Úvod
Preberáte sa v zavretý v cele. Poobzerajte sa, poskúšajte si ovládanie a choďte k mrežiam. Tam si počkajte, kým na vás bude pokrikovať väzeň z cely oproti. O chvíľu prídu stráže aj s cisárom. Prikážu vám odstúpiť od dverí. Choďte pod okno a čakajte, kým vás neosloví samotný cisár Uriel Septim. Po krátkom rozhovore si otvoria tajný prechod, ktorým vašu celu opustia. Sledujte ich. V susednej miestnosti pobijú pár útočníkov, no tí zabijú veliteľku cisárovej stráže. Oberte telá, oni zatiaľ odídu. Vy nemáte kľúč, no neďalekú stenu prebúrajú dve krysy, tak si nacvičte súboj a zabite ich. Prejdite do jaskyne, z ktorej vyšli. Tu poberte rôzne veci. Máte aj lokpiky. Pri kostre môžete naskúšať páčenie zámkov. Vezmite si luk a streľte párkrát do vedra nad studňou. Potom si zoberte kľúč z mŕtvoly goblina a otvorte si ním dvere ďalej.
Tu si vyskúšajte kúzlenie. Zvoľte si v inventári útočné kúzlo a usmažte krysu. Prebojujte sa ďalej, k ďalším dverám do ďalšej časti. Tu je goblin, pri ktorom si môžete vyskúšať plíženie. Preplížte sa poza neho, alebo k nemu a takto nebadane mu uštedríte niekoľkokrát silnejší úder než normálne. Na ďalšieho goblina v susednej jaskyni môžete spustiť pascu. Pokračujte ku kope brván, do ktorých odspodu strieľajú šípy dvaja goblini. Vyskúšajte si interaktivitu a zhoďte brvná na nich, čo ich zabije. Cez ďalších goblinov a jedného ich šamana sa prebite k ďalším dverám.
Tu sa opäť stretnete s cisárom, ktorý sa vás tu spýta na znamenie, pod ktorým ste sa narodili, tak si nejaké zvoľte. Sprevádzajte ich do poslednej miestnosti, kde po chvíli neznámi vrahovia cisára zabijú. Ten vám pred smrťou povie, aby ste našli jeho dediča. Dá vám amulet, ktorý máte odovzdať akémusi Jauffremu. Po smútku nad cisárovou smrťou sa s vami pozhovára ešte prežívší vojak. Spýta sa vás, čo ste vlastne zač a tu si vyberte teda nejaké povolanie, alebo si namixujte vlastné. Potom vám dá kľúč od kanálov a rozlúči sa s tým, že bude kryť váš ústup, aby ste mohli splniť cisárovo prianie. Popri cisárovej mŕtvole pokračujte chodbou k dverám, ktoré otvoríte kľúčom od vojaka a vlezte do kanálov. Prejdite nimi, prebojujte sa cez pár nepriateľov, až k posledným mrežiam, za ktorými už vidíte východ. Tu odporúčam viackrát si uložiť pozíciu. Dôvod je prostý – keď otvoríte mreže, môžete si ešte naposledy upraviť svoju postavu, takže si zmeniť všetko, rasu, tvár, znamenie, povolanie. Keďže už máte tutorial prejdený, tak každú novú hru budete môcť začínať od tohto savu. Keď ste rozhodnutý, že máte všetko nastavené správne, tak len potvrďte a konečne sa dostanete von.
Teraz sa môžete venovať čomu chcete. Pred postupom v hlavnom príbehu doporučujem povýšiť si level, takže vstúpte do nejakých gíld a plňte questy. V mestách sú tiež voľné questy, stačí len hľadať. V mestách si tiež môžete zakúpiť budovu, aby ste mali miesto, kde si budete odkladať svoj majetok nahonobený počas celého hrania a budete mať istotu, že oň neprídete. Stačí zájsť za vládcom mesta, získať si jeho priazeň a kúpiť od neho dom. Potom v miestnom obchode môžete do domu dokupovať zariadenie (je fixne dané, aký nábytok, ale vy dokupujete nábytok do konkrétnych častí). Jedinou výnimkou je dom v Anvile, s ním sa spája quest Where Spirites Have Lease, tak ho popíšem, keď už spomínam budovy.
Where Spirits Have Lease
V Anvile, v krčme The Counts Arms je chlapík menom Velwyn Benirus. Oslovte ho a zistíte, že ponúka na predaj svoje rodinné sídlo Benirus Manor. Spýtajte sa ho naň a kúpte ho za 5000 zlatých. Sídlo je pri jazierku, kúsok od kostola. Keď však vstúpite, zistíte, že je to zničená a zanedbaná barabizňa. Vyspite sa v posteli na poschodí a napadnú vás traja duchovia. Použite na nich buď magické zbrane, alebo útok mágiou. Ja som ich dostal základným fireballom. V denníku máte odkaz, že ste začuli divné zvuky z podzemia, tak keď sa zbavíte duchov, choďte do pivnice, kde na jej konci nájdete zapečatené dvere. Vráťte sa do vstupnej haly a naľavo od dverí je na zemi rozbitá váza a v nej je ruka a Scrap from Lorgren´s Diary. Prečítajte si ten zdrap z Lorgrenovho denníka a dozviete sa o tajnej miestnosti v budove, ktorú môže otvoriť jedine Benirusov pokrvný príbuzný. Takže musíte nájsť Velwyna. Spýtajte sa na neho v krčme, kde ste ho stretli a povedia vám, že šiel do Imperial City.
Choďte do Imperial City Elven Gardens District a popýtajte sa na neho ľudí. Je v King and Queen Tavern. Cez deň ho v tej krčme zastihnete, tak sa ho tam spýtajte na Lorgrena Benirusa, o ktorom zistíte, že bol nekromancer. Požiadajte ho o pomoc a sľúbi, že vám tie dvere otvorí. Máte sa stretnúť v krčme, kde ste ho stretli prvýkrát. Takže sa vráťte do krčmy v Anvile, tam ho oslovte a súhlaste, že pôjdete spolu do domu. On vás povedie, tak ho sledujte až do domu. Po vstupe preberáte vedenie vy. V dome sú Ďalší duchovia, tak ich likvidujte a chráňte Velwyna. Doveďte ho do pivnice, k zapečateným dverám, ktoré otvorí a utečie. Vstúpte a nájdete za nimi kostru Lorgrena Benirusa. Oslovte ju a jeho duch vám povie, že chce odčiniť svoje zlé skutky a nájsť pokoj, no nie je kompletný, máte mu priniesť ruku. Vráťte sa do vstupnej haly a vezmite ruku z rozbitej vázy, kde ste našli aj list z denníka. Vráťte sa dole a dajte ruku ku kostre. Objaví sa jeho zombioidná podoba. Podviedol vás a opäť sa chce dostať na tento svet. Zabite ho, na neho platia aj obyčajné zbrane. Keď ho porazíte, tešte sa, pretože jeho zničením ste zrušili kliatbu. Keď vyjdete hore, uvidíte, že dom je už teraz krásnym sídlom plne zariadeným a osvetleným. Pre ukončenie questu ešte zájdite naspäť do krčmy oznámiť Velwynovi, že ste kliatbu zlomili.
Hlavný príbeh
1. Deliver the Amulet
Zájdite k mestu Chorrol a pri ňom do opátstva Weynon Priory. V budove nájdite Jauffreho a odovzdajte mu amulet. Povie vám, že Cisár Princom Chaosu myslel zrejme Mahrunesa Dagona z Oblivionu, no svet Oblivionu je od sveta smrteľníkov odrezaný magickou bariérou. Jauffre je vodcom cisárovej osobnej gardy známej ako Blades, takže vie aj o jeho synovi. Volá sa Martin a slúži ako mních v Chráme Akatosha v meste Kvatch. Musíte ho nájsť.
Než sa vydáte na cestu spýtajte sa Jauffreho na pomoc a odomkne vám svoju truhlicu, z ktorej môžete čerpať. Na pomoc sa môžete spýtať aj Eronora, ktorý vám dá opravovacie kladivo (Repaiir Hammer) a Maborela, ktorý vám povie, že si môžete vziať zo stajne jeho koňa.
