-: absencia väčšej kampane a multiplayeru, časom stereotyp a nuda
+: grafika, audio, hudba, atmosféra, zábava, herná doba, mikromanažment a logistika, budovanie kolónie, budovy, náhodné udalosti, príklon k realizmu, obtiažnosť, suroviny, výskum, foto mód, editor a podpora komunity
Verdikt: Elon Musk sa snaží so svojim vesmírnym programom dobyť Mars, no práve hráč ho v tom môže predbehnúť a kolonizovať aspoň jeho virtuálnu podobu. Nosnou časťou hry Surviving Mars je teda postupná kolonizácia červenej planéty a jej autonómny stav v rámci voľnej hry. Hra prekvapujúco neobsahuje väčšiu kampaň v podobe rivality viacerých spoločností, ktoré by súperili o finančnú podporu materskej planéty, na čom mohol byť postavený aj multiplayer. Hráč má tak možnosť nastavenia základných parametrov, polohy kolónie, čím je ovplyvnená výsledná obtiažnosť. Na začiatku je potrebné vybudovať základnú infraštruktúru, ťažbu surovín a postupne vytvoriť podmienky pre život pod kupolami. Piliermi hry sú logistika zásobovania, financovanie a mikromanažment v rámci starostlivosti o každého kolonistu. Financie možno získať ťažbou vzácnych materiálov, čo zafinancuje ďalší výskum a možnosti v rámci budovania. To povedie k nezávislosti kolónie od Zeme a jediné čo ostáva je opakovať daný postup, čím nastáva stereotyp. Surviving Mars je budovateľská stratégia s nevyužitým potenciálom.