Návody > Fallout: New Vegas - Honest Hearts
Prídavok vás zavedie na výpravu do kaňonu Zion v okolí Utahu, kde sa pokúša karavána obnoviť svoje kontakty, no miesto toho narazíte na divoké kmene žijúce v tejto oblasti, ktoré boli dlhodobo separované od poapokalyptickej civilizácie.
Novinky
Z divokých tvorov sú tu upravené verzie klasických potvor, ako gigantické modlivky oproti malým z F:NV, divoké psy kmeňa Biele Nohy (White Legs Mongrel, ako Mongrel od Légie), gigantickí Cazadori, Zelení Gekoni (silnejšie verzie rozličných variácií gekonov z F:NV, navyše pľujú jedovaté pľuvance), Spore Carrier Beast / Runt (menom iná verzia rastlinných potvor z pôvodnej hry, sú silnejší a môžete z nich získať miazgu, čo z pôvodných nešlo - teraz už ide aj z nich), Giant Spore Plant (obria verzia pôvodnej mäsožravej rastliny, tu z nej /ako už aj z obyčajnej verzie/ môžete získať Struk spórovej rastliny) a novinkou sú len Yao Guai, ktorí boli vo F3, ale v F:NV už nie (veľké zmutované beštie podobné vlkolakovi).
Z ľudských nepriateľov je tu klan Bielych Nôh (White Legs). Tí sú nepriateľskí voči všetkým a hoci sú to divosi, nemajú problém využívať aj modernejšie zbrane. Sú štyri druhy ich bojovníkov: White Legs Storm-Drummer používajú strelné zbrane ako samopaly a pušky rozličnej kvality. White Legs Light-Bringer používajú ľahšie strelné zbrane ako aj ohnivé bomby a granáty. White Legs Pain Maker používajú chladné zbrane a vrhacie tomahavky. White Legs Bone-Breaker používajú zbrane na boj bez zbraní.
Ďalšie dva klany sú Sorrows a Mŕtve Kone (Death Horses), no pokiaľ si ich úmyselne neznepriatelíte, budete s nimi vychádzať dobre. Ako skupina tu vystupujú aj Noví Kanaánisti, ktorých tu však zastupujú len Daniel a k viere sa obrátivší Joshua.
Perky
Prídavok pridáva 6 perkov, ktoré zapadajú medzi ostatné a môžete si ich pri postupe na vyššiu úroveň po aktivácii prídavku zvoliť kedykoľvek.
Grunt (level 8)
Vďaka armádnym znalostiam spôsobujete o 25% väčšie poškodenie s pištoľami a samopalmi 9mm a .45 Auto, ako aj so služobnými puškami, útočnými a streleckými karabínami, ľahkým guľometom, trieštivými granátmi, granátometom a bojovým nožom.
Vyžaduje: Zbrane 45, Výbušniny 20.
Home on the Range (level 8)
Keď aktivujete ohnisko, môžete sa pri ňom vyspať tak, ako v iných prístelkoch.
Vyžaduje: Prežitie 70.
Sneering Imperialist (level 8)
Pri ťahovom súboji spôsobujete o 15% väčšie poškodenie a máte zároveň aj väčšiu presnosť zásahov proti povaľačom, feťákom, divochom (Sorrows, Biele Nohy), či nájazdníkom (Fiendi, Zmije, Šakaly).
Vyžaduje: -
Tribal Wisdom (level 8)
Vďaka poznatkom kmeňov utŕžite o 50% menšie poškodenie končatín od útoku zvierat, zmutovaných zvierat a hmyzu, odolnosť voči jedom sa vám zvýši o 25% a získate schopnosť pojedať zmutovaný hmyz (šváby, cazador, krvavé muchy, mravce, modlivky, škorpióny - obyčajné, ani Obrovské, ani mláďatá.) v plíživom móde (ako kanibal ľudí).
Vyžaduje: Prežitie 70.
Fight the Power! (level 10)
Získavate +2 Prah Poškodenia (Damage Treshold) a +5% k šanci na kritický zásah proti nepriateľom, ktorí majú na sebe brnenie frakcie NKR, Légie, alebo Bratstva Oceli.
Vyžaduje: -
Eye for Eye (level 20)
Za každú končatinu, ktorú máte ochromenú, získavate v boji +10% k poškodeniu, ktoré spôsobujete nepriateľom.
Vyžaduje: -
Zbrane
.45 Auto Pistol
Polo automatická pištoľ, munícia .45 Auto. Dostanete ju za odmenu po splnení úlohy „Bighorners of the East Virgin“. Tiež sa dá kúpiť od Joshuu, alebo po návrate od Gun Runnersov, či Chánov. Môžu ju mať niektorí nepriatelia v Zione. Má aj vylepšenie odolnosti (.45 AP HD slide) a tlmič (.45 AP silencer), ktoré sa tiež dajú zakúpiť.
.45 Auto Submachine Gun
Samopal, munícia .45 Auto. Používajú ich Biele Nohy, najmä White Legs Storm-Drummers. Dajú sa kúpiť od Joshuu, alebo Gun Runnersov po návrate zo Zionu. Zakúpiť si môžete aj vylepšenie kapacity zásobníka (.45 Auto SMG drums) a vylepšenie zníženia rozptylu (.45 Auto SMG Comp.).
A Light Shining in Darkness
Svetlo Žiariace v Temnote. Unikátna verzia pištole .45. Munícia .45 Auto. Môžete ju získať, ak zabijete Joshuu, alebo ju dostanete ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
Compliace Regulator
Iný druh unikátnej verzie laserovej pištole, munícia: Energetické články. Páli modré lúče energie, na rozdiel od klasických červených laserových a pri kritickom zásahu zasiahnutého nepriateľa na 10 sekúnd ochromí. Nájdete ju v Zione v jaskyni Fallen Rock Cave (pri tábore Mŕtvych Koní) v zadnej časti, kde je aj počítač, aj pracovný stôl.
Fire Bomb
Ohnivé bomby sú ako klasický Molotow koktail z fľaše Sarsaparilly. Používajú ich White Legs Light-Bringeri a neskôr sa dajú kúpiť aj u Gun Runnerov.
Salt-Upon-Wounds´ Power Fists
Unikátna verzia energo päste, zbrane pre boj bez zbraní, ktorú používa vodca kmeňa Bielych Nôh, Salt-Upon-Wounds. Získate ju od neho, ak ho zabijete. Ak ho nezabijete, tak ju dostanete ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
She´s Embrane
Unikátna verzia bojovej rukavice z Yao Guaiov. Získate ju za splnenie vedľajšej úlohy „Rite of Passage“.
Survivalist´s Rifle
Unikátna verzia služobnej pušky. Munícia: 12.7 mm. Používal ju vojak, ktorý po veľkej vojne prežíval v Zione a stal sa tamojšou legendou. Nájdete ju v jeho batohu pri jeho kostre na kopci Red Gate v juhozápadnej časti kaňonu pri Virgin River nad mólom Red Rapids Docks.
Tomahavk
Improvizované tomahavky z dvoch skôb a olovenej rúrky sú vrhacie zbrane, ktoré používajú Biele Nohy. Inak sa dajú kúpiť u Joshuu a po návrate u Gun Runnersov.
War Club
Bojová palica klanu Mŕtvych Koní. Dostanete ju za odmenu po splnení úlohy „Bighorners of the East Virgin“. Tiež sa dá kúpiť od Joshuu, alebo po návrate od Gun Runnersov. U nich sa dajú dokúpiť aj vylepšenia na väčšie poškodenie (War Club Casings) a na väčšiu rýchlosť útok (War Club Honors).
Yao Guai Gauntlet
Bojová rukavica vyrobená z laby Yao Guaia. Používajú ich členovia klanu Sorrows. Môžete ich získať, ak niekto z nich padne v boji. Inak sa dajú po návrate kúpiť u Gun Runnersov.
Odevy
Chalk´s Headdress
Perami a doplnkami zdobená bejzbalová čiapka, ktorú nosí Follows-Chalk. Ak ho nezabijete, tak ju získate ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
Odev. PP: 1. Váha: 3. Pridáva: +5 Chladné zbrane.
Daniel´s Outfit, Daniel´s Hat
Odev a klobúk Daniela, vodcu klanu Sorrows. Ak ho nezabijete, tak ich získate ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
Odev. PP: 2. Váha: 2. Pridáva: +5 Medicína, +5 Obchod.
Klobúk. PP: 1. Váha: 1. Pridáva: +5 Rečníctvo, +1 Vnímanie.
Dead Horses Stalker Armor
Brnenie Mŕtvych Koní. Získať ich môžete len z tiel členov klanu, ak nejakých zabijú pri boji Biele Nohy. Môžete ich získať tiež obráteným kradnutím, postačí brnenie Bielych Nôh, keďže má vyšší Prah Poškodenia.
Ľahké brnenie. PP: 5. Váha: 3. Pridáva: +5 Plíženie.
Desert Ranger Combat Armor, Desert Ranger Combat Helmet
Špeciálna verzia bojového brnenia NKR rangerov z pôvodnej hry. Nájde ho aj s prilbou v jaskyni Stone Bones Cave, ktorá je v tábore klanu Sorrows. Je na zemi pred stolom s počítačom.