2. Find the Heir
Musíte nájsť cisárovho syna Martina, tak sa vydajte do mesta Kvatch. Pod mestom nájdete tábor utečencov, v ktorom vás hneď osloví Hirtel, ktorý vás varuje, aby ste utiekli, pretože daedry ovládli a zničili celé mesto. Po rozhovore utečie. Keď sa popýtate na Martina, zistíte, že zostal uväznený v meste s pár ľuďmi, ktorým pomáhal. Vybehnite k mestu a tam nájdete veliteľa posledných obrancov menom Savlian Matius, ktorý vám popíše situáciu. Ponúknite mu pomoc a získate nasledujúci quest. Ak aj prebehnete dovnútra a oslovíte Martina, odmietne odísť kým nebudú môcť odísť všetci, takže najprv splňte quest Breaking the Siege of Kvatch. Keď splníte túto úlohu, bude brána Oblivionu zatvorená a s vojakmi ste sa prebojovali do kláštora, takže cesta pre utečencov je voľná. Teraz oslovte Martina, povedzte mu, kto naozaj je a on súhlasí, že sa s vami vydá na cestu do Weynon Priory. Rovnomenným questom príbeh pokračuje.
3. Breaking the Siege of Kvatch
Keď dobehnete k hradbám mesta Kvatch, tak vás osloví Savlian Matius a popíše vám situáciu. Treba rozhodne uzavrieť bránu do Oblivionu, tak mu ponúknite pomoc. Po rozhovore vybehnú vojaci s vami k bráne a pomôžu vám pobiť nepriateľov v jej okolí. Potom je to na vás, vstúpte do brány. Ocitáte sa v Oblivione. Celú túto oblasť tvorí jeden ostrov s troma vežami uprostred. Poniže vás vidíte bojovať vojaka, tak mu pomôžte. Keď sa s ním pozhovárate, zistíte, že on, Ilend Vonius je posledný živý člen výpravy, ktorú sem poslal Matius. Môžete ho požiadať, aby vám tu pomohol, alebo ho pošlite naspäť za Matiusom a odíde bránou preč. Most pred vami je uzavretý, takže sa vydajte naľavo a postupujte cestou, než sa budete môcť dostať do hornejšej časti ostrova. Pozor na valiace sa kamene a samozrejme na nepriateľov. Taktiež, ako vám radí tip pri nahrávaní, môžete tu zbierať ingrediencie z rastlín, aké v bežnom svete nerastú. Keď sa prebojujete vyššie, vystúpte do veže Blood Feast. Vo veži postupujte stále vyššie, až budete môcť vyjsť do Plane of Oblivion. Vyjdite a po moste prejdite do veže oproti, do Reapers Sprawl. Tu je Draemora Sigil Keeper, ktorého zabite a vezmite mu kľúč. Tiež je tu v klietke zajatý Menien Goneld, ktorý vám prezradí, že aby ste mohli uzavrieť bránu Oblivionu, musíte odstrániť z veže Sigil Stone. Jeho vraj máte nechať tam, už mu niet pomoci. Vráťte sa do predošlej veže a kľúčom si otvorte Citadel Hall Door a pokračujte stále vyššie a vyššie v tejto veži. Hore sa ešte vyššie premiestnite teleportom a vstúpte do Sigilum Sanguis, čo je úplný vrchol veže. Tam vybehnite k podstavcu na ktorom žiari kameň a vezmite si ho. Tým sa uzavrie brána Oblivionu a vás to automaticky premiestni opäť pred brány mesta Kvatch.
Choďte oznámiť Savlianovi Matiusovi, že sa vám podarilo zavrieť bránu Oblivionu. Teraz vám navrhne, aby ste vtrhli do mesta a pomohli ostatným utiecť. Keď budete pripravený, dajte mu vedieť a vyrazia do mesta. Bežte za nimi. Po vstupe do mesta bojujte proti daedrickým potvorám. Udržať vojakov nažive je dosť náročné. Nie je to nutné, no ak chcete byť naozaj nápomocný, tak je to dosť fuška. Po boji oslovte Savliana a vstúpi do chrámu. Tam mu vojačka vnútri podá hlásenie a on ju pošle s preživšími ľuďmi do tábora pod mestom. Znovu ho oslovte a quest je kompletný. Zároveň vám povie, že mesto ešte zďaleka nie je dobyté a hodila by sa vaša pomoc (voliteľný quest The Battle for Castle Kvatch). Oslovte Martina pre pokračovanie questu Find the Heir.
3.1 The Battle for Castle Kvatch
Toto je síce voliteľná úloha, ale príbehovo sa úplne ponúka splniť ju teraz a taktiež má istý súvis s hlavným príbehom, ako uvidíte neskôr. Takže v kostole zostal Savlian Matius. Keď ste už odviedli Martina do bezpečia, tak sa sem vráťte a oslovte ho. Povie vám, že treba zachrániť grófa Kvatchu, ktorý zostal v paláci, tak sa tam treba prebojovať. Máte mu dať vedieť, keď budete pripravený, tak súhlaste a s pár vojakmi vybehne von druhými dverami na nádvorie za kostolom. Vyjdite za nimi a pomôžte im pobiť nepriateľov na priestranstve. Brána do hradu je zatvorená a dostať sa dá do nej cez strážnu budovu, no kľúče má Berich Inian. Ten zostal čakať v kostole, tak sa tam za ním vráťte. V kostole vás oslovia traja vojaci Imperiálnej gardy, ktorí vraj videli dym, tak sa prišli pozrieť, čo sa deje. Povedzte im, aby vás nasledovali a ak si na nich dáte pozor, tak vám budú pomáhať až do konca questu. Potom oslovte Iniana a pýtajte si kľúč. Sám sa ponúkne, že vás odprevadí. Spoločne teda vstúpte do podzemia kláštora a prejdite ním do oblasti za kláštorom, kde sa prebojujte k veži, v ktorej je vstup do podzemia. Ak Inian žije, tak ho tam oslovte a on vám ho otvorí. Ak ho cestou zabili, tak si vezmite od neho kľúč. Vo veži vlezte do podzemia, prejdite prázdnym tunelom a vylezte medzi bránami. Bežte rýchlo oproti a hore schodmi otvoriť bránu (inak sa vaši vojaci postavia k bráne a nepriatelia ich z poza nej pobijú). Keď otvoríte bránu, tak sa na nádvorie vrhnú aj vaši imperiálni spojenci, aj Savlian so svojimi vojakmi. Pomôžte im a vyčistite nádvorie. Potom vám povie, že je najvyšší čas vstúpiť do hradu a so svojimi mužmi tam vstúpi. Vstúpte tam aj vy so svojimi mužmi a pobite nepriateľov v trónnej sále Opäť ho oslovte a povie vám, že oni zabezpečia východ, vy máte nájsť grófa. Vojaci teda zostanú tu a vás budú sprevádzať len imperiálni vojaci, ak ešte žijú. Prejdite až do miestnosti grófa, kde zistíte, že gróf Ormellius Goldwine je mŕtvy. Vezmite si jeho pečatný prsteň a ten odovzdajte Savlianovi. Je smutný z toho, že zlyhal, ale je rád, že aspoň mesto je vyčistené a prsteň zachránený pre ďalšieho vládcu. Za odmenu vám daruje svoj magický kyras s emblémom Kvatchu (Kvatch Cuirass). Týmto je quest splnený a Imperiálni vojaci, ktorí vás sprevádzali – pokiaľ teda prežili – sami odídu.
4. Weynon Priory
Odveďte Martina do Weynon Priory a len čo sa objavíte, uvidíte, že ho napadli vrahovia, ktorí majú na svedomí aj Cisára. Po príchode vás o pomoc požiada Eronor (no zbytočne, je jasné, čo treba spraviť) a povie vám, že zabili brata Maborela. Pobite vrahov vonku a osloví vás brat Piner. Jauffre by mal byť v kaplnke, tak sa tam spoločne vydajte. Je tam a aj pár ďalších vrahov, tak ich zabite a dávajte pozor, aby nezabili Jauffreho, alebo Martina. Potom vám povie Jauffre, že sa obáva o amulet. Zájde do hlavnej budovy, tak choďte za ním. V tajnej miestnosti zistíte, že vaši nepriatelia Amulet Cisára ukradli. To budete riešiť neskôr, teraz treba dostať Martina do bezpečia. Jauffre navrhne pevnosť Cloud Ruler Temple, čo je dosť dobre chránená pevnosť neďaleko mesta Bruma. Je to vlastne centrála Bladesov. Martin a Jauffre si zájdu po kone, tak môžete naskočiť na svojho a odveďte ich do pevnosti. Tam choďte všetci spoločne pred nastúpenú jednotku Blades, kde Jauffre predstaví Martina a ten bude mať krátky príhovor po ktorom vám poďakuje za záchranu. Pohovorte si s ním o čom sa dá. Potom choďte za Jauffrem. Za služby, ktoré ste vykonali pre krajinu a cisárovho syna vám ponúkne stať sa členom Blades. Prijmite to. Dostanete do daru ich typickú zbraň, ktorou je Akaviri Katana. Ako člen môžete voľne používať všetko, čo v pevnosti nájdete. V západnom krídle nájdete tiež kompletné brnenie Bladesov. S Jauffrem si ešte nezabudnite pohovoriť o amulete pre ďalší quest.
