Herní dokument, který vyniká věrným zpodobněním protektorátních reálií. Má povedenou atmosféru a sympatické zpracování, ale pokud od svého zážitku požadujete především propracovanou hratelnost, budete zklamaní.
Prečo teda hodnotíme kladne a Attentat 1942 vám odporúčame? V prvom rade je vždy dobré vedieť niečo z našej histórie, tobôž v dnešnej zábudlivej dobe. Minulosť nie je možné zmeniť, fakty o nej však zabudnúť alebo prekrútiť áno. V druhom rade je spracovanie jednoduché, užívateľsky príjemné, takže pred obrazovku môžete posadiť hocikoho a zaujme. A po tretie, čo si nesmierne ceníme, Attentat 1942 nepoučuje, nesnaží sa hrať na city, ostro sa nevyhraňuje. Len zaujímavou a pútavou formou predhadzuje fakty bez toho, aby nudil či vnucoval svoj názor. Prinúti vás zamyslieť sa, a to je podstatné. Možno len tak trochu, aby ste sa občas zastavili a našli niektoré náznaky ľudskej hlúposti vo svojom, možno bezprostrednom okolí aj dnes.
-: preklepy, hudba, herná doba, hrateľnosť, minihry
+: príbeh, atmosféra, dialógy, minihry, encyklopédia, dobový materiál, edukácia, zábava, komiksy
Verdikt: Hru Attentat 1942 nie je jednoduché hodnotiť. Dokonca ju možno skôr označiť za interaktívny dokument, ktorý sa zaoberá spornou časťou našej histórie, presnejšie atentátom na ríšskeho protektora Reinharda Heydricha a jeho dôsledkami. Dej hry je rozdelený do dvoch línií. Jedna zachytáva súčasnosť vo forme rozhovorov s pamätníkmi udalostí okolo atentátu. Druhá vo forme komiksu sprostredkúva život postáv v danom období. Hráč tak koná, pretože v roli potomka chce zistiť, prečo bol starý otec odvedený v predmetnom období gestapom a následne internovaný v koncentračnom tábore. Súčasťou hry sú dobové materiály, encyklopédia s ďalšími informáciami a minihry, ktoré sú kladom a aj záporom, pretože nie každá sa podarila a nemajú výrazný vplyv na dej. Ich absolvovaním možno obdržať mince pre získanie nových informácií v rámci opakovaných rozhovorov. Po stránke hrateľnosti je na tom hra slabo a možno ju dohrať do troch hodín. Hráčovi však poskytuje množstvo informácií a je na ňom, aký postoj zaujme k predmetným udalostiam. Ak by sme sa mali riadiť v školskom prostredí heslom: Škola hrou..., tak Attentat 1942 je toho príkladom.
0 Dobré Zlé