Stredné brnenie. PP: 22. Váha: 30. Pridáva: -
Prilba. PP: 5. Váha: 0. Pridáva: -
Joshua Graham´s Armor
Odev Joshuu, ktorý tvorí tričko, džínsy a vesta SWATU z policajného oddelenia Salt Lake City. Ak ho nezabijete, tak ho získate ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
Ľahké brnenie. PP: 15. Váha: 8. Pridáva: +3% šanca na kritický zásah.
Park Ranger Hat
Klobúk strážcov parku Zionu, po jednom klobúku nájdete v každej rangerskej stanici v Zione.
Odev. PP: 1. Váha: 1. Pridáva: +5 Prežitie, +1 Vnímanie.
Salt-Upon-Wounds´ Helmet
Prilba vodcu klanu Bielych Nôh. Ak ho nezabijete pri záverečnej úlohe prídavku, tak ju získate ako odmenu pri úlohe „Departuring Paradise“.
Odev. PP: 4. Váha: 3. Pridáva: +5 Plíženie, +2% šanca na kritický zásah.
Sorrows Outfit, Sorrows Adorned Outfit
Obleky klanu Sorrows, obyčajná a mierne zdobená (Adorned Outfit) verzia (tú nosí napríklad šaman White Bird). Získate ich len z mŕtvych tiel klanu Sorrows, ak nejakých zabijú nepriatelia (je na to celkom šanca pri záverečnej úlohe, či už robíte pre Joshuu, alebo pre Daniela). Môžete ich získať tiež obráteným kradnutím, postačí brnenie Bielych Nôh, keďže má vyšší Prah Poškodenia.
Ľahké brnenie. PP: 2. Váha: 2. Pridáva: +5 Prežitie.
White Legs Hide Armor
Brnenie, ktoré nosia členovia klanu Bielych Nôh. Vaši nepriatelia, takže ich dosť zabijete a nie je núdza o ich brnenia. Odevy klanov tu nie sú ako odevy frakcií v mohavskej púšti, takže ich môžete pokojne nosiť aj pri spojencoch.
Ľahké brnenie. PP: 7. Váha: 5. Pridáva: +15 odolnosť voči ohňu.
White Legs Outfit
Brnenie, ktoré nosia členovia klanu Bielych Nôh. Vaši nepriatelia, takže ich dosť zabijete a nie je núdza o ich brnenia. Odevy klanov tu nie sú ako odevy frakcií v mohavskej púšti, takže ich môžete pokojne nosiť aj pri spojencoch.
Ľahké brnenie. PP: 5. Váha: 5. Pridáva: +15 odolnosť voči ohňu.
Výroba pri stoloch
Jednou z noviniek pri výrobe munície je možnosť prerobiť jednu fúznu batériu a 5 vypálených energetických článkov na 25 nových energetických článkov.
Leather Belt
Opasok je obyčajný predmet, ktorý ste mohli nájsť už aj predtým v pôvodnej hre. Teraz však máte možnosť si tieto opasky vyrobiť z koží zvierat. Podľa druhu zvieraťa môžete z jednej kože získať aj viac opaskov.
Pes (Dog Hide Belt) - 1 kus. Vyžaduje: Oprava 5.
Kojot (Coyote Hide Belt) - 2 kusy. Vyžaduje: Oprava 15.
Gekon (Gecko Hide Belt) - 3 kusy. Vyžaduje: Oprava 25.
Zlatý gekon (Golden Gecko Hide Belt) - 5 kusov. Vyžaduje: Oprava 35.
Ohnivý gekon (Fire Gecko Hide Belt) - 6 kusov. Vyžaduje: Oprava 45.
Zelený gekon (Green Gecko Hide Belt) - 7 kusov. Vyžaduje: Oprava 50.
Scrap Metal
Obyčajný kovový šrot, ktorý zas používate na výrobu iných vecí, môžete nájsť rôzne tu, aj v pôvodnej hre. Teraz máte možnosť si ho vyrobiť aj sami prostredníctvom dvoch návodov.
Cookery-To-Metal: 1 kus šrotu. Potrebujete panvicu (Metal Cooking Pan), hrniec na varenie (Metal Cooking Pot) a obyčajný hrniec (Pot).
Meals-To-Metal: 1 kus šrotu. Potrebujete nôž (Butter Knife), vidličku (Fork), kovovú lyžicu (Metal Spoon) a plechový tanier (Tin Plate).
Vyžaduje: Oprava 25.
Datura Hide
+1 DT (Prah Poškodenia) na jednu minútu.
Bežný predmet u obyvateľov Zionu. Na výrobu potrebujete 4 x Sacred Datura Root a 1 x Wonderglue (lepidlo).
Vyžaduje: Prežitie 25.
Výroba pri táboráku
Okrem brnení môžete ostatné predmety nájsť u postáv v kaňone, kúpiť od Daniela či Joshuu, alebo nájsť v rozličných krabiciach.
Gecko-Backed Leather Armor
Obyčajné kožené brnenie, ktoré vylepšíte kožami z gekonov. Na výrobu teda potrebujete kožené brnenie (Leather Armor) a po jednom kuse opracovanej kože ohnivého, zeleného a zlatého gekona. Ich kože môžete tiež opracovať pri ohni, stačí vám koža, 1 White Horsenettle a 2 x terpentín.
Ľahké brnenie. PP: 10. Váha: 15. Pridáva: +15 Odolnosť voči radiácii, jedu a ohňu.
Vyžaduje: Prežitie 80.
Gecko-Backed Leather Armor, reinforced
Vylepšené kožené brnenie, ktoré ešte vylepšíte kožami z gekonov. Na výrobu teda potrebujete vylepšené kožené brnenie (Leather Armor, reinforced) a po jednom kuse opracovanej kože ohnivého, zeleného a zlatého gekona.
Ľahké brnenie. PP: 15. Váha: 18. Pridáva: +15 Odolnosť voči radiácii, jedu a ohňu.
Vyžaduje: Prežitie 90.
Gecko-Backed Metal Armor
Obyčajné kovové brnenie, ktoré vylepšíte kožami z gekonov. Na výrobu teda potrebujete kovové brnenie (Metal Armor) a po jednom kuse opracovanej kože ohnivého, zeleného a zlatého gekona. Ich kože môžete tiež opracovať pri ohni, stačí vám koža, 1 White Horsenettle a 2 x terpentín.
Ťažké brnenie. PP: 17. Váha: 33. Pridáva: +15 Odolnosť voči radiácii, jedu a ohňu; -1 Agilita.
Vyžaduje: Prežitie 80.
Gecko-Backed Metal Armor, reinforced
Vylepšené kovové brnenie, ktoré ešte vylepšíte kožami z gekonov. Na výrobu teda potrebujete vylepšené kovové brnenie (Metal Armor, reinforced) a po jednom kuse opracovanej kože ohnivého, zeleného a zlatého gekona.
Ťažké brnenie. PP: 20. Váha: 35. Pridáva: +15 Odolnosť voči radiácii, jedu a ohňu; -1 Agilita.
Vyžaduje: Prežitie 90.
Black Coffee
Čierna káva. Kávová kanvica (Coffee Pot) sa pri výrobe šálky kávy nespotrebuje, len ju potrebujete mať v inventári na prípravu. Po vypití sa vám môže do inventára vrátiť aj šálka (Coffee Mug), ale môžete ju tiež pri pití rozbiť. Účinok kávy sa zvyšuje od výšky vašej schopnosti Prežitie. Pri úrovni 25 je +3 Int/-1 Ag, pri úrovni 50 je +4 Int/-2 Ag, pri úrovni 75 je +5 Int/-2 Ag, pri úrovni 100 je +6 Int/-3 Ag. A samozrejme sa úrovňou prežitia zvyšuje aj množstvo života, ktorý šálka kávy obnoví od 6 až po 15 bodov.
Suroviny: 1 Coffee Mug, 1 Coffee pot, 1 Coyte tobacco chew, 1 Honey mesquite pod.
Účinok: +5 HP, +2 Inteligencia, -1 Agilita.
Vyžaduje: Prežitie 90.
Blood Shield
Uvádzané hodnoty sú len začiatočné, výšku života aj odolnosti ovplyvňuje úroveň vašej schopnosti Medicína.
Suroviny: 1 Barrel Cactus Fruit, 1 Cave Fungus, 1 Spore plant pod.
Účinok: +4 HP/6s, +50 odolnosť voči jedu.
Vyžaduje: Prežitie 35.
Dark Datura
Jed používaný na zbrane.
Suroviny: 1 Terpentín, 2 Sacred Datura Roots.
Účinok: -5 HP/12s, -2 Inteligencia/90s.
Vyžaduje: Prežitie 45.
Datura Antivenom
Protijed.
Suroviny: 1 Broc Flower, 1 Sacred Datura Root, 1 Spore Plant Pod.
Účinok: Vylieči otravu.
Vyžaduje: Prežitie 25.