5. The Path of Dawn
Jauffre vám poradí aby ste sa pri hľadaní amuletu obrátili na Baurusa. Je to ten chlapík, čo jediný prežil útok na cisára a pomohol vám z podzemia. Zájdite si do Imperial City, do časti Elven Gardens District a tam do krčmy Luther Broad´s Boarding House. Pri bare sedí Baurus. Oslovte ho a povie vám, aby ste si prisadli. Tak si sadnite a sám vám povie, že ho niekto sleduje, no má plán, tak povedzte, že ste pripravený. Vstane a pôjde do pivnice. Astav Wirich sediaci v rohu vstane tiež a pôjde za ním. Vstaňte tiež a choďte za nimi do pivnice. Astav Baurusa napadne, tak ho zabite. Máte prezrieť jeho telo, tak to spravte a nájdete knihu Mythic Dawn Commentaries I. Baurus vám poradí navštíviť v univerzite odborníčku na Daedry menom Tar-Meena. Zájdite teda do univerzity a nájdite túto argonianku a popýtajte sa na kult. Povie vám, že sú štyri diely komentárov Mankara Camorana ku knihe Mysterium Xarxes, ktorú zrejme napísal samotný Mehrunes Dagon. Dá vám druhý diel. Aby ste našli cestu ku kultu, musíte nájsť zvyšné dva diely. Odporučí vám kníhkupectvo First Edititon v Market Districte. Zájdite tam a oslovte predavača Phintiasa. Povie vám, že má tretí diel, no už je rezervovaný. Ak si u neho poriadne zvýšite obľúbenosť, tak vám knihu predá za 100 zlatých, no je to zbytočné, pretože ju môžete mať zdarma. Povie vám, že knihu si objednal Gwinas a má sa po ňu každú chvíľu zastaviť, tak na neho počkajte. Keď príde a vezme si knihu, tak ho oslovte a povedzte mu o kulte a že je zodpovedný za smrť cisára. Je z toho vyľakaný, to netušil a tak vám knihu daruje. Tiež vám dá list, v ktorom je popis ako sa má stretnúť s členom kultu. (Ak vám náhodou Gwinas odíde, tak od Phintiasa zistíte, že býva v Tiber Septim Hotele, tak ho tam môžete nájsť).
Teraz sa vráťte za Baurusom, ktorému povedzte, čo ste zistili. Ako člen Bladesov pozná kanály dobre, tak vás zavedie na miesto stretnutia. Prosto ho sledujte mestom do kanálov a v kanáloch až kým nezastane pri zavretých dverách. Tam vám povie, že on sa bude vydávať za Gwinasa a vy ho máte kryť. Ak súhlasíte, tak on vojde spodnými dverami a vy vstúpte vrchnými. On si sadne za stôl a čaká na kontakt, ktorý za chvíľu príde. Onedlho prídu aj ďalší dvaja členovia kultu, ktorí vás, pokiaľ ste hore, zbadajú. Ak ste zoskočili do tieňa dole, tak po chvíli spoznajú v Baurusovi člena Blades. Ak sa rozhodnete, že vy sa budete vydávať za Gwinasa, tak to dopadne rovnako, pretože tí dvaja, čo prídu za chvíľu zbadajú schovaného Baurusa. Takže bojujte a zabite ich. Z tela Ravena Camorana si vezmite štvrtý diel komentárov Mythic Dawn. Ak Baurusa nezabili, tak vám povie, že odchádza do Cloud Ruler Temple, aby stál po boku nového vládcu Martina.
Vy zájdite naspäť za Tar-Meenou a nechajte ju preštudovať knihy. Potrebuje na to deň, keď sa vrátite, povie, že potrebuje ešte jeden deň. Vráťte sa za deň a povie vám, čo zistila. Nasmeruje vás na cintorín pri paláci, tak zájdite do časti Palace District a tam nájdite hrobku princa Camarrila. Medzi dvanástou a jednou hodinou je na nej zobrazená mapa. Kliknite na ňu a zapíše sa aj do vašej mapy oblasť Lake Arrius Caverns.
6. Dagon Shrine
Pri Arriuskom jazere sa vám objavilo miesto Dagonovej svätyne, tak tam dobehnite a vstúpte. Na úvod vám musím povedať, že sa to dá prejsť dvoma spôsobmi. Buď po zlom a všetkých od začiatku likvidovať a prebojovať sa celou cestou, alebo po zlom a infiltrovať sa dnu, tým však prídete o všetky veci a ak ich budete chcieť neskôr naspäť, opäť budete musieť bojovať.
Poďme prvým spôsobom. Pri vstupe vás zastaví prvý strážca a myslí si, že ste nový člen, tak vám otvorí dvere. Za nimi vás čaká Harrow. Ten vás privíta ako nového člena, ktorý dostane od kultu všetko čo potrebuje a musí sa v prospech kultu vzdať všetkého čo má. Ak súhlasíte, tak vám vezme všetko čo máte v inventári a dostanete len ich červenú róbu, aby ste nebehali v spodnom prádle. Inak jednoducho si môžete všetko čo máte vyhádzať na zem predtým než sa pozhovárate s Harrowom a potom si to vziať naspäť. No predpokladajme, že ste mu všetko odovzdali. Nasledujte ho až do obradnej sály, kde má príhovor samotný Mankar Camoran. Keď doreční, tak si vytvorí portál, ktorým sa prenesie do „raja“. Vás ako nového člena uvíta Ruma Camoran, vodcova dcéra. Ako vstupný rituál musíte sfarbiť oltár krvou. Obeť je už na oltári a vy ju máte zabiť. Na podstavci je kniha Mysterium Xarxes a vedľa nej strieborná dýka. Ak súhlasíte, vezmite si dýku a zabite ho. Ak nie, tak vás napadnú, no za chvíľu vás napadnú tak či tak, pretože im musíte ukradnúť posvätnú knihu. Mankar sa preniesol preč aj s Amuletom Kráľov, takže musíte nájsť stopy ako na neho a preto ukradnete Dagonovu knihu. Ak ste zabili argoniana tak vezmite knihu a utekajte preč, ak ste ho odmietli zabiť, tak ho osloboďte, vezmite knihu a utekajte preč. Vybehnite hore schodmi a doprava a chodbou preč. Nechoďte cestou, ktorou ste prišli, pretože je zamknutá. V chodbe ďalej pokračujte na rázcestie, kde sa dajte doprava a odtiaľ stále rovno až k dverám do Shirne Antechamber, ktoré ignorujte a o niečo ďalej sú dvere do Lake Arrius Caverns, ktorými prejdite. V jaskyni, do ktorej ste vbehli potiahnite na stene páku, čím otvoríte tajný vchod a vybehnite do vstupnej časti jaskyne, odkiaľ je to už len kúsok von. Tento útek som popísal za predpokladu, že ste veci odovzdali Harrowovi. Ak ich budete chcieť naspäť, musíte sa sem vrátiť, prebojovať sa celou cestou, zabiť Harrowa a vziať si svoje veci naspäť. Preto je podľa mňa jednoduchšie prebojovať sa hneď od začiatku a všetkých pobiť. Prípadne mu ich môžete ukradnúť no tak, či tak sa bude bojovať, alebo si necháte veci od začiatku a proste utečiete.
