba si len zvyknúť obchádzať objekty vo väčšej vzdialenosti. Chýba mi mapa zobrazujúca prejdené trasy - mnohokrát som sa vracal na ten istý checkpoint niekoľkokrát a zablúdil som. Autori zrejme chcú naplno využiť potenciál off-roadu a čo najviac času by ste mali stráviť mimo ciest - potom vám nerobí problém si to namierniť priamo k checkpointu. Inak hru hodnotím veľmi vysoko.
Neuveriteľne nudná hra. Prvýkrát som ju hral len chvíľu, lebo ma prestala baviť. Druhýkrát som ju nainštaloval asi po 2 rokoch s chuťou, že pôjdem trošku ďalej, budem plniť vedľajšie misie...opäť ma po asi hodine prestala baviť. Tretíkrát som ju nainštaloval v roku 2020, že si pri dlhých zimných večerom hru znovu do tretice zahrám. Nemôžem si pomôcť, ale tú hru nedokážem dohrať, pretože je tak neuveriteľne nudná! Stále robiť to isté - ísť z bodu A do bodu B, cestou zlikvidovať zombíkov, potom z B naspäť do A. Zombie sa respawnujú na tých istých miestach, čo je strašne otravné. Ceny všetkého sú neuveriteľne vysoké - chápem, že na ostrove, ktorý je už odrezaný od sveta nebude obchod a ekonomika prekvitať, ale napríklad taká oprava zbraní, ktorú si tam hráč urobí sám stojí peniaze - to už je fakt sila. Keby tam bol nejaký opravár zbraní, ktorý ju za poplatok opraví, nepoviem ani slovo. Nepriatelia levelujú spolu s hráčom, takže je úplne jedno, či hráte hru na leveli 1 alebo 20 - necítiť žiadnu výhodu vyššieho levelu oproti zombíkom. Akurát hrdina ovláda nejakých pár nových hmatov-chvatov, ktoré však kvôli hroznému ovládaniu takmer ani nevyužijete. 25% len za atmosféru, inak je to odpad.
Toho casu graficky mimoriadne vydarena hra. Celkom slusna bola aj dejova linia, hoci po odohrani 7-8 misie som uz mal pocit, ze uz tvorcovia nevedeli, ako vymysliet dalsie levely, linia na mna zacala posobit chaoticky. Striedanie ostrova a laboratorii mne osobne velmi nesedelo. Uprednotnil by som radsej va zaciatkoch velku cast kampane na ostrove, potom vo finalnej casti prist do laboratorii. Takto by som dal hre 90%, ale moje hodnotenie znizim kvoli absolutne nerealistickej presnosti nepriatelov. Je absurdne, aby ma kriticky na jeden vystrel trafil vojak s M16 z takej vzdalenosti, z ktorej som ho ja takmer nevidel a pohyb o jeden pixel do strany s puskou uz znamenal strelu mimo neho. A toto sa stavalo dost casto - osobne som hru presiel na urovni veteran. Mam rad hry, ktore su narocne, aj take, kde vas odrovnaju jednym headshotom - no z rozumnej vzdialenosti. Pre Crytek zrejme AI = prenost strelby.
Ako veľký fanúšik súťaže "Pevnosť Boyard" som si túto hru nemohol nechať ujsť. Hra ma však mimoriadne sklamala. Neustále sa opakujúce súťažné disciplíny (aj pri bezchybnom prechode hrou prechádza hráč tie isté disciplíny, len v inom poradí). Postavy hovoria v hre dokopy 5 anglických troj-slovných viet a po dlhšom hraní už to skutočne lezie na nervy - hlavne ak po získaní kľúča povedia všetky NPC tú istú vetu. Finálne zbieranie mincí je hrôza - myslel som si, že na tom sa nedá nič pokaziť. Ale ovládanie postavy je pri tomto akte naozaj žalostné a diletantsky urobené. Utekáte s mincami a ani nevidíte kam. Narážate do vlastných spoluhráčov, pretože jednoducho nevidíte kadiaľ utekajú oni. Chýba klasická úvodná zvučka. Zabudnite na kameru, ktorá sleduje beh hráčov k miestnosti s ďalšou disciplínou, aby sme si mohli vychutnať interiéry pevnosti. Jedným slovom - hrôza.
Táto hra bola prvou RPG hrou, ktorú som mal nainštalovanú v PC. Vtedy som ani nemal tušenie o pojme RPG a moje prvotné hranie vyzeralo tak, že som uchopil do ruky meče a pustil som sa do zabíjania nevinných dedinčanov. Až som prišiel ku kováčovi a ten každého z bratov zabil dvomi ranami. Takto som s hrou začínal...s hrou, v ktorej som kvôli absencii akýchkoľvek videí nevedel čo je mojou úlohou a čo je vôbec cieľom tejto hry. Neskôr som si obstaral kompletnú inštalačku a konečne som sa po dlhom čase (s odstupom asi 4-5 rokov) pustil do skutočného hrania...