Daturana
Lekárska surovina, ktorú často nosia Biele Nohy. Na výrobu stačí múka, čistá voda a koreň Datury. Výšku pridaného života a výšku poškodenia bez zbrane ovplyvňuje úroveň Prežitia.
Suroviny: 1 Flour, 1 Purified Water, 1 Sacred Datura Root.
Účinok: Obnoví poškodené končatiny, +15 HP, +2 Agilita/30s, +1 poškodenie bez zbrane.
Vyžaduje: Prežitie 65.
Healing Poultice
Vylepšená verzia liečivého prachu vďaka vedomostiam divochov a surovinám Zionu. Výšku života a penalizáciu agility určuje úroveň Medicíny.
Suroviny: 1 Broc Flower, 1 Cave Fungus, 1 Nevada Agave Fruit, 1 Xander Root.
Účinok: Obnoví poškodené končatiny, +5 HP/18s, -1 Agilita/18s.
Vyžaduje: Prežitie 20.
Homebrewed Nuka-Cola
Môžete si pripraviť vlastnú verziu Nuka-Coly.
Suroviny: 1 Battle Cap, 1 Barrel Cactus Fruit, 1 Empty Soda Bottle, 1 Nevada Agave Fruit.
Účinok: +2HP/25s, +2 radiácia.
Vyžaduje: Prežitie 30.
Homebrewed Sunset Sarsaparilla
Môžete si pripraviť vlastnú verziu Večernej Sarsaparilly.
Suroviny: 1 Battle Cap, 1 Empty Sunset Sarsaparilla Bottle, 1 Nevada Agave Fruit, 1 Xander Root.
Účinok: +2HP/25s.
Vyžaduje: Prežitie 30.
Large Wasteland Tequila
Výška účinku všetkých vlastností závisí od úrovne Prežitia. Je to alkohol, takže môže spôsobiť závislosť.
Suroviny: 1 Large Whiskey Bottle, 1 Nevada Agave Fruit, 1 Purified Water.
Účinok: +5 Sila, +1 Charizma, -5 Inteligencia, +3 Prah Poškodenia, +18 odolnosť voči jedu.
Vyžaduje: Prežitie 40.
Wasteland Tequila
Výška účinku všetkých vlastností závisí od úrovne Prežitia. Je to alkohol, takže môže spôsobiť závislosť.
Suroviny: 1 Empty Whiskey Bottle, 1 Nevada Agave Fruit, 1 Purified Water.
Účinok: +3 Sila, +1 Charizma, -3 Inteligencia, +8 odolnosť voči jedu.
Vyžaduje: Prežitie 35.
Weapon Binding Ritual
Liečivý prach, nôž, opasok a lepidlo na pomôcku pred začatím boja. Účinky sú tu fixne bez ohľadu na úroveň schopností.
Suroviny: 1 Healing Powder, 1 Knife, 1 Leather Belt, 1 Wonderglue.
Účinok: Obnova končatín, +10 poškodenie bez zbrane a chladnými zbraňami, -2HP/2s.
Vyžaduje: Prežitie 25.
Suroviny
Cave Fungus
Jaskynná huba. Vyskytovala sa aj v pôvodnej hre, ale vo veľmi obmedzenom množstve. Jaskyne v Zione sú týchto húb plné. Predtým bola ako surovina potrebná len na Hydru, teraz sa z nej dá robiť Blood Shield aj Healing Poultice.
Účinok: +1 HP/4s, -10 radiácia.
Sacred Datura Root
Biele kvietky na zelenom chumáči listov rastúce pri ceste po celej oblasti Zionu. Nehodí sa na priamu konzumáciu, ale ako prísada do produktov (Dark Datura, Datura Antivenom, Daturana, Datura Hide).
Účinok: Otrava/30s, -2 Vnímanie/90s.
Spore Carrier Sap
Miazga získaná z tiel zabitých spórových rastlinných beštií. Účinok sa môže zvýšiť až na 3HP pri vysokej úrovni Prežitia, no aj tak je to v podstate nepotrebné popri iných zdrojoch.
Účinok: +1 HP/4s.
Spore Plant Pods
Struk získaný z tiel spórových mäsožravých rastlín. Pridáva trochu života, no šikovný je kvôli odolnosti voči jedu. Výška účinku závisí od úrovne Prežitia (na maxime je odolnosť voči jedu až +75). Dá sa využiť aj ako prísada (Blood Shield, Datura Antivenom).
Účinok: +4HP/6s, +25 odolnosť voči jedu/2m.
Yao Guai Meat
Mäso zo zabitých Yao Guaiov. Obyčajná surovina. Schopnosť Prežitie ovplyvňuje len výšku obnoveného života (po max. 6HP).
Účinok: +2HP/5s, +8 radiácia, +10% k poškodeniu/2m.
Snow Globe - Zion National Park
V hlavnej hre ste mohli získať niekoľko snežných gúľ. Tu máte možnosť tiež jednu získať. Je v obchode „General Store“, kam sa dostanete v rámci hlavného príbehu pri úlohe „Tourist Trap“. Obchod je na západnej strane kaňonu. Vnútri je guľa v skrini za pultom. Keď ju vezmete, získate automaticky 2000 viečok a guľa bude neznámym zariadením teleportovaná do prezidentského apartmánu v kasíne Lucky 38 na poličku nad vystavené snežné gule, ktoré ste mohli predať Jane v pôvodnej hre.
1. Happy Trial Expedition
Medzi rádiami si môžete vypočuť vysielanie Jeda Mastersona, ktorý vyzýva schopných ľudí, aby sa pridali k jeho karaváne na výprave cez Severný Priesmyk (Northern Passage). Choďte teda k priesmyku v vojdite do jaskyne.
Tam je Jed Masterson, od ktorého sa môžete dozvedieť nejaké základné informácie. Karavána smeruje do Zionu, aby nadviazala kontakt s mestečkom New Canaan. Varuje vás, aby ste v oblasti nikde nespomínali meno Joshua Graham, alebo Spálený Muž (ako ste mohli zistiť, Joshua bol vojenský veliteľ Légie pracujúci pre Cézara. Potom, čo prehral v boji s NKR a Légia tak stratila kontrolu nad priehradou, ho nechal Cézar upáliť. Povráva sa však, že to prežil a ušiel). Zistíte, že karavána na tom nie je najlepšie (Obchod 45), keď stratili kontakt so Salt Lake City a preto sa ho snažia obnoviť cez Zion pomocou New Canaanu. Ostatné cesty sú buď príliš vzdialené, alebo príliš nebezpečné. Ľudia z New Canaanu sú údajne nejaká náboženská skupina (pôvodne to boli Mormoni). Mimo nich sú tam len nebezpečné oblasti, nájazdníci a divoké kmene, z ktorých sa stali úplní divosi. Jed chce niekoho s Pip-Boyom, aby mohli zmapovať oblasť, ktorou pôjdu.
Okrem Jeda je tam aj Ricky v obleku z Vaultu 22 a s pokazeným Pip-Boyom. Spýtajte sa ho na oblek a ak ste už boli vo Vaulte 22, zistíte, že klame, pretože tvrdí, že tam žil. Spýtajte sa na Pip-Boy a zistíte, že je pokazený (Veda 45, alebo Rečníctvo 50) a keď ste ho nachytali na klamstve a teda jeho neužitočnosti pre karavánu, môžete mu povedať aby odišiel a opustí karavánu, alebo ho vydierať, aby vám odniesol 15 libier nákladu (keďže povolené na osobu je len 75, tak ak chcete viac. Prípadne ho môžete odhaliť, že je závislý na Psychu (Medicína 45) a tiež ho tak donútiť, aby opustil karavánu. (Môžete ho nachytať aj na ďalších klamstvách, keď sa ho budete vypytovať na to, v čom je dobrý a prekuknete jeho táraniny /schopnosť nosiť Energo Zbroj, alebo Zbrane 45 a Prežitie 25).
Nemajte so sebou spoločníkov (nikomu ďalšiemu Jed nechce platiť) a môžete odniesť so sebou maximálne 75 libier nákladu, to sú podmienky Jeda (môžete ho presvedčiť na 100 /Prežitie 50/, alebo presvedčiť Rickyho, aby vám odniesol ďalších 15 - odnesiete si to vy, ale bude to akože na neho). Tiež pamätajte, že až do konca prídavku sa nebudete môcť vrátiť. Ak ste pripravený, tak mu povedzte, že môžete vyraziť a vydáte sa kaňonom do novej oblasti. Dostanete hneď preddavok 175 viečok a po prechode ďalších 50.
2. Arrival at Zion
Po príchode sa Stella sťažuje, že sa nemáte ako vrátiť cestou, ktorou ste prišli. Jed ju ukľudňuje, že cestu budú iste poznať miestne kmene a že vy máte v Pip-Boy mapu, takže sa nestratíte. Nasledujte skupinu. Po chvíli vás napadnú členovia kmeňa Biele Nohy. Všetkých členov karavány zabijú, nemôžete ich ochrániť. Padne Ted Masterson, Stella, obaja ochrankári a aj Ricky, ak ste ho nepresvedčili, aby s karavánou nešiel. Divochov môžete pozabíjať. Potom pokračujte dolu k mostu, tam čaká pár ďalších. Ak ste pozabíjali všetkých, splníte tým voliteľnú časť tejto úlohy. Nezabudnite telá prezrieť, majú u seba nejakú výbavu a v závislosti od vašej úrovne môžu mať aj slušné zbrane.