Keď sa dostanete von, tak je tam na odchode aj Jeelius, za predpokladu, že ste mu pomohli a nenechali ho cestou zabiť. Poďakuje vám a to je všetko. No povie vám tiež, že je kňazom v Imperial City. Zájdite neskôr do hlavného mesta a do chrámu v Temple District a tam Jeeliusa nájdete. Poďakuje sa vám a zvýši vám Restoration, Mysticism a Alchemy.
Potom sa vráťte do Cloud Ruler Temple kde podajte hlásenie Jauffremu. V budove nájdete Baurusa (ak ho nezabili počas vášho questu s ním). Oslovte ho a poďakuje sa vám tak, že vám zvýši schopnosť Blades. Potom zaneste knihu Mysterium Xarxes Martinovi. Ten ju začne študovať a vás pošle za Jauffrem, ktorého trápia nejakí špióni.
7. Spies
Jauffre vám povie, že v okolí sú zrejme nejakí špióni, no nemôže dopustiť, aby bola pevnosť nestrážená, takže to pošle preveriť vás. Máte sa popýtať buď kapitána Burda v meste Bruma, alebo kapitána Steffan. Steffan je tu v pevnosti, tak ho oslovte a povie vám, že videli pri runových kameňoch popri ceste do pevnosti podvečer nejaké svetlá. Burda, ktorého nájdete v zámku, vám povie, že v meste sa neudialo nič nového, akurát sa Jearl vrátila z cesty mimo mesta. Je viacero spôsobov, ako to vyriešiť.
Jedným zo spôsobov je sledovať špiónky, no musíte mať adekvátnu schopnosť Sneak, inak vás zbadajú a napadnú. Keď pôjdete z pevnosti dolu po ceste, napravo uvidíte skupinu runových kameňov (Hestra Rune Stone). Schovajte sa neďaleko nich a čakajte tam večer medzi šiestou a ôsmou. Objaví sa najprv Jearl a potom aj druhá špiónka Saveri Faram. Po chvíli sa rozídu. Nesledujte Jearl, tá ide len kus povyše cesty špehovať zámok. Sledujte Saveri a tá vás dovedie neďaleko mesta k vstupu do jaskyne (Bruma Caverns). Vstúpte dnu a tam ju už môžete zabiť. Získate od nej pivničný kľúč, ktorým otvoríte dvere v jaskyni a dostanete sa do domu Jearl, respektíve do jej pivnice. Tu nájdete jej rozkazy. Buď si na ňu počkajte, alebo sa vráťte ku kameňom a zabite ju.
Druhá možnosť je z opačnej strany. V meste viete, že mimo mesta bola jedine Jearl. Popýtajte sa na ňu. Nik nič nevie. Ak ste člen gildy zlodejov, tak vám poradí Ongar, ak nie, tak nájdite žobráka menom Jorck the Outcast a za malú odmenu vám prezradí, že v jej dome videl niekoho cudzieho. Choďte to nahlásiť Burdovi a ten vám povolí preskúmať jej dom. To znamená, že zámku na jej dome môžete vypáčiť bez toho, aby ste porušili zákon. Vypáčte jej zámku. Vnútri nájdete obe špiónky, tak ich zabite, vezmite im kľúče a choďte od pivnice, kde vezmite Jearline rozkazy.
To sú len spôsoby, ako sa dostať k cieľu. Vašim cieľom je zabiť obe špiónky získať z Jeralinej pivnice jej rozkazy (Jearl´s Orders). Môžete ich zabiť rovno pri kameňoch. Jearl má kľúč aj od svojho domu aj od pivnice. Saveri má kľúč len od pivnice, no dostanete sa do nej cez jaskyňu. Zvoľte si ľubovoľný spôsob a keď budú špiónky mŕtve, zaneste Jauffremu Jearline rozkazy. Pošle vás za Martinom, vraj už niečo vyzistil z knihy Mysterium Xarxes.
8. Blood of the Daedra
Martin vám povie, že zistil, že kniha je kľúč k Camoranovmu raju. Na otvorenie portálu sú potrebné štyri zložky. Zatiaľ objavil jednu z nich a tou je krv daedry. Spýtajte sa ho na to bližšie a povie vám, že potrebujete Daedrycký artefakt, tie totiž bývajú previazané so samotnými daedrami. Martin vám poradí prečítať si knihu Modern Heretics, ktorá leží na jeho stole. Vezmite si ju a prečítajte a dozviete sa o jednej Azurinej svätyni, ktorá sa vám aj znázorní na mape (Azura´s Shrine).
Vedzte, že po celom Cyrodiile je viacero svätýň a z každej môžete získať artefakt. Ten, ktorý dáte Martinovi bude počas rituálu zničený, preto okrem toho, kam vás nabáda samotný príbeh uvediem ešte aspoň pár ďalších a ktorý dáte Martinovi sa rozhodnite sami. Ostatné si môžete potom tiež získať a nechať, nemusíte získať všetky.
Azura´s Shrine (minimum level 2) - mapa
Zájdite k tejto svätyni, pri ktorej je pár ľudí. Oslovte Melsa Maryona, získajte si jeho obľúbenosť a povie vám, že za úsvitu a súmraku musíte soche obetovať Glow Dust. To je prach, ktorý zostane po zabitej bludičke (Will-o-the-wisp). Môžete ich stretnúť na rôznych miestach, dve sa pohybujú dokonca priamo tu, v okolí sochy. Zabiť ich môžete len mágiou, či magickými zbraňami. Vezmite si z ich tela Glow Dust a obetujte ho soche. Azura vám povie, že má pre vás úlohu. Päť z jej nasledovníkov bolo nakazených vampirizmom a teraz nemôžu dôjsť pokoja. Sú v bani Gutted Mine, ktorú pre vás Azura odomkne. Zájdite tam a v bani jednoducho zabite päť vampírov. Teda nie jednoducho, sú to silní protivníci a aj skúsenejšie postavy s nimi majú čo robiť. Počas boja s vampírmi môžete dostať hlášku, že ste boli nakazený a choroba je Porphyric Hemphilia. To znamená, že vás nakazili vampirizmom. Je na vás, či chcete byť vampír či, nie. Dá sa to liečiť aj potom, no je to náročné. Než sa stanete vampírom, stačí skočiť do kostola a pomodliť sa pri hlavnom oltári, ktorý vás tejto nákazy zbaví. Nech sa už rozhodnete ako chcete, keď zabijete všetkých päť vampírov, oznámte to Azure a dostanete za odmenu špecifický Grand Soul Gem s názvom Azura´s Star.
Malacath´s Shrine (minimum level 10) - mapa
V Anvile choďte do gildy mágov a oslovte Thaurrona. Povie vám o Malacathovej svätyni, ktorá sa vám zaznačí na mapu. Choďte tam a oslovte orka Shobob Gro-Rugdusha. Keď máte jeho obľúbenosť, povie vám, že Malacathovi treba obetovať Troll Fat. Ten získate samozrejme z trollov. Pohľadajte v nejakých dungeonoch, prípadne u obchodníkov. Ja som ich mal hromadu z questov pre Fighters Guild. Keď obetujete Troll Fat, tak vám Malacath povie, že lord Drad zotročil jeho Ogrov a chce, aby ste ich oslobodili. Poniže svätyne je Dradovo sídlo (Lord Drad´s Estate). Oslovte Drada a spýtajte sa na Ogrov. Je spokojný, že sú z nich otroci v jeho bani. Ak s ním súhlasíte, tak vám povie o svojej bani, ak nesúhlasíte s otroctvom, odmietne sa s vami rozprávať. Potom sa na baňu spýtajte jeho ženy. Môžete ukradnúť z malého stolíka naľavo od dverí kľúč od bane. Potom choďte do bane, ktorá je hneď nad sídlom, za poľami na kopci. Buď dvere vypáčte, alebo otvorte ukradnutým kľúčom. V bani je hromada stráží. Môžete s nimi bojovať, ale nie je to nevyhnutné. Ukradnite im kľúč od ciel s Ogrami (dva typy kľúčov, pre každú celu iný) a otvorte ich. Najlepšie je otvoriť naraz obe cely ogrov, ktorí vypochodujú vpred a a pobijú stráže, ktoré potom môžete obrať. Keď sa zastavíte na farme, tak uvidíte, ako na poli pracuje Lord Drad aj s manželkou a Ogry, ktorí prevzali farmu na nich dozerajú. Vráťte sa oznámiť splnenie Malacathovi a daruje vám kladivo Volendrung.
