První chvilky ve Spacecom byly skvělé a první multiplayerové bitvy nadpozemsky napínavé. V mysli jsem si Spacecom hned zařadil jako titul, který mi na počítači zůstane. Taková strategická rychlovka, kterou pro mě stále je Frozen Synapse nebo Defcon. Bitvu rychle založíte, trvá několik desítek minut nebo maximálně hodinu. Navíc podobné hry dokáží pomocí miniaturních grafických prvků, trefné hudby, zvuků a jednoduchých principů vyvolat unikátní atmosféru a zároveň z nich máte pocit, že hrajete obrovský a velkolepý titul. Největším problémem je ale prázdnota hry v multiplayeru. Když tvůrci tento problém vyřeší, rád se k hraní vrátím. Do té doby si ale raději dám pauzu.
-: celkový obsah, cena, absencia základných mechanizmov, slabá podpora multiplayeru, kampaň
+: audio, ambient, zábava, atmosféra, herná doba, jednoduchosť a utilitárnosť, typy lodí a planét, taktika, multiplayer
Verdikt: Spacecom je hra, ktorá exceluje svojou jednoduchosťou a snaží sa o priazeň vesmírnych stratégov. Ako si však možno predstaviť tú jednoduchosť? V hre existuje niekoľko typov hviezdnych systémov a káždý je niečim výnimočný, či už možnosťou staviať lode, opravovať ich alebo navyšovať kapacitu jednotiek, do ktorých sa ráta aj obrana systémov samotných. Hráč má k dispozícii tri typy lodí a to battle fleets na priamy boj, invasion fleets na obsadzovanie planét a siege fleets na ničenie systémóv. Daná jednoduchosť však v skutočnosti vytvára paradox, pretože v rovnakej situácii je aj oponent a preto treba dbať na prepracovanú taktiku. Hra obsahuje ako singleplayer, tak aj multiplayer. Kampaň je prekvapivým koridorom a nedovoľuje hráčovi byť kreatívny. Podstatným prvkom v zálohe sa tak stáva skirmish. Multiplayer zatiaľ nie je podporovaný až tak, ako by si hra zaslúžila. Spacecom v sebe skrýva poriadný potenciál, ktorý môže prekvapivo zaujať aj náročnejších stratégov. Na druhú stranu, autori ešte musia popracovať na niektorých veciach a hlavne podpore multiplayeru, ktorý môže byť brzdený aj vyššou cenou v pomere k obsahu.
0 Dobré Zlé