Prejdite mostom a za mostom vás napadne ďalší divoch, no na pomoc sa vám pridá aj Follows-Chalk z kmeňa Mŕtve kone a zabije ho. Osloví vás s tým, že vodca ich kmeňa, Joshua Graham chce hovoriť s každým, kto príde z civilizovaných oblastí, takže vás chce k nemu odviezť. Súhlaste.
Kým je Follows-Chalk vašim spoločníkom, získavate od neho perk „Well-Stacked Cairns“. Keď sa s týmto perkom dostanete na miesta na vysokých kopcoch (ako sú napríklad rangerské stanice), tak sa vám odhalia tri okolité oblasti na mapke a zároveň pri tom odhalení získate na tri minúty aj +3 Vnímanie. Ako budete prechádzať popod skalnú stenu, upozorní vás na neďaleký kmeň padlého stromu s tým, že je dutý a že by sa tam mohlo niečo nachádzať. Nájdete tam nejaké drobnosti a budete mať na pamäti, že sa oplatí preskúmavať takéto duté brvná (sú rôzne rozhádzané po kaňone a v každom nájdete nejakú tú drobnosť).
Pokračujte po ceste a uvidíte na skale nad vami ako Yao Guai zabije Gekona. Follows-Chalk vám povie, že môžete ísť východne popod kopec, alebo sa dať na sever na kopec. Ak pôjdete východne, dostanete sa bez problémov až k asfaltovej ceste. Ak pôjdete na sever, tak vylezte na kopec (The Spine). Cestou hore zabite dvoch Yao Guaiov. Hore si môžete odskúšať Chalkov perk a objavíte tri neďaleké oblasti (Virgin River, Two Skies Cave, Old Rockville Bridge). Hore tiež choďte za osamelú, vysokú skalu, je za ňou maličká ochodza, na ktorej je mŕtvola s dvoma fľašami čistej vody a batohom s drobnosťami. Môžete vyskákať až úplne hore na skalnatý vrchol. Nič tam nie je, ale výhľad je parádny. Pokračujte za kopcom dole a dostanete sa k asfaltke, ako keby ste šli východne popod kopec.
Pokračujte po asfaltke na východ. Dostanete sa k uvítacej drevenici parku (Zion Valley Welcome Booth). V nej je Rangerský klobúk, lekárnička a na piknikovom stole vonku je časopis „Lad´s Life“. Pred drevenicou sú pri asfaltke dva vraky áut. Na kopci nad nimi je rangerská stanica Peregrine. Z nej tiež môžete objaviť s Chalkom tri neďaleké oblasti (Ant Burrow, Virgin Fork Campground, Eastern Virgin). V budove stanice je hore na posteli ďalší rangerský klobúk, krabica so zbraňami, muničná krabica (ľahká zámka) a nejaké jedlo v poličke. V prízemnej časti sú nejaké drobnosti v krabiciach a na poličke lepiaca páska, dve fľaše terpentínu a konduktor. Vráťte sa k uvítacej drevenici. Za ňou pokračuje cesta preč, no v priesmyku končí zasypaná. Pod zásypom je vrak auta a v ňom kufor s muníciou. Inak od uvítacej drevenice zbehnite dole brehom do rieky.
Zbehnite dole k člnu, pri ktorom je batoh so zásobami. Prejdite naľavo cez rieku. Pod skalou s maľbami je prístrešok s posteľou, ohniskom a ďalším batohom so zásobami. Pokračujte riekou popri skale s maľbami cez „Eastern Virgin“. Pri postupe vodou vás Chalk varuje pred pascami, nastražili tam medvedie klepce proti Bielym nohám. Na konci dorazíte k táboru. Oproti táboru je vo vode ostrovček, z ktorého vedie padlá skala na útes. Pod skalou sú v hlbokej vode dve krabice s nejakou výbavou. Po skale môžete prejsť na útes nad ňou a tam nájdete pri stromoch kostru, pri ktorej sú cigarety, pivá, kovbojský klobúk desperado a batoh s rozličnou výbavou. Napokon vojdite do tábora. Chalk vám povie, že Joshua je v Anjelskej jaskyni, tak tam za ním vojdite.
Po vstupe do jaskyne vás osloví členka klanu a pošle vás za Joshuom do hornej časti. Môžete prejaviť svoje schopnosti tým, že porozumiete jej reči (Inteligencia 7). Pokračujte do jaskyne s Joshuom. V nej máte aj pracovný, aj muničný stôl. Po vstupe vás osloví samotný Joshua. Povie vám, že New Canaan, čo bol cieľ vašej cesty, je zničený. Zničili ho Biele Nohy ako vstupný test pre Cézara, ku ktorému sa chcú pridať. On vedie klan Mŕtvych Koní a pripravuje ich na vojnu proti Bielym Nohám. Daniel, preživší z Canaanu, vedie klan Sorrow (dobrí lovci, ale neskúsení bojovníci, preto sú tu Mŕtve Kone, aby ich chránili) a pripravuje ich na „iné veci“. Od vás potrebuje pomoc s nájdením pár predmetov, ktoré potrebujú pre navigáciu postupu cez Zion. Tým získate ďalšie tri úlohy (Roadside Attraction, Tourist Trap a Gone Fishin´) a táto je splnená. U Joshuu si inak môžete nechať opravovávať predmety.
Z jaskyne vedie aj druhý východ hore na bralo, kde je malé táborisko s pár krabicami a vakmi (krádež). Na okraji útesu je pod symbolom bielej ruky je batoh „Tajná skrýša prežitia“ (1/6) s rozličnou výbavou.
Fallen Rock Cave
Cestou do tábora Mŕtvych Koní ste šli okolo jaskyne. Môžete ju preskúmať. Vnútri pozor na pasce (míny a natiahnuté drôty). Od hlavného vchodu vás hneď čaká prvý drôt a za skalou mína. Obďaleč je rázcestie. Cesta naľavo vedie k druhému východu z jaskyne (ústi pod vodou povyše tábora Mŕtvych Koní). Cesta napravo (drôt a míny a pri mínach kostra a Recharger pistol) vedie do centrálnej jaskyne (drôt pred vstupom a za ním mína pod macíkom na zemi). Vnútri je pracovný aj ohnisko, muničný stôl, rôzna pracovná výbava (kovový a elektronický šrot, lepidlo, lepiace pásky, atď.). V jednej z malých krabíc (bez inventára) naľavo sú energetické články a Compliance Regulator (unikátna verzia laserovej pištole). Pri posteli je batoh „Tajná skrýša prežitia“ (2/6) s rozličnou výbavou. A tiež je tam počítač (bez zjavného zdroja napájania), v ktorom si môžete prečítať denníkové záznamy z dvoch rokov (uložia sa vám aj do Pip-Boya, lebo sú to dlhšie správy, tak si ich môžete prečítať neskôr. Roky 2077 a 2078).
Bighorners of the Eastern Virgin (Voliteľná úloha)
Keď budete pri tábore Mŕtvych koní, tak oslovte Follows-Chalka a spýtajte sa ho na miestnu prírodu. Povie vám, že črieda Veľkorohatcov je znepokojená, zrejme preto, že sa im stratilo mláďa. To zvyšuje ich agresivitu a mohli by napadnúť aj ľudí z tábora. Ponúknite mu pomoc a on vás poďakuje a poprosí vás, aby ste pritom nezabili žiadne z týchto zvierat, odohnalo by to čriedu preč a museli by loviť vo vzdialenejších oblastiach (žeby ich zabíjanie čriedu neodohnalo?) - je to voliteľná časť úlohy. Poradí vám nájsť zatúlané mláďa a doviesť ho späť. Najradšej vraj majú banány (z Yucta banana rastlín). Tieto rastliny nájdete popri ceste, ktorou ste šli do tábora, ale aj na mnohých iných miestach v oblasti.
Choďte do tábora a od tábora pár metrov na západ popri rieke. Je tam kopec, po ktorom môžete vyjsť hore nad tábor klanu Mŕtve Kone. Po skalnej ceste postupujte hore. Ak nechcete zabiť Veľkorohatcov, tak sa im proste vyhýbajte. Vhodné je nechať tiež spoločníka, ak je nejaký s vami, na kopci a nebrať ho so sebou. Nepribližujte sa k nim a ak sa už musíte, tak rýchlo utekajte od nich ďalej - nenapadnú vás hneď, ale ako väčšina zverov na vás najprv zavrčia a po chvíľke sa na vás rozbehnú, takže máte trochu času.
Vybehnite hore, po skalnom previse na druhú stranu. Úžľabinou popri rohatcovi a po ďalšom skalnom previse na ďalšie bralo. Tam je naľavo jeden banánovník, nad ním rohatec a napravo druhý banánovník, za ktorým prejdite po treťom skalnom previse na druhú stranu. Tu prejdite popri rohatcovi do úžľabiny za ním. Pred ňou rastie tretí banánovník. Na konci úžľabiny je zatúlané mláďa.