Nocturnal Shirne (minimum level 10) - mapa
V meste Leyawiin choďte do gildy mágov a oslovte tam Alves Uvenim. Povie vám o svätyni Nocturnal, ktorá sa vám zobrazí na mape. Zájdite tam a oslovte orkyňu Mor gra-Gamorn. Len vás pošle k soche. Tu netreba žiadnu obetu. Oslovte sochu a tá sa vám posťažuje, že jej niekto ukradol oko. Nevie kde je, ale stále vidí – boli to dvaja argoniáni z mesta Leyawiin. Choďte do mesta a poobzerajte sa po argoniánoch. Dvaja argoniánski lovci žijú v dome Weebam-na´s house. Tam sú obaja – Weebam-na aj Bejeen. Oslovte ich a spýtajte sa na Nocturnaline oko, no zapierajú. Sú vám podozriví, tak sa schovajte za zástenku pri posteli a počkajte si, kým sa pustia do rozhovoru. Zistíte, že ho ukradli oni a ukryli ho v Tidewater Cave. Táto jaskyňa sa vám zobrazí na mape, tak k nej zájdite. Vnútri sa prebojujte cez pár potvor a v zatopenej časti nájdete pod vodou Oko. Vráťte sa k soche a odovzdajte ho Nocturne. Za odmenu dostanete Skeleton Key (nezlomiteľný lokpik).
Shrine of Sanguine (minimum level 8) - mapa
Nad Skingradom. Na mape nad písmenom S zo Skingardu je nápis Imperial Reserve. Od písmena E na juhu je táto svätyňa. Engrom vám povie, že ako obetu máte doniesť Cyrodiilic Brandy. To môžete kúpiť v rôznych obchodoch, či nájsť na rôznych miestach. Obetujte brandy soche a tá vám povie o tom, že grófka Alessia Caro v Leyawiine robí posedenia, ktoré sú hrozne nudné. Práve chystá večeru pre známych a Sanguine chce, aby ste ju trochu oživili. Dočasne dostanete k dispozícii kúzlo Stark Reality. Zájdite do zámku v Leyawiine. Večera sa koná v jedálni napravo od vstupnej haly. Pred dverami je strážca. Pokiaľ ste prišli zavčasu, teda ráno, či cez deň, tak vás nepustí, ani sa s vami nebude baviť. Oslovte ho večer. Môžete si u neho zvýšiť obľúbenosť, aby vás vpustil, alebo to spravte jednoduchšie. Dajte si na seba nejaké dobré a drahé šaty (v brnení sa na párty nechodí) a bude si myslieť, že patríte medzi hostí. V sále zakúzlite kúzlo Stark Reality a snažte sa, aby zasiahlo všetkých hostí (ak nezasiahne všetkých, tak dostanete hlášku, že ste boli neúspešný. Ak ste uspeli, tiež dostanete hlášku). Večeru ste teda riadne oživili, všetkým zmizli šaty. Dokonca aj vám aj všetky vaše veci. A zároveň po vás za napadnutie kúzlom ide stráž. Môžete zaplatiť pokutu, alebo ju nechať zrušiť za polovicu, ak ste členom gildy zlodejov, s tým nič iné nenarobíte. Ak teda nechcete jednať so zákonom, tak utečte. Vráťte sa k Sanguinovej svätyni. Ten je spokojný a pobavený vašim výkonom. Povie vám, že všetky vaše veci sú v truhlici tu pri jeho soche, tak si ich môžete vziať. Za odmenu dostanete Sanguine Rose (palicu vyvolávajúcu daedrycké potvory).
Peryite´s Shrine (minimum level 10) - mapa
Severovýchodne od Bravilu je rieka Silverfish River. Choďte po jej južnom brehu na východ a nájdete túto svätyňu. Uvidíte, že všetkých päť uctievačov Peryita sa nehýbe a nemôžete sa s nimi ani zhovárať. Oslovte sochu a Peryite vám povie, že niekto sa ho pokúšal vyvolať kúzlom, čo však nevyšlo a poslalo duše jeho nasledovníkov do Oblivionu. Bol by rád, keby ste ich priviedli naspäť. Keď budete pripravený, tak znova oslovte sochu a premiestni vás do Oblivionu. Na rozdiel od predošlých oblastí, kde ste mohli byť je toto obrovská plocha s veľkým lávovým jazerom uprostred. Proste behajte po oblasti a hľadajte duše. Nejaký presnejší popis nie je veľmi možný, ale ani nie je veľmi potrebný. Samozrejme že v Oblivione sú daedrické potvory, takže buďte pripravený, že to bude dosť náročné. Keď nájdete dušu, stačí ju osloviť a premiestni sa naspäť do Tamarielu. Takto ich nájdite všetkých päť, ktorými sú Kewan, Er-Teeus, Ilvel Romayn, Maren the Seal a Mirie. Keď pošlete naspäť poslednú dušu, otvorí vám Peryite portál, takže ešte sa musíte aj vrátiť naspäť. Celkovo dosť náročné. Keď prejdete portálom, je to už všetko za vami. Peryitovi uctievači sa opäť hýbu a Peryit vám z vďačnosti daruje Spell Breaker (kvalitný štít).
Meridia´s Shrine (minimum level 10) - mapa
Západne od Skingradu je svätyňa Meridie. Od Basila Ernardeho sa dozviete, že je odporkyňou nemŕtvych a preto by ako obeť bolo vhodné niečo z jej nepriateľov. Takže obetujte buď Mort Flesh, alebo Ectoplasm, no najlepšie Bonemeal, toho je najviac. Keď jej dáte obeť, tak vám povie, že v jaskyni Howling Cave praktikujú svoje umenie piati nekromanceri, ktorí vykrádajú hroby. Máte to s nimi skoncovať. Pripravte sa, že v jaskyni budú ich výtvory, takže kostlivci, prízraky, duchovia a zombíci. Zájdite do jaskyne, prvé podlažie sú len krysy, druhé už nemŕtvi. Tu nájdite všetkých päť nekromancerov tak ich všetkých zabite. Vráťte sa to oznámiť Meridii a dostanete za odmenu Ring of Khajiiti (prsteň zvyšuje Speed a dáva čiastočný Chameleon). Keď odovzdáte artefakt Martinovi, povie vám o ďalšej veci, ktorú potrebuje, je to krv svätého. Máte sa o tom pozhovárať s Jauffrem, ktorý má tiež nejaké problémy pri Brume.
9. Bruma Gate
Oslovte Jauffreho a povie vám, že pri Brume sa objavila brána Oblivionu. Choďte pred mestskú bránu, kde vás čaká kapitán Burda s vojakmi. Oslovte ho a keďže ste hrdina z Kvatchu, ktorý zavrel prvú bránu, tak máte ukázať Burdovi ako zavrieť túto bránu. Povedzte mu, keď budete pripravený a s dvoma vojakmi vbehne do brány. Nasledujte ho. Ste opäť na ostrove uprostred lávy. Tu je len jedna veža uprostred ostrova, ku ktorej však nevedie priama cesta, ale špirálovito dookola. Burdovi a jeho mužom môžete dávať príkazy, aby vás nasledovali, alebo aby čakali. Je to na vás. Prebojujte sa až do veže. Vo veži postupujte stále vyššie a vyššie. Môže to byť zo začiatku trochu neprehľadné a keďže veža je kruh, tak vám ani mapka veľmi nepomôže, ale po chvíli sa človek zorientuje. Na najvrchnejšom poschodí zabite Sigil Keepera, ktorému vezmite kľúč. Nim otvoríte dvere na samý vrch veže. Tam vás čakajú ďalší nepriatelia, no cieľ je už na dosah. Len sa prebojujte po plošinách až hore ku kameňu a vezmite si pečatný kameň. Budete aj s Burdom teleportovaní naspäť k Brume. Potom ešte môžete osloviť Burdu, ktorý vám poďakuje za pomoc, inak ste s týmto hotový. Vráťte sa za Jauffrem, ktorý je spokojný so zavretím brány, no vie, že počet nepriateľov je obrovský a len obrancovia Brumy na to zrejme nebudú sami stačiť, zvlášť, keď chcete otvoriť ďalšiu bránu, takže potrebujete spojencov. Tým ste získali quest Allies for Bruma, no najskôr zozbierajte veci pre Martina.