Čo ma na tej hre už vtedy uchvátilo bolo veľmi príjemné grafické prostredie a uživateľské rozhranie bolo veľmi prívetivé. Hra ma chytila a nepustila od začiatku do konca. Dnes by túto hru nikto nehral, ja by som si ju zahral znovu kedykoľvek. Keby v hre skutočne absentovali videá, dal by som jej 90%. Teraz jej dávam rovných 100 nakoľko je to skutočne moja top RPG hra. V hre mi trošku chýbala zmena postavy podľa aktuálneho výstroja a výzbroja. Ale na mojom hodnotení to aj tak nič nezmení:)
Táto hra je mojou TOP akčnou hrou. V dobe svojho vydania mala zastaralejšiu grafiku, AI miestami zadrhávala, ale pre mňa je aj tak jednoznačne najlepšie pre veľmi dobre spracovaný príbeh o pomste, Kane-oví bývalí parťáci si myslia že ich kedysi zradil (ako vždy ide o peniaze), po vražde jeho ženy sa vydáva na cestu pomsty spolu s psychopatickým Lynchom. Mimochodom, scéna vraždy jeho ženy je vynikajúca, sršia z nej emócie. Rozhovory a hlášky sú skvelé ničím neprifarbené, drsné - veľmi, ale v takých situáciách to inak ani nejde.
Hru som hral v ruskom originale - mne sa velmi pacila. Mnohi hraci tuto hru odsudili po par minutach hrania, pretoze sa stazovali na styl hrania "pokus-omyl". Tazko povedat, ci je to prekladom a dabingom, ale ja som nikdy nemal v hre priamy pocit, ze by som nieco skusal metodou pokus-omyl. Velmi vela veci sa da precitat z dennikov a roznych zapisov, ktore v hre nachadzate. Hra ma velmi zaujimavy design, hori prechody medzi lokaciami su hrozne (po 10 minutach som to v nastaveniach menu vypol). A koniec - ze mu nikto nechape? Je pravda, ze to, co sa v skutocnosti stalo s jednym s bratov je ukazane az pomerne neskoro, ale hra drzala v zaujimavom napati, ako to cele skonci. Necha nas do poslednej chvile premyslat "za koho sme to vlastne hrali". Kazdy si moze spravit vlastny nazor, ja svoj neprezradim:)
Pri prvom hrani mi hra prisla ako mierne nedotiahnuty Assassins Creed - predovsetkym kvoli nie uplne vydarenemu splhaniu sa po budovach...liezlo mi na nervy hlavne to, ked pri uteku po strechach hrdina nezoskakuje z malych prekazoch, ale sa na nich zachyti - je to samozrejme aj vyhodne - pokial pridete na rimsu a nechcete spadnut dole, Sean sa uatomaticky zachyti...ale ked to robi aj na meter vysokom mure, to uz je strasne. Trosku mi vadilo aj rozmiestnenie nacistov v pripade poplachu...hliadky su vtedy rozmiestnene v rovnakych rozostupoch. Dalsim nedostatkom je velmi mala aktualna mapka - castokrat nie je vidiet od jednej krizovatky po druhu a nie je jasne kam ist. Uplne zavaznym nedostatkom je system ukladania - mozete mat rozohratu misiu aj 20-30 minut, ste paradne nachystany...no nieco sa zrazu pokazi (urobite chybicku) a zacinate na hlavnom stanovisti. Pritom hra vypisuje na obrazovke informacie o dosiahnutom checkpointe - 3 az 5 krat za misiu. Ale nie je to nic platne. Ked uz zacnete misiu, nevypinajte hru az kym ju nespravite. Napriek tomu, ze som hre najprv vytkol hlavne zapory, moje hodnotenie je take ake je predovsetkym pre uzasny pribeh pomsty, vyborne dialogy a rec postav. V reci su badatelne silne emocie. Grafika je na silnom stroji (HW naroky boli na svoju dobu extremne vysoke) fantasticka. Zivot v Parizi je pekne animovany.
Jedna z mojich najobľúbenejších hier vôbec. Vyrástol som na WB I a potom som rovno prešiel na WB III. Hra je pomerne náročná, odporúčam ju len skúseným hráčom stratégií. Za niektoré rasy (napríklad za Elfov) vie byť ťažká ako fras. Napriek tomu, keď si hrdinu kvalitne vytrénujete, sily sa vyrovnajú. Pamätám si, ako som s mojím rytierom rys Empire na 45 levely sám čistil posledné misie bez ťaženia surovín a stavania:)
+ Rozmanitosť krajín
+ Vývoj hlavného hrdinu a spolubojovníkov
+ Náročnosť - pre hráčov, ktorí čakajú výzvu, je to plus.
+ Dĺžka kampane
- Opakujúce sa scenáre
- Málo jednotiek na začiatku boja