Dajte mu jeden banán a bude vás nasledovať. Prejdite s ním cez prvý skalný previs a následne aj cez druhý. Cestou sa občas mláďa zastaví, takže mu musíte dať ďalší banán, aby vás nasledovalo. Len ho sledujte, aby sa nezatúlalo a nikde nezaseklo a doveďte ho až k prvému zvieraťu, na ktoré ste narazili cestou hore na útesy (ak ste si všimli, všade sú dvojice, dospelý a mláďa, len býk je sám a toto zviera). Tam máte možnosť nechať mláďa u mamy, tak ho tam nechajte.
Vráťte sa za Follows-Chalkom a povedzte mu dobrú správu. Za odmenu dostanete War Club (bojovú palicu ich kmeňa), muníciu .45 Auto, Hollow Point a .45 Auto Pistol. Úloha splnená.
Poznámka: Ak chcete, môžete zabiť všetkých 9 Veľkorohatcov (vrátane mláďat), ktoré sú na skalách. Tým zničíte celú čriedu a postaráte sa o prípadnú hrozbu útoku na tábor, hoci to nie je to, čo si pod „pomocou“ Follows-Chalk predstavoval. Úlohu tým splníte, no bez odmeny.
4. Roadside Attraction
Od tábora Mŕtvych Koní máte najbližšie miesto autobusovej havárie (Crashed Scout Bus). Buď tam prebehnite od mosta, od cesty pod rangerskou stanicou Peregrine, alebo priamo cez rieku, od rieky pri tábore Mŕtvych koní sa tam dá dostať priamo oboplávaním kopca s rangerskou stanicou. V úžľabine, v ktorej je vrak, je plytká voda, tak sa tam dá behať. Pred vrakom môžete na kopci pod rangerskou stanicou naraziť na troch Yao Guaiov. Follows-Chalk vraví, že im povedali, že to bol autobus prieskumníkov, no kostry sa mu zdali príliš malé. Zjavne to bol školský autobus s deťmi, pretože pri kostrách sú obedáre a hračky ako autíčka a dinosaury (skauti). Vnútri v autobuse má mŕtve dieťa pri sebe kompas.
Môžete kompas vziať tak ako je a neskôr ho opraviť na pracovnom stolíku. Môžete ho opraviť hneď sami (Oprava 30), alebo so súčiastkou - obďaleč má pri sebe mŕtvy šofér Compass Sensor Module (modul kompasu neberte, ak ste ho už opravili sami, zostane vám v inventári ako úlohový predmet). Získaním opraveného kompasu (takže buď hneď, alebo po oprave pri pracovnom stole) je úloha splnená.
Two Skies Cave
Keď ste už pri zničenom autobuse, môžete skočiť aj do tejto jaskyne. Keď sa vrátite od autobusu k rieke, tak choďte doľava a za mostom po ľavej strane uvidíte vchod, okolo ktorého sú biele znaky ruky (tiež vám ju odhalí rozhľad s Follows-Chalkom z kopca „The Spine“). Choďte napravo a pred rázcestím pozor na drôt natiahnutý v chrastí. Choďte naľavo a dostanete sa k zamknutým dverám. Môžete ich otvoriť opravením pokazeného generátora (Oprava 50), alebo hacknutím počítača na zemi (stredné heslo). Inak môžete ísť z rázcestia napravo, preplávať zatopenou chodbou do jaskyne, kde sú dvere (stredná zámka), ktoré vypáčte. Pred dverami pozor na míny. Dostanete sa do rovnakej jaskyne, ako cez zelektrizované dvere (z tejto strany môžete rozbiť generátor /Boj bez zbraní, alebo Chladné zbrane 50/ alebo proste rozstrieľať).
Máte tu ohnisko, nejaké drobnosti na stole, pod stolom vrece so zásobami, pri generátore kovový a elektronický šrot a vypálené energetické náboje. Na obytnej plošine nájdete v poličke pracovné drobnosti a na spodku poličky batoh „Tajná skrýša prežitia“ (3/6) s rozličnou výbavou. Vedľa sú dve krabice s výbušninami (ľahká zámka) a počítač, z ktorého si môžete do Pip-Boya stiahnuť ďalšie záznamy denníka (roky 2083, 2084, 2095). Na poličke pri počítači sú spinky (dve voľne a tri v krabici na hornej polici) a RadAway.
5. Gone Fishin´
Vydajte sa na sever, na severozápadnú časť ostrova uprostred oblasti, či už po zemi, alebo po vode. Ak pôjdete ostrovom, môžete vybehnúť v juhozápadnej časti na kopec, na ktorom vidíte vežu vysielača. Je tam veža (The Aerie), v ktorej je rangerský klobúk strážcu parku, zbraňová krabica, nejaké jedlo a ak je s vami Follows-Chalk, tak objavíte s jeho perkom aj okolité oblasti (North Fork Bridge, Patriarch´s Campground). Pod posteľou je aj časopis „Future Weapons Today“ a za stolom je lekárnička. Na východnej strane kopca (časť s maľbami) je plošina s krabicou na zbrane (obvykle Lovecká puška) a krabica s rozličnými drobnosťami. Dá sa tam dostať jedine zoskokom, čím prídete o trochu zdravia.
Môžete si vybehnúť aj na kopec severne od tohto, je rovno nad Zion Fishing Lodge, kam smerujete. Je to „Sun Sentinel“ a keď ste s Follows-Chalkom, tak vám jeho perk odhalí aj okolité oblasti (North Fork Campgound, Sorrow Campground a keby ste nemali túto úlohu, odhalil by aj rybársku chatrč). Rastie tam pomerne dosť Xanderských koreňov, ale aj nejaké kaktusy, banány a kvety Broc. Pasie sa tam pár rohatcov.
Inak len zájdite do rybárskej chaty (Zion Fishing Lodge). Pri skrini so zbraňami oproti barovému pultu je na malom stolíku s dvoma predvojnovými knihami časopis „Patriot´s Cookbook“. V rohu miestnosti za gaučom je whisky, cigarety a časopis „Lad´s Life“. Na jednom zo stolov je elektronický šrot a fúzna batéria. Za barom je opretá lovecká brokovnica a s muníciou. Inak tu nájdete aj Whisky, pivo a vodku.
Za barovým pultom je skriňa (stredná zámka), v ktorej sú dve vysielačky. Ak neviete skriňu vypáčiť, v kúpeľni sú tri krabice s drobnosťami a v jednej je aj kľúč od skrine. Vezmite si obe vysielačky a úloha je splnená.
6. Tourist Trap
Napokon choďte do západnej oblasti kaňonu, najlepšie priamo cez ostrov od rybárskej chaty. Tam máte na mape zobrazené dve oblasti. Priamo nad nimi je na kopci rangerská stanica Osprey, kde ak sa dostanete s Follows-Chalkom, zobrazia sa vám okolité oblasti (Cueva Guarache, Caterpillar´s Mound a keby ste nemali túto úlohu, odhalili by ste aj Zion Ranger Station). Na stanici nájdete už tradične klobúk parkového rangera. V poličke sú nejaké potraviny, za poličkou munícia (.308 a .45-70 Gov´t) a pri poličke batoh s výbavou. V dolnej časti (ťažká zámka) sú dva mikrofúzne články a krabice s pár drobnosťami.
Choďte teda do Zionskej Rangerskej Stanice (Zion Ranger Station). Vnútri sú tri škorpióny. Na krbe sú tri medvedíky, Rawhide Cowboy Hat, Rattan Cowboy Hat a munícia 12.7 mm. Za gaučom je krabica na zbrane (ľahká zámka). Tiež sú tu rôzne pracovné drobnosti. Za prevrátenou stoličkou je časopis „Milsurp Review“. V zadnej časti sú dve muničné krabice (na jednej ľahká zámka), dve krabice s výbavou (na jednej stredná zámka) a za posteľou batoh s výbavou. Na stolíku je tu kontaminovaná taška s medicínskou výbavou, čo je vaším cieľom. Tá je celkom zachovalá, no niektoré časti sú poškodené. Môžete ju vziať, tak ako je. Môžete sa pokúsiť zachrániť len to dobré. Môžete ju sterilizovať alkoholom. Môžete ju opraviť náhradnými dielmi (lepiaca páska a terpentín, obe nájdete v budove). Môžete ju sterilizovať alkoholom (fľaša škótskej, whisky, alebo vodky, nájdete v chladničke tu v budove).