10. Blood of the Divines
Jednou z vecí, ktoré potrebuje Martin je božská krv, no niečo také sa nedá ľahko zohnať, pretože bohovia nemajú artefakty tak, ako daedry. No Jauffre má nápad. Pohovorte si s ním. V neďalekej hrobke leží brnenie Tibera Septima. Na brnení je jeho krv a Tiber zbožštel, takže sa to môže hodiť. No do katakomb Sancre Tor nikto nechodí, boli zapečatené prvým gildmajsterom Bladesov, pretože ich ovládlo zlo. Padli tam za obeť aj štyria najlepší z Blades – Alain, Valdemar, Rielus a Casnar. Každopádne je to vec, ktorú potrebujete, takže vám Jeuffre dá kľúč a vyšle vás po brnenie. Hrobku máte na mape, tak sa k nej vydajte. Pripravte sa, že v nej budú nemŕtvi a duchovia na ktorých platí len mágia, či magické zbrane. Keď tam dorazíte, vstúpte do hrobky. Prvé podlažie je úplne lineárne. Na konci vás čaká kostlivec (Undead Blade), ktorého keď zničíte, tak sa objaví duch Rielusa. Je to jeden z tých, ktorých spomínal Jauffre. Poďakuje vám, že ste ho konečne oslobodili a povie vám, že toto miesto preklial Underking Zurin Arctus. No spoločne s ostatnými svojim druhmi by mali byť schopní kliatbu zrušiť, takže ich máte oslobodiť. Vstúpte spolu s ním do Entry Hall. Odtiaľto máte prístup do všetkých ostatných častí. Rielus pôjde do časti Tomb of the Reman Emperors. Tam leží aj brnenie, ktoré hľadáte, ale nedostanete sa k nemu práve kvôli kliatbe. Vráťte sa do Entry Hall a choďte do časti Prison. Prebojujte sa ku kostlivcovi, ktorého zabite a vezmite mu kľúč. Ním otvorte dvere do väzenia na konci ktorého je ďalší Undead Blade. Zničte ho a oslobodili ste tak ducha Valdemara. Vráťte sa do Entry Hall a choďte do Hall of Judgement. Opäť sa prebojujte na koniec, kde zničte tretieho kostlivca a oslobodíte tak ducha Casnara. Teraz choďte od časti Catacombs. Tam sa dostanete aj odtiaľto, alebo aj z Entry Hall. Tu sa prebojujte do zadnej časti, kde je posledný Undead Blade, ktorého zničte. Tým je oslobodený aj Alain. Ten sa vydá do Tomb of the Reman Emperors, tak tam choďte aj vy. Keď tu budú všetci štyria duchovia bojovníkov, tak kliatbu zrušia. Potom kľudne vojdite do zadnej časti a vezmite si brnenie (Armor of Tiber Septim). Vráťte sa s ním do Cloud Ruler Temple a odovzdajte ho Martinovi.
11. Myscarcand
Ďalšou vecou, ktorú Martin potrebuje Veľký Welkyndský kameň (Great Welkynd Stone). Choďte do oblasti Myscarcand a vstúpte do podzemia. Prebojujte sa do veľkej haly. Cestu ďalej vám blokuje zavretá brána. Zoskočte dole, kde bojujú goblini a skeletoni. Prejdite si chodbou, ktorá odtiaľto vedie nahor a tam potiahnite páku na stene. To vám otvorí zavretú bránu v hornej časti veľkej haly, ktorá vás pred chvíľou blokovala. Pokračujte ďalej a dlaždicou na zemi si otvoríte dvere odtiaľto. Vráťte sa do hornej časti veľkej haly a prejdite do ďalšej oblasti. Tam pokračujte z vstupnej haly opäť do ďalšej veľkej haly plnej nepriateľov. Na severnej strane tejto haly je uzavretý prechod ďalej. Choďte na jej južnú stranu, tam v chodbe pod halou je na stene páka, ktorou otvorte bránu na severe. Tou prejdite do poslednej oblasti. Tu už len dobehnite po Veľký Welkyndský kameň a vezmite si ho. Potom sa objaví Myscarcandský nemŕtvy kráľ. Ak chcete môžete utiecť, alebo ho zničiť. Z jeho pozostatkov získate kľúč, ktorým si v tejto časti otvoríte tajnú pasáž. Je v nej pár nepriateľov, pár pokladov a dovedie vás cez tajné dvere priamo do vstupnej časti Myscarcandu, takže sa hneď môžete odtiaľ vrátiť von.
Vráťte sa za Martinom a odovzdajte mu kameň. Už vie čo je poslednou, štvrtou prísadou, ktorú potrebujete – Veľký Pečatný Kameň (Great Sigil Stone). Aby ste ho získali môžete prejsť priamo ku questu Defense of Bruma, no zrejme to sami nezvládnete. Musíte totiž počas boja udržať Martina na žive a s pár mužmi to nebude žiadna sláva, takže si radšej splňte quest Allies for Bruma.
12. Allies for Bruma
Aby ste sa dostali k Veľkému Pečatnému Kameňu, potrebujete, aby nepriatelia otvorili tri brány Oblivionu. Aby ste udržali ten príval nepriateľov, ktorý sa z brán pohrnie, budete mať na pomoc vojakov z Brumy. No to je dosť málo, takže potrebujete ďalších spojencov. Nemusíte získať spojencov z každého mesta, ale pamätajte, čím viac, tým lepšie. V každom meste nájdite jeho vodcu a požiadajte o posily. Každý má problémy s vlastnou bránou Oblivionu pri jeho meste, takže od vás požaduje jej zavretie. Zavrite bránu a vodca mesta vám pošle do Brumy posily. Podrobný popis zatvárania brán je zbytočný, tak ako ste to už robili predtým, treba to spraviť zas – čiže dostať sa do veže v centre ostrova, na jej najvyššiu časť a vziať si Sigil Stone. Nemusíte získať všetkých spojencov, je to len na vás. Keď budete pripravený a budete chcieť, tak prejdite k ďalšiemu questu Defense of Bruma.
Anvil
Na zámku je cez deň v trónnej sále grófka Millona Umbranox. Ich portál je západne od mesta. Vstúpte doň. K veži sa priamo nedostanete Neďaleko portálu je vstup do tunelov (The Hate Tunnels). Tunelmi prejdite a do Oblivion Cave a z jaskyne vyjdite von. Dostali ste sa na vyššiu úroveň kopca, na ktorom je veža. Prejdite po nej do The Red Gnash Channels a týmito tunelmi sa dostanete opäť na vyššiu úroveň. Z nej už priamo dôjdete až k veži. Vo veži vezmite kameň, čím zavriete bránu. Oznámte zavretie brány Millone a sľúbi vám posily.
Skingard
Za vládcom Skingardu priamo nemôžete, nikoho neprijme. Zastupuje ho Mercador Hosidus. Oslovte ho a spýtajte sa na pomoc Brume. Toto je závažná otázka, tak zavolá samotného grófa Janusa Hassildora. Samozrejme musíte zavrieť bránu. Skočte k nej a vstúpte do Oblivionu. Pri vás sú dve veže. Oproti je centrálna, no k nej sa priamo nedostanete. Choďte do veže naľavo a dostaňte sa na jej najvyššie podlažie. Tam potiahnite veľkú páku. To vám vysunie most do susednej veže. Prejdite po ňom do nej a v jej najvyššom podlaží potiahnite rovnakú páku ako v predošlej veži. To vám vysunie most do centrálnej veže. Zbehnite teda o pár poschodí nižšie a po moste do centrálnej veže. V nej vybehnite do jej najvyššej časti a vezmite si Sigil Stone.
Leyawiin
Cez deň je normálne v hlavnej sále gróf Marius Caro. Taktiež odmieta oslabiť obranu svojho mesta. Choďte do brány a do Oblivionu. Naľavo od brány je vstup do Nether Tunnels. Prejdite tunelmi a jaskyňami, až sa dostanete opäť von, neďaleko veže. Vstúpte do veže a vyjdite na jej vrchol. Tam vyjdite von a po moste prejdite do veže oproti vám. V nej vyjdite tiež úplne hore a potiahnite tam za páku, čím otvoríte brány na moste poniže. Zbehnite o kus nižšie a vyjdite z veže na most. Brány ste otvorili pákou, takže slobodne vojdite ho centrálnej veže. V nej vezmite Pečatný Kameň a zatvorte tak bránu pri Leyawiine. Vráťte sa to oznámiť Carovi a prisľúbi vám pomoc pre Brumu.
Cheydinhal
- The Wayward Knight
V Cheydinhale môžete počas tejto úlohy zároveň splniť quest záchrany grófovho syna. Mestu vládne Andel Indarys. Pomoc Brume samozrejme odmieta, keďže je tu brána, cez ktorú tiež prešiel jeho syn. Spýtajte sa naňho a získate quest na jeho záchranu. Potom choďte k bráne, pri ktorej si môžete pohovoriť s veliteľom vojakov, čo tam postávajú a čakajú, či sa náhodou Andelov syn nevráti. Prejdite bránou. Zídite až dolu k mostu vedúcemu k centrálnej veži. Pri moste nájdete dvoch mužov, jedným je Bremman Senyan a druhým Farwil Indarys. Oslovte ich a pridajú sa k vám. Tu máte našťastie cestu jednoduchú, akurát dávajte pozor, aby vám ich nezabili (ak Farwila náhodou zabijú, vezmite si jeho pečatný prsteň). Rovno po moste sa dostanete do centrálnej veže. V nej sa prebojujte na jej najvyššie poschodie a tam vezmite Sigil Stone. Tak a brána je zavretá, ste naspäť v Cyrodiile.
Vráťte sa za Andelom. Ak to jeho syn neprežil, ukážte mu jeho prsteň a on vám dá odmenu 250 zlatých a môžete si nechať jeho pečatný prsteň. Za zavretie brány vám aj tak sľúbi pomoc pre Brumu.
Ak ste Farwila zachránili, tak ho oslovte ešte pri bráne. Spraví z vás čestného člena spolku Knights of the Thorn a dostanete aj Knights of the Thorn Medallion. Týmto členstvom ste oprávnený pohybovať sa v ich dome (Knights of the Thorn Lodge, pri meste Cheydinhal), brať ich veci a máte tam dokonca aj svoju posteľ. Za záchranu syna vám dá Andel na výber jednu z dvoch zbraní. Staff of Indarys (strelná palica), alebo Thornblade (dobrý jednoručný meč). S pomocou pre Brumu samozrejme súhlasí.
Chorrol
Tu vládne grófka Arriana Valga a za pomoc Brume samozrejme požaduje zavretie brány, tak ňou prejdite do Oblivionu. Do centrálnej veže sa dostanete jedine z dvoch bočných veží, no k tým sa nedostanete, kvôli zavretým bránam. Vstúpte do jednej z rohových štyroch veží (Tsunami, Tornado, Landslide, Eruption) a v nej vyjdite úplne hore. Tam potiahnite páku a otvoríte bránu dole pri centrálnej veži. Teraz môžete prejsť do centrálnej veže po moste z veže, v ktorej ste, no dostanete sa na podlažie, z ktorého nemôžete ani hore, ani dolu. Dostanete sa z neho akurát po mostoch do zvyšných troch veží, v ktorých môžete poprehadzovať ďalšie páky a pootvárať tak všetky brány. Vráťte sa teraz dole a vstúpte cez otvorené brány do jednej z dvoch bočných veží (Hurricane, Earthquake). V nej vybehnite hore a po moste sa dostanete do centrálnej veže. Z podlažia, na ktorom ste už nie je problém dostať sa až hore a vziať Sigil Stone. Po zavretí brány sa vráťte za Valgou a požiadajte ju o pomoc Brume, čomu rada vyhovie.
Bravil
Gróf Regulus Terentius je vládcom Bravilu a svoje malé mestečko musí chrániť pred hrozbou z brány. Takže choďte k bráne pri meste a vstúpte do nej. K centrálnej veži vedie most, no brána na ňom je uzavretá. Choďte po pevnine, než narazíte na Cavern of Ambused. Vstúpte a cez jaskyne sa dostaňte ďalej na pevninu za lávou, po ktorej prejdite k jednej z bočných vežičiek. V nej vyjdite úplne hore a potiahnite páku, čím ste otvorili bránu na moste. Teraz sa teda vráťte na začiatok, k bráne Oblivionu, ktorou ste prišli a prejdite po moste priamo do centrálnej veže. V nej už klasickým spôsobom vybehnite úplne hore a vezmite si Sigil Stone. Po uzavretí brány choďte za Regulusom a požiadajte ho o pomoc Brume. Pošle tam svojho najlepšieho muža.
Kvatch
Mesto Kvatch je zničené, bez vládcu a bránu v ňom ste už dávno zavreli. No niektorí sa stihli z mesta zachrániť, vrátane nejakých tých vojakov. Ak ste splnili quest The Battle for Castle Kvatch, tak ste zachránili mesto a vyčistili ho od potvor. Zvyšných vojakov viedol Savlian Matius. Zájdite teraz za ním do hradu, ktorý ešte stále nestihli uhasiť a požiadajte ho o pomoc pre Brumu. Aj keď mu zostalo už len málo mužov, sľúbi, že ich zopár pošle, aby Brumu nepostihol rovnaký osud ako Kvatch.
13. Defense of Bruma
Vojakom Brumy ste predtým ukázali, ako zatvárať brány, tak ich teraz všetky poctivo zatvárajú. Vy však potrebujete, aby ich nechali otvorené. To je Martinov plán, ako vás dostať do Veľkej brány. Ak ste si splnili quest Allies for Brum, tak budete mať posily (osobne sa mi nezdá, že by ich bolo o moc viac, akurát sú Brumskí vojaci nahradení vojakmi z ostatných miest plus pár hrdinov. A tiež ma zaujíma, kde sú Bladesi, ako Cisárova ochranka). Keď budete pripravený na akciu, tak choďte za grófkou Brumy. Ňou je Narina Carvain. Povedzte jej o bojovom pláne Martina a súhlasí, že sa s ním stretne v kostole. Hneď vyrazí, tak choďte spolu s ňou až do kostola, kde si vypočujete rozhovor Martina a Nariny. Ešte stále máte čas. Keď ste naozaj rozhodnutý ísť do toho, tak povedzte Narine, aby ste započali váš bojový plán. Ona nariadi jej vojakom nezatvárať brány Oblivionu. Potom Martin, Jauffre, Burda, Baurus (ak žije) a pár vojakov vyrazia cez mesto k bráne. Ľudia ich budú oslavne zdraviť. Sprevádzajte ich. Za hradbami už čaká vaša mini armáda. Zájdite s nimi všetkými k bráne Oblivionu, kde sa zhromaždíte a Martin ako nový vládca ešte pred bojom prenesie povzbudzujúcu reč. Potom to začne. Príšery budú vyliezať z brány. Zabíjajte ich a bojujte spolu s ostatnými. Prioritne chráňte Martina. Je dosť schopný sa postarať aj sám o seba, no môžu ho zabiť a to by bol koniec. Pomáhajte však aj ostaným, proste ako stíhate. Bojujte a o chvíľu sa otvorí druhá brána s ďalšími potvorami a po nejakej chvíli sa otvorí tretia brána. Toto je záverečná fáza boja. Už len počkajte, kým sa objaví Veľká brána Oblivionu. Dostanete o tom správu do denníka, no iste si ju všimnete aj sami. Na nič nečakajte a rozbehnite sa k nej a vstúpte.
14. Great Gate
Za Veľkou Bránou musíte nájsť Veľký Pečatný Kameň, než zloduchovia dotrepú k bráne Veľký stroj. Samé veľké veci. Proste, tento quest je časovo obmedzený. Musíte to stihnúť skôr, než stroj dosiahne bránu. Takže sa nezdržujte bojovaním tam, kde to nie je potrebné. Princíp ako sa dostať do centrálnej veže je pomerne jednoduchý. V diaľke je centrálna veža a po jej bokoch dve menšie. Na začiatku máte štyri veže. Choďte do ľavej, alebo pravej, vybehnite hore a prejdite do veže oproti (čiže bližšie k centrálnej veži). V nej zbehnite dole a vyjdite von. Ak vyjdite z pravej veže, tak po rozbitom moste popreskakujte dole, dostaňte sa na druhú stranu a vybehnite k pravej veži pri centrálnej. Ak ste vyšli z ľavej veže, tak pozoskakujte po troskách, dole vstúpte do jaskyne (The Smoke and Scorch) a prejdite do veže naľavo od centrálnej (prípadne, ak ste dobrý akrobat, môžete preskočiť trhlinu v moste a prejsť do veže priamo, bez cesty jaskyňou). Tak, či tak, podstatné je dostať sa do jednej z bočných veží pri centrálnej. V nej vybehnite úplne hore a potiahnite páku, čím otvoríte brány k Centrálnej veži. Teraz sa vráťte dole, vyjdite von a hurá do Centrálnej veže. V nej tak ako už toľkokrát predtým vybehnite úplne hore. Tam zabite Sigil Keepera, vezmite mu kľúč, ktorým si otvoríte dvere do najvyššieho podlažia. Tam vybehnite úplne hore a vezmite si Great Sigil Stone. Objavíte sa opäť na bojovom poli, kde je už po boji. Môžete poprezerať telá a porozprávať sa s preživšími priateľmi.