Potom choďte do obchodu (General Store). Vnútri sú tri modlivky. Je to obchod, takže tu nájdete rozličné drobnosti, či už potraviny, výrobný materiál, alebo zbytočnosti. Za pultom napravo je v skrinke snežná guľa Zion National Park. Na pulte napravo sú dva obedáre (Li´l Scout Lunchbox). Na pulte je aj pištoľ .22 s tlmičom. Na ľavej strane, pred zadnými dverami je pri stene pár krabíc a v nich je tretí obedár. V zadnej miestnosti je v skrini za metlou štvrtý obedár (treba odhodiť metlu, niekedy je problém ho vziať napriamo). Posledný obedár je v zadnej miestnosti v stolíku (stredná zámka). Ak ho nechcete páčiť, tak kľúč je v pokladni na pulte pri dverách. Päť obedárov bolo vaším cieľom. Na stole je aj počítač (ľahké heslo), no v ňom je len pár záznamov bývalého manažéra obchodu.
Cueve Guarache
Pod kopcom, na ktorom je obchod a Zionská rangerská stanica, je jaskyňa, okolo ktorej sú symboly bielej ruky (môžete odhaliť jej pozíciu zo stanice Osprey na kopci). Hneď napravo vnútri môžete prejsť za chrastie, pozor na pasce na medveďov a natiahnutý drôt a za chrastím vypáčiť dvere (ťažká zámka).
Dá sa však ísť aj dookola. Choďte doľava a prejdite veľkou jaskyňou plnou mäsožravých rastlín a spórových príšer. V hornej časti jaskyne sú dve krabice s výbušninami a brána, ktorou prejdite. Za dverami sú naľavo tri vrecká s drobnosťami a rovno pred vami nastražená plazmová mína. Dostanete sa do jaskyne, ktorú niekto obýval. Ste v podstate za zamknutými dverami zo vstupu jaskyne. Sú tu dve krabice s výbušninami (jedna má veľmi ľahká zámku), ohnisko, pracovný stôl, pracovné pomôcky na poličkách, vrece s drobnosťami pod schodmi a v obytnej časti je krabica na zbrane (stredná zámka) a batoh „Tajná skrýša prežitia“ (4/6) s rozličnou výbavou. Tiež je tam počítač s ďalšími údajmi do denníka (roky 2097, 2100 a 2101).
Civilized Man´s Burden (Voliteľná úloha)
Keď získate úlohu „Deliverer of Sorrows“, máte možnosť spýtať sa Follows-Chalka, čo ho tak fascinuje na „civilizovanom“ svete. Povie vám, že kedysi k nim prišiel s karavánou muž. Vysoký, fúzatý a s gitarou. Povedali mu, že sa živí tým, že spieva iným ľuďom. Follows-Chalk by veľmi rád preskúmal svet, kde je niečo také možné. Ak ste už pri úlohe „Talent Pol“ v pôvodnej hre spoznali Osamelého Tuláka, môžete podotknúť, že ho poznáte. Spýtajte sa, čo na to vraví Joshua a F-Ch sa prizná, že sa ho to bojí spýtať, tak sa ponúknite vy.
Vráťte sa do tábora Mŕtvych Koní za Joshuom a povedzte mu o Follows-Chalkovej túžbe. Povie vám, aby ste mu poradili vy, ale nech urobí rozhodnutie sám za seba. Takže je to na vás. Môžete mu povedať, čo má robiť s tým, že to káže Joshua a za klamstvo získate zlú karmu. Alebo mu povedzte proste sami za seba, či má zostať, alebo odísť do sveta. Tým je úloha splnená. Vplyv to má len na záver hry, kde uvidíte, čo sa s Follows-Chalkom stalo, či zostal s rodinou, alebo sa s ňou nepohodol a zmizol vo svete.
7. Deliverer of Sorrows
Keď splníte tri úlohy od Joshuu Grahama (Tourist Trap, Roadside Atraction a Gone Fishin´), tak automaticky získate túto úlohu, ktorej cieľom je doručiť všetky predmety, ktoré ste získali v predošlých troch úlohách Danielovi do klanu Sorrows.
Vydajte sa do severnej časti oblasti. Tam vás pri tábore privíta Waking Cloud, ktorá vám povie, že na vás už Daniel čaká. Pohľadajte v ich tábore Daniela a odovzdajte mu veci, ktoré ste získali. Tým je táto úloha splnená.
Zároveň vám povie, že potrebuje pomoc s pár ďalšími vecami a získate štyri nové úlohy (The Grand Staircase, The Treacherous Road, The Advance Scout a River Monster). Po tejto úlohe vás tiež opustí Follows-Chalk, keďže bol poverený sprevádzať vás, kým sa nespojíte s Danielom. No Daniel spomenul, že pomôcť pri vašich úlohách je ochotná Waking Cloud, takže stačí vymeniť spoločníka za spoločníčku. Daniela tiež môžete presvedčiť (Rečníctvo 65, Obchod 50), aby vám predával lekárske zásoby. Tiež je ochotný vás liečiť.
Stone Bones Cave
V tábore Sorrows je niekoľké jaskýň vrátane tejto. Vstup do nej je z horných častí tábora, z útesov. Keď prejdete mostom na útes so vstupom, sú tam dva vstupy. Ten naľavo vás dovedie priamo do zadnej časti s korisťou (prejdete len krátkou chodbou s jedným nastraženým drôtom).
Ak pôjdete tým napravo, vstúpite do jaskyne s pár kostrami. Pri vstupe do chodby pozor na natiahnutý drôt pasce s granátmi. Za ním sú tri pasce na medveďov, ďalší drôt a povyše je pri hrnci plazmová mína. Tu je rázcestie. Cesta napravo vedie cez ďalší nastražený drôt do zatopenej jaskyne. Cesta naľavo vedie do časti, ktorá bola obývaná. Tu nájdete dve krabice s výbušninami, pracovný a muničný stôl, ohnisko a spotrebné aj výrobné drobnosti. Pri posteli je batoh „Tajná skrýša prežitia“ (5/6) s rozličnou výbavou. Pri počítači sú energetické články a z počítača si môžete stiahnuť ďalšie roky denníka (2096 I a 2096 II). Na kraji spacej plošiny je krabica a pri nej na zemi je bojové brnenie a prilba púštneho rangera (Desert Ranger Combat Armor / Helmet).
Rite of Passage (Vedľajšia úloha)
Úlohu môžete začať už pri prvom stretnutí s Waking Cloud, keď sa jej spýtate na jej bojovú rukavicu a povie vám, že to je súčasť ich rituálu a že by ste sa mohli pozhovárať s ich šamanom. Ak sa o tom nepozhovárate, no po splnení úlohy „Deliverer of Sorrows“ prijmete Waking Cloud za spoločníčku, tak vám povie, že sa s vami chce zhovárať Biely Vták (White Bird), ich šaman.
Choďte do jaskyne White Bird´s Cave. Ten od vás chce najprv tri korene posvätnej datury (Sacred Datura Roots). Sú to biele kvety, ktoré rastú popri cestách, je ich v kaňone dosť, no ak ich nemáte, zobrazia sa vám najbližšie aj na mape. Natrhajte ich a dajte ich White Birdovi. Ten z nich urobí čaj a dá sa vám napiť. Napite sa a rozmaže a prefarbí sa vám trochu videnie. Teraz vám šaman povie, že musíte zabiť beštiu „Ghost of She“ a zaznačí vám na mape aj jej brloh „Ghost Den“. Môžete sa ho spýtať na beštiu a odporučí vám Waking Cloud, tak ak si chcete vypočuť historku o beštii, spýtajte sa jej.
Vydajte sa k cieľu. Z rieky pôjdete úzkym priesmykom. Na jeho začiatku pôjdete okolo opusteného tábora utečencov z Vaultu 22 („Vault 22 Dweller´s Guar Camp“). Z nich tu však zostali len kosti a okolo tábora sú mäsožravé rastliny a spórové beštie a aj nejakí zelení gekoni. Pobite ich a v tábore nájdete pár vecí. V krabiciach sú drobnosti, medzi ktorými nájdete aj pár kusov Vault 22 Jumpsuit a v batohu pri ohnisku je tiež pár drobností a aj záznam o ich ceste „Beware - A Vengeful Spirit Stalks These Canyons“.
Odtiaľ pokračujte do brlohu „jej ducha“. Pred vstupom vás napadne pár Yao Guaiov a na konci cesty pri kostiach vás napadne ohniví medvedí Yao Guai, „jej duch“ (The Ghost of She). Zabite ho. Keď bude mať málo života, vytvorí si tri svoje kópie, no keď zomrie originál, tak zmiznú. Po boji si vezmite packu beštie.
Vráťte sa za šamanom do jeho jaskyne a povedzte mu, že ste splnili úlohu. Konečne sa vám vráti halucinogénny pohľad späť do normálu a úloha je splnená. Za odmenu dostanete bojovú rukavicu z Yao Guaia nazvanú „She´s Embrace“.
8. The Grand Staricase
Ak chcete za spoločníčku Waking Cloud, tak ju nájdite v tábore Sorrows a vezmite so sebou. Vydajte sa do jaskyne Morning Glory Cave, ktorá je poniže obchodu a rangerskej stanice, pod kopcom s havarovaným lietadlom.
Vojdete do veľkej jaskyne, kde je pár spórových beštií a mäsožravých rastlín. Naľavo sú za nastraženým drôtom s brokovnicou dvere (ťažká zámka). Ak ich neviete vypáčiť, vyštverajte sa na pravú stranu, kde boli dve útočiace rastliny. Hore je stôl s pár pomôckami na muníciu, muničnou krabicou a krabicou s výbušninami, ako aj batoh, v ktorom je pár drobností a kľúč od zamknutých dvier.
Za dverami je hneď pasca na medvede. Vnútri je ohnisko, pár drobností, kovový a elektronický šrot. Pod rampou vedúcou do obytnej časti je vrece s potravinami. V obytnej časti je počítač s predposlednými záznamami denníka (2108, 2113 a 2123). Tiež je tu pri lôžku aj batoh „Tajná skrýša prežitia“ (6/6) s rozličnou výbavou. V nej je aj disk s mapou (Grand Staircase Maps Holotape), ktorú hľadáte. Jej získaním je úloha splnená. (Ak ste už predtým boli v jaskyni a vyrabovali batoh, tak sa tam pri tejto úlohe mapa záhadne objaví. Ktovie kto ju tam vložil.).
A Family Affair (Vedľajšia úloha)
Keď sa k vám pridá Waking Cloud, spýtajte sa jej na jej život a povie, že má manžela a tri deti. Deti a starci boli už z tábora evakuovaní, no má obavy, lebo o nich dlho nepočula a keď sa na to pýta Daniela, nič moc jej nepovie a zdá sa jej znepokojený. Ponúknite sa, že sa ho na to spýtate. Spýtajte sa Daniela, čo sa stalo s jej rodinou. Deti sú v poriadku, no jej manžel zomrel pri jej obrane. Nechce jej to povedať, pretože je v týchto časoch potrebná pre kmeň a nechce, aby sa zrútila.
Rozhodnite sa, čo jej poviete. Ak jej budete klamať, tak sa uspokojí, že je jej rodina v poriadku a vy získate zlú karmu. No na konci prídavku sa dočítate, že sa napokon dozvedela pravdu, čo bolo nevyhnutné a nikdy to Danielovi neodpustila, čo dosť vyhrotilo situáciu. Ak jej poviete pravdu, tak je momentálne rozčúlená a zarmútená, ale na konci zistíte, že sa s tým vyrovnala a žije spokojne s novým manželom.
9. The Advance Scouts
V oblasti Bighorn Bluff má tábor skupina Bielych Nôh. Buď ich máte zabiť, aby ste oslabili hroziace útoky, alebo im máte ukradnúť vojenské totemy, keďže zmiznutie totemov pred útokom považujú za zlé znamenie a mohli by sa útoku nezúčastniť. V oblasti sú dva tábory trochu od seba vzdialené. V každom je pár stanov, po traja nepriatelia a v každom je jeden totem, postavený trochu bokom od stanov. Takže sa môžete preplížiť a oba totemy ukradnúť, čím je úloha splnená, alebo tam vbehnúť a zabiť všetkých šesť nepriateľov, čo úlohu tiež splní. Obe možnosti sú jednoduché, tak si len zvoľte a splňte úlohu.
Red Gate
Nad južným táborom Bielych Nôh (z úlohy „The Advance Stouts“) je skalnatý kopec. Pod ním je mólo so zničenými loďami a v jednej z nich sú dve fľaše čistej vody (Red Rapids Docks). Pri kopci je aj osamotená skala, ktorá je s kopcom spojená skalným prechodom (to len pre orientáciu). Na kopec sa dá vyliezť zo zadnej strany, len si ho obchádzajte, kým sa nedostanete hore. Kopec sa volá Červená Brána (Red Gate). Na kopci je pár stromov, v ktorých je kostra a tá má pri sebe batoh. Je to tiež batoh tajnej skrýše prežitia, ale neráta sa do výzvy, v rámci ktorej hľadáte 6 takýchto batohov. V batohu je Survivalist´s Rifle (unikátna verzia služobnej pušky), rozličná výbava a aj posledný záznam denníka, ktorý si viedol (rok 2124). Je to kostra muža, ktorého kmeň Sorrows považuje za posvätného „Otca z jaskýň“, vlastným menom Randall Dean Clark (ktorého denník ste mohli čítať pri pátraní po jeho batohoch so zásobami).
10. The Treacherous Road
Starý Rockvillský Most je potrebný pre presun kmeňa, no Biele Nohy naň nastražili pasce. Tak ako pri predošlej úlohe, aj tu máte dve možnosti. Môžete odstrániť šesť medvedích pascí z mostu, alebo zabiť dve skupiny, ktoré obchádzajú cesty v okolí mosta. Je to na vás. Samozrejme odstrániť pasce je ľahšie, bojom zas získate nejaké skúsenosti a výbavu, takže sa rozhodnite s splňte úlohu.
11. River Monsters
Treba sa zbaviť Yao Guaiov, ktorí zamorili Pine Creek. Prejdite cez most East Fork Bridge. Za ním je naľavo vstup do jaskyne (Yao Guai Cave). V jaskyni sú v centre len traja Yao Guai, no ak sa príliš nerútite, môžete sa im vyhnúť a celkovo sa tak vyhnúť boju v rámci tejto úlohy. Inak je jaskyňa prázdna. Nájdite v nej na chodbách tri označené miesta, na ktoré umiestnite výbušniny od Daniela. Vyjdite von, použite detonátor a odpálite jaskyňu. Jej zničením ste sa postarali o hrozbu Yao Guaiov z tejto strany kaňonu.
Druhá možnosť je po prejdení mosta prejsť aj susedným mostom a ísť smerom do Pine Creek tunela. Cestou vás napadnú traja Yao Guaiovia. Zabite ich a je to. Nechápem síce čo to vyrieši, keď hniezdo s ďalšími potvorami je stále tu, ale úlohu to splní.
12. Gathering Storms
Keď splníte štyri úlohy pre Daniela (The Grand Staircase, The Treacherous Road, The Advance Scout a River Monster), tak automaticky získate túto úlohu. Vráťte sa za Danielom do tábora kmeňa Sorrows a odovzdajte mu mapu a povedzte, že ste sa postarali o všetko, čo od vás chcel.
Než ste začali plniť jeho úlohy, oslovil vás Joshua Graham s tým, že podľa neho nie je dobrý nápad utiecť, ako chce Daniel, ale lepšie je zostať a bojovať s nepriateľmi, aby bol takto zaistený pokoj pre Mŕtve Kone a Sorrows.
Teraz povedzte Danielovi, čo si myslíte, že by sa malo spraviť, či majú zostať a bojovať, alebo utiecť. Rozhodnutie je plne na vás a toto rozhodnutie stanoví záver hry, ako aj posledné úlohy. Rozhodnutím získate hromadu skúseností a ukončíte túto úlohu.
Zároveň vás po splnení tejto úlohy opustí Waking Cloud, no jej miesto zaujme samotný Joshua Graham.
Záver 1: Útek z kaňonu
Ak ste sa rozhodli, aby kmene utiekli z Kaňonu, tak získavate hlavnú úlohu „Flight from Zion“ a tri vedľajšie úlohy (Prisoners of War, Retake the Bridge a Sanctity of the Dead). Vedľajšie úlohy môžete preskočiť, ale bude to mať vplyv na úspešnosť splnenia hlavnej úlohy. Po začatí záveru zmiznú nepriatelia z celého kaňonu, zostanú len bojovníci klanu Biele Nohy, ktorí sa objavia na rôznych miestach číhajúc na hráča. Tiež nie je možné cestovať pomocou mapy.
1. Prisoners of War (Voliteľná úloha)
Na rangerskej stanici Osprey držia Biele Nohy pár zajatcov. Len zájdite k stanici a zabite štyroch nepriateľov, ktorí ju strážia. Potom osloboďte väzňov v spodnej časti stanice. Buď vypáčte mreže (ťažká zámka), alebo si vezmite z poschodia kľúč, ktorý je v krabičke. Pustite väzňov, ktorí odbehnú a teleportujú sa preč. Úloha splnená.
2. Sanctity of the Dead (Voliteľná úloha)
Choďte do oblasti Burial Mounds, čo je pohrebisko klanu Sorrows. Pri rieke čaká Tancujúci Plameň (Dancing Flame). Je pripravený vám pomôcť s porážkou Bielych Nôh, ktoré znesväcujú ich pohrebisko.
Môžete ho presvedčiť (Rečníctvo 75), aby to nechali tak. Odídu a úloha je splnená.
Môžete mu povedať, nech to nechá na vás a keďže ste priateľ kmeňa, tak súhlasí. Potom sami pobite nepriateľov na pohrebisku.
A môžete mu povedať, že ste pripravený a on, aj jeho spoločník, vám pomôžu v boji. Ak je s vami aj Joshua, tak by boj nemal byť problém, len nech ich nezabijú, inak úloha skončí ako nesplnená. Spoločne pobite nepriateľov na pohrebisku.
3. Retake the Bridge (Voliteľná úloha)
Túto vedľajšiu úlohu je takmer nemožné nesplniť, keď pôjdete do Pine Creeku cez most East Fork Bridge. Ten strážia asi štyria členovia Bielych Nôh. Zabite ich a tým ste opäť získali kontrolu nad mostom a splnili aj túto úlohu.