15. Paradise
Keď budete pripravený na cestu za Amuletom, tak sa vráťte do Cloud Ruler Temple. Pamätajte, že keď prejdete portálom, nebudete sa môcť vrátiť, kým nesplníte quest. Takže si zariaďte všetko čo potrebujete a keď ste hotoví, tak oslovte Martina v chráme a povedzte mu, že ste pripravený na cestu. Otvorí vám portál, ktorým prejdite.
V raji postupujte na východ. Cestou stretnete hromadu silných nepriateľov. Taktiež pár nesmrteľných. Sú to Camoranovi nasledovníci, ktorí v normálnom svete zomreli a tu sa z nich stali nesmrteľné bytosti, podobne ako daedry. Posťažujú sa vám však, že ich daedry stále zabíjajú a mučia. Postupujte až k vstupu do Flooded Grotto. Tam stretnete strážcu menom Kathutet. Tým že ste zničili ich daedrické mesto ste si získali jeho rešpekt, preto vás hneď nenapadol. Povie vám, že jediná cesta z týchto záhrad je cez Forbidden Grotto. Aby ste sa tam dostali, potrebujete náramky Bands of the Chosen. Tie má on. Ponúkne vám dve možnosti, buď s ním bojujte a zabite ho, alebo pre neho spravte istú službu. Ak chcete bojovať, kľudne. Ak slúžiť, tak vám povie, že nemŕtvi zajali jeho agenta menom Xivilai Anaxes. Máte ho oslobodiť. Zájdite do neďalekej jaskyne (Lair of Anaxes), v ktorej sú nemŕtvi. Povedia vám, že daedry ich síce mučia a zabíjajú, no Anaxes je z nich najhorší. Všetci vás svorne prosia, aby ste ho nevypúšťal. Ak chcete, tak odstráňte dve brvná, ktoré podpierajú balvan za ktorým je uväznený Anaxes. Keď ich odstránite, vybehne a začne opäť zabíjať nemŕtvych. Ak ho zabijete, budete musieť s Kathutetom bojovať. Ak ho necháte tak, tak sa vráťte za Kathutetom, ktorý je teraz vo Flooded Grotto a za splnenie úlohy vám dá náramky. Stále ho môžete zabiť.
Nasaďte si náramky a ojha, nedajú sa dať dole. No to sa vyrieši neskôr. Prejdite do Forbidden Grotto. Tam nájdite chlapíka menom Eldamil. Povie vám, že on je ten, čo otvoril bránu do Kvatchu a keď videl, ako to mesto ľudia bránia, pohlo sa v ňom zrejme svedomie. Je ochotný vám pomôcť. Vie ako vám zložiť náramky, no potrebuje trochu času. O chvíľu príde Orthe. Ak chcete, opäť máte možnosť bojovať. Ak nie, tak sa na radu Eldamila správajte ako poslušný väzeň. Povie mu, že vás poslal Kathutet na výsluch a vás pošle do klietky. Choďte do nej a spustí vás, no nie až do lávy, tesne nad ňu. Keď Orthe odíde, tak klietku opäť vytiahne a otvorí na druhej strane. Takto ste sa vyhli jaskyni, v ktorej je Orthe, Ranyu a Amkaos. Ak si trúfate, môžete sa cez nich prebojovať, takto ste sa im vyhli, no ďalšie potvory na ceste musíte poraziť. Prebojujte sa do ďalšej časti Grotta. Tam vás čaká Eldamil a bez ohľadu na to, či ste predtým súhlasili s jeho pomocou, alebo nie, tak vám zloží náramky a ponúkne sa, že vám pomôže. Prečo nie, prijmite jeho pomoc a pôjde s vami. Už sa len prebojujte priamou cestou na koniec jaskýň, kde vás ešte čaká ďalší silnejší daedrák Medrike. Zabite ho a vyjdite opäť do hornej časti raja.
Tu už len vybehnite na kopec a choďte k budove, pred ktorou vás čakajú Ruma a Raven Camoranovci, Camoranove deti, ktoré ste zabili už predtým. Nasledujte ich do budovy, kde vás čaká samotný Mankar Camoran. Pohovorí si s vami a potom nasleduje – ako inak – boj. Bojujte s ním a zabite ho. Jeho deti ignorujte, ak ich aj zabijete, tak po chvíli znovu obživnú, tak sa sústreďte prioritne na neho. Keď padne, prehľadajte jeho telo a vezmite si amulet kráľov. Ešte môžete prezrieť telá jeho detí, ktoré padnú spolu s ním. Potom budete teleportovaný naspäť do Cloud Ruler Temple.
16. Light the Dragonfires
Keď sa objavíte naspäť, tak vás hneď osloví Martin, ktorý už má na sebe cisársku róbu. Odovzdajte mu Amulet, ktorý si nasadí a tak je nevyvrátiteľné, že je Urielov syn. Povie vám, že musí zapáliť dračie svetlo, aby obnovil bariéru medzi Oblivionom a Tamarielom a tým sa zatvoria všetky zvyšné brány Oblivionu. Takže choďte do Imperial City Palace. Jauffre, pokiaľ to prežil pôjde s vami a pokiaľ to prežil aj Baurus, tak vás čaká pred palácom. Vstúpte a choďte do hlavnej siene, kde vás čaká Vrchný kancelár Ocato. Len čo sa začne zhovárať s Martinom, vtrhne do haly posol a oznamuje, že v meste sa objavili brány Oblivionu a daedry zaplavili mesto. Pár ich zaútočí hneď teraz na vás, tak ich pobite. Vyjdite von z paláca a tam čaká ďalšia hromada nepriateľov, ktorých sa zbavte. Martin vám povie, že sa musí dostať do chrámu, aby mohol tie brány zavrieť. Teraz vás čaká to najhoršie. Prejdite do chrámovej časti a priamo tu sú dve brány, z ktorých neustále vychádzajú potvory. Smerujte k vstupu do chrámu uprostred. Za rohom uvidíte, že vás tam čaká samotný Merhunes Dagon. Martin vás osloví, pretože je šokovaný. Dagon je v tomto svete nesmrteľný, môžete ho len zraniť a obáva sa, že je všetko stratené, no stále je tu Amulet, takže ho musíte dostať do chrámu. Povedzte Matinovi, aby vás nasledoval a bežte k Dagonovi. Poriadne ho udrite, aby sa pohol (ak vojaci, čo vás sprevádzajú nemajú príliš práce s ostatnými nepriateľmi, tak na neho útočia aj oni) a prebehnite do chrámu. Martin vás nasleduje. V chráme už len zájdite k Martinovi a sledujte čo sa bude diať – ako sila draka zničí Dagona.
Tak a je to, definitívne ste porazili zlo. Po animačke pribehne kancelár Ocato a udelí vám titul Šampióna a taktiež vám oznámi, že ste si vyslúžili právo nosiť Imperial Dragon Armor. Nezabudnite sa teda za dva týždne vrátiť do mesta. Tam choďte do časti Imperial City Prison a do Armory. V zbrojnici už na vás bude čakať pripravená kompletná sada Dračieho brnenia. Škoda že nie je aj so štítom.
Ak to prežil Baurus, tak je tu tiež, aby sa vám mohol poďakovať. Neskôr bude opäť v Cloud Ruler Temple. Jauffreho som nikde nenašiel, aj keď ešte žil, než som vstúpil do chrámu. Každopádne ste hrdina a môžete ďalej preskúmavať svet, plniť úlohy a získavať nové veci bez toho, aby vás otravovali brány Oblivionu.