4. Flight from Zion
Záverečná hlavná úloha. Musíte sa dostať k tunelu Pine Creek. Len postupujte po ceste. Narazíte na prvú skupinu troch nepriateľov, ktorých pobite. Pokračujte a narazíte na druhú skupinu, s ktorou už bojuje pár členov Sorrows, tak im pomôžte. Pokračujte až na koniec, kde je posledná skupina nepriateľov a aj vodca Bielych Nôh Salt-Upon-Wounds.
Môžete ho presvedčiť (Rečníctvo 75), aby nebojoval a aby sa stiahol (či už mu poviete, že pre neho klany nie sú „hodným“ súperom, alebo že nemá šancu). Odíde bez boja, no väčšinou s prísľubom, že obnoví sily a vráti sa. Alebo môžete bojovať a zabiť jeho, aj jeho skupinu.
Tak, či tak, po boji oslovte Daniela. Ak ste ešte nesplnili vedľajšie úlohy, máte poslednú šancu a ak chcete pokračovať aj tak, Daniel podotkne, že ste mohli spraviť viac. Povedzte Danielovi, že ste pripravený a dá vám detonátor napojený na výbušninu, ktorú umiestnili do tunela. Keď odídu tunelom preč, aktivujte detonátor a výbuch zavalí tunel, takže Biele Nohy nebudú môcť utečencov sledovať, než nájdu inú cestu a tí získajú náskok na ceste do bezpečia.
Úloha je tým splnená a aj hra. Prehrá sa vám záver s popisom toho, ako vaše činy ovplyvnili túto oblasť a kmene v nej žijúce.
5. Departuring Paradise
Objavíte sa pri priesmyku vedúcom z kaňonu (Southern Passage). Na zemi je krabica, v ktorej nájdete odmenu za prejdenie prídavku. Je tam Sväté Písmo (Scripture, biblia od Daniela, predmet v kategórie „rôzne“), Oblek Joshuu Grahama, Oblek a Klobúk Daniela, Šiltovka Follows-Chalka a zbraň Svetlo žiariace v temnote (A Light Shining in Darkness, unikátna verzia pištole .45). Ak ste nezabili vodcu Bielych Nôh, Salt-Upon-Woundsa, tak v krabici nájdete aj jeho prilbu a bojovú päsť. Už len prejdite priesmykom naspäť do Mohavskej púšte, čím ukončíte prídavok a môžete pokračovať v hraní v hlavnom svete F:NV. Niektoré zo zbraní zo Zionu môžete odteraz kúpiť aj v Mohavskej púšti (napr. u Gun Runnerov), keďže Happy Trials Caravan Company síce nie veľmi úspešne, ale aspoň čiastočne obnovila svoje podnikanie a kontakty s New Canaanitmi, ktorí dvakrát ročne cestovali kvôli obchodu do Zionu.
Záver 2: Boj o Zion
Ak ste sa rozhodli, že by mali kmene bojovať o svoje právo zostať v Zione, tak získavate úlohu „Crush the White Legs“. Po začatí záveru zmiznú nepriatelia z celého kaňonu, zostanú len bojovníci klanu Biele Nohy, ktorí sa objavia na rôznych miestach číhajúc na hráča. Tiež nie je možné cestovať pomocou mapy.
1. Crush the White Legs
Objavíte sa pri Joshuovi, ktorý sa stane vaším spoločníkom. Povie vám, že Biele Nohy majú tábor v oblasti „Three Marys“ a vy dvaja povediete do útoku bojovníkov Mŕtvych Koní aj Sorrows. Choďte k Virgin River a popri Red Rapids Docks pokračujte cez vodu úzkym kaňonom vedúcim k táboru nepriateľa. Cestou vám budú pomáhať bojovníci a lovkyne z klanu. Postupujte táborom doprostred, keď nepriatelia odpália nastražené míny a zasypú prechod. Tam vás Joshua opustí s tým, že to trvá pridlho a nesmie dovoliť, aby vodca nepriateľov ušiel.
Vyjdite napravo hore popred zával, cez skalný previs na druhú stranu a do jaskyne (Three Marys Cavern). V jaskyni je pár nepriateľov, ako aj pár krabíc s muníciou a výbavou. Inak je to len priama cesta chodbami na druhú stranu. Keď vyjdete z jaskyne, ste za závalom, tak pokračujte kaňonom na jeho koniec. Cestou narazíte aj na nepriateľov, ale aj na ďalších spojencov, čo vám cestu uľahčí.
Na konci kaňonu nájdete Joshuu, ktorý už zajal posledných nepriateľov. Popraví dvoch nepriateľov a chystá sa zabiť aj Salt-Upon-Woundsa, vodcu Bielych Nôh. Môžete ho nechať to spraviť, môžete ho presvedčiť, aby ho nechal ísť (Rečníctvo 90), alebo môžete vodcu zabiť sami (v tom prípade vás napadne on, aj pár ďalších členov jeho kmeňa, ktorí sa chceli vzdať). To, ako sa rozhodnete, bude mať vplyv na klany, aj na Joshuu.
Akokoľvek sa rozhodnete, úloha je tým splnená a aj hra. Prehrá sa vám záver s popisom toho, ako vaše činy ovplyvnili túto oblasť a kmene v nej žijúce.
2. Departuring Paradise
Objavíte sa pri priesmyku vedúcom z kaňonu (Southern Passage). Na zemi je krabica, v ktorej nájdete odmenu za prejdenie prídavku. Je tam Sväté Písmo (Scripture, biblia od Daniela, predmet v kategórie „rôzne“), Oblek Joshuu Grahama, Oblek a Klobúk Daniela, Šiltovka Follows-Chalka a zbraň Svetlo žiariace v temnote (A Light Shining in Darkness, unikátna verzia pištole .45). Ak ste nezabili vodcu Bielych Nôh, Salt-Upon-Woundsa, tak v krabici nájdete aj jeho prilbu a bojovú päsť. Hoci ste bojovali o to, aby tu zostali, Follows-Chalk, Waking Cloud, Joshua aj Daniel niekam zmizli, no ostatní členovia Mŕtvych Koní aj Sorrows tu žijú naďalej.
Už len prejdite priesmykom naspäť do Mohavskej púšte, čím ukončíte prídavok a môžete pokračovať v hraní v hlavnom svete F:NV. Niektoré zo zbraní zo Zionu môžete odteraz kúpiť aj v Mohavskej púšti (napr. u Gun Runnerov), keďže Happy Trials Caravan Company veľmi úspešne obnovila svoje podnikanie a kontakty so Zionom.
Záver 3: Proti všetkým
Táto možnosť je tu kedykoľvek, hneď po príchode do Zionu, ako aj kedykoľvek neskôr. Ak totiž zabijete niekoho z klanu Mŕtvych Koní, alebo z klanu Sorrows, alebo jednu zo štyroch hlavných postáv, tak si oba tieto klany proti sebe poštvete, čo znamená žiadnu spoluprácu s Joshuom, alebo Danielom. Tým pádom preskočíte všetky úlohy a len sa potrebujete dostať preč z kaňonu.
1. Chaos in Zion
Len čo si proti sebe poštvete priateľské kmene, tak získavate túto úlohu. Potrebujete mapu z tábora kmeňa Sorrows. Takže choďte na sever Zionu a do tábora Sorrows. Prebojujte sa do zadnej časti a vezmite si mapu. Tá vám ukáže, že preč sa ide cez južný priesmyk (Southern Passage). Takže sa presuňte na opačný, južný koniec Zionu a prejdite priesmykom preč.
Tým ste ukončili prídavok, hoci ste nič nespravili. Happy Trials Caravan Company skrachovala, keďže nenadviazala kontakt s nikým zo Zionu a kmene ste zanechali len vo väčšom chaose, než v akom boli predtým.
Výzvy
Aj tento prídavok ponúka svoje špecifické výzvy, ktoré môže splniť.
When We Remembered Zion
Splníte automaticky, keď sa dostanete v rámci prvej úlohy do Zionu.
Yao Guai Hunter
Zabite 10 Yao Guaiov v Zione.
Survivalist´s Bounty
Nájdite 6 batohov s rozličnou výbavou, ktoré patrili Randallovi Clarkovi, mužovi, čo prežíval po vojne v Zione. Sú v šiestich jaskyniach (Angel Cave, Two Skies Cave, Fallen Rock Cave, Stone Bones Cave, Morning Glory Cave a Cueva Guarache). Všetky sú uvedené v návode.
Restore Our Fortune
Splníte automaticky, keď splníte úlohu „Deliverer of Sorrows“.
In a Foreign Land
Splníte automaticky, keď splníte úlohu „Gathering Storms“.
May My Hand Forget Its Skill
Splníte automaticky, ak sa rozhodnete v závere pre evakuáciu klanu Sorrows a pomôžete Danielovi s útekom jeho kmeňa.
O Doughter of Babylon!
Splníte automaticky, ak sa rozhodnete v závere pre vyhladenie klanu Bielych Nôh a pomôžete Joshuovi poraziť ich klan.
| Návody | Autori |