Užívateľ > mikeflame > Hodnotenia
| Užívateľ
| Hry
| Hodnotenia
| Priatelia
|
Plne súhlasím s recenziou Sectoru. Recenzent to perfektne trafil, ale percentuálne hodnotenie mal dať určite vyššie. Tá hra vás fakt chytí a nepustí až kým ju nedohráte a potom je vám ľúto, že už je koniec. Rovnaký pocit, ale oveľa intenzívnejší, som zažil po dohratí už iba jedinej hry, a to Prey od Arkane studios.
+ dobrý príbeh
+ záver, ktorý bol pre mňa emočným kladivom (hlavne tie záverečné titulky ...)
+ grafika
+ dĺžka hry
+ hratelnosť
+ originalita v rámci série
+ Ethan :)
- proamerická propaganda, ktorá tam vôbec nemusela byť (toto degraduje aj mnohé iné, inak dobré hry)
- množstvo bugov v nepovinných misiách (v tomto stave by zrejme bolo lepšie keby tam ani neboli), bez nich by boli vítaným predĺžením hracej doby
- hlavná postava - nemusel to byť zase, už miliónty raz, američan
- rozdelenie postáv podľa pôvodu - veľmi nechutné
Tvorcovia hier by už mali konečne prestať so snahami o proamerické vymývanie mozgov. Aj napriek ich snahám sa čoraz väčšia časť sveta obracia proti amerike.
Každopádne je to ale veľmi dobrá hra, môžem len odporúčať.
Ten koniec ma ale skutočne dostal.
Skutočne sa jedná o prvú next-gen hru. Doteraz som nehral hru, v ktorej by vedľajšie (nepovinné) misie tvorili akoby súčasť celého príbehu (akoby do neho patrili). Otvorený svet mesta Night city tu nie je iba preto aby bol otvorený a obrovský. Je tu aj systém rýchlej dopravy formou akýchsi teleportov, ktorý ale nebudete chcieť v tomto živom meste používať, azda iba v situácii, keď zablúdite, čo sa ale v niektorých častiach Night City dá skutočne veľmi ľahko. V takej situácii vám pomôže mapa (značne neprehľadná, pretože je vytvorená v 3D, čo dosť sťažuje orientáciu a neuľahčuje to ani jej dosť zvláštne ovládanie - hrané na PC) dostať sa aspoň k najbližšiemu terminálu teleportu.
Podľa mňa nedôjde k opraveniu všetkých známych "bugov a glitchov", ako napríklad tie doskakujúce NPC či autá, lebo nejde o bug či glitch ale o principiálnu funkciu hry, teda o zámer tvorcov hry, ktorým je v tomto prípade zníženie hardwarovej náročnosti hry. Hovorí sa tomu optimalizácia hry. Grafika hry je podľa mňa vynikajúca. Zásadne však hrám bez všetkých tých moderných grafických možností, ktoré neznášam, lebo nemajú s reálnym svetom nič spoločné (napr. motion blur či raytracing a ďalšie).
Cyberpunk 2077 nemôžem zhrnúť inak ako konštatovaním, že sa v súčasnosti jedná o diamant medzi hrami a ja pevne dúfam, že sa týmto smerom vydajú aj všetky ostatné vývojárske štúdiá
Jeden obrovský prúser po vynikajúcom Human revolution. Je otrasné, keď sa človek teší na pokračovanie kultu ako malé dieťa a dostane takýto paškvil - veľmi krátka herná doba, mizerný prázdny príbeh (vlastne skoro žiadny), nezvládnuté zasadenie hry (Že Praha nie je Prahou sa ešte dá akceptovať (predsa len je to sci-fi), ale to, že ostatné prvky, ktoré majú evokovať Česko sú doslova odfláknuté, je už príliš) či podivný "taktický mód" je len pár najokatejších nedostatkov, ktorých výsledkom, spolu s ostatnými, je, jemne povedané, nezáživná hratelnosť.
Po tomto osobne dúfam, že už v tejto sérii nevyjde žiadne pokračovanie (toto som ešte nikdy nenapísal k žiadnej hre!!). A myslím že ani nevyjde, pretože táto hra vlastne zabila značku Deus-Ex snahou natlačiť do tohto kultu súčasné herné trendy (niekto totiž nepochopil že trend súčasných hier k Deus-Ex jednoducho nepatrí). Každé ďalšie pokračovanie by sa totiž určite snažilo o to isté v ešte väčšej miere a spôsobilo by tak zbytočne ešte väčšie škody na značke. Stačí sa pozrieť na iné značky, ktoré dopadli rovnako - napr. nová séria Tomb Raider, nová séria DOOM či séria Mass Effect - všetky sú v podstate mŕtve. Aj Deus-Ex je mŕtvy a tak ho prosím nechajme odpočívať v pokoji. R.I.P.
FrantisekN - rozhodne nemáš ani minimálny prehľad v hernej histórii. Inak by si nikdy nemohol takto počastovať hru (DOOM) vďaka ktorej existuje žáner FPS. A povedať, že v dobe jej vzniku bola grafika v plienkach môže iba diletant - netušíš kedy bola grafika skutočne v plienkach a ako to vyzeralo a na akej úrovni bola v čase vzniku DOOM-u. Veľmi úsmevné mi prišlo Tvoje chválenie Serious Sama, ktorý je iba napodobeninou DOOM-u len v trochu lepšom kabáte. No to asi najúsmevnejšie na Tvojom hodnotení je fakt, že hry s pixelovou grafikou sa zase vracajú a hrá ich s radosťou množstvo mladých hráčov. Takže v podstate sa vo svojom hodnotení mýliš vo všetkom. Táto verzia má skutočne aj vylepšenú grafiku (najmä ostrejšie a kvalitnejšie detaily). Okrem toho má aj prekopané menu a nastavenia - mimochodom neviem čo by si chcel dnes v takto starej hre v rámci nastavení grafiky nastavovať, však dnes ju v pohode na max. nastaveniach spustí aj ten najlacnejší lowendový počítač, preto tieto nastavenia nie sú potrebné.
Každopádne je to perfektná strieľačka, odreagovačka. :) Za mňa určite plný počet a aj za Jednotku a Dvojku - na prvom počítači som sa ich čosi nahral. :)
Nechápem z akého dôvodu sa do DOOM-u dostali RPG prvky, ktoré v hre nesúcej tento kultový názov najklasickejšej z klasických FPS nemajú ale vôbec čo hľadať!! Chceli tvorcovia vytvoriť hru pre mladších hráčov? To je v poriadku, ale v takom prípade ju nemali nazvať DOOM. Chceli tvorcovia vytvoriť ďalší DOOM? Tiež v poriadku, ale v takom prípade nemali tlačiť do hry RPG prvky a s nimi súvisiacu nezmyselnú kašu okolo. Tvorcovia však vytvorili akýsi hybrid, ktorý je ale na míle vzdialený od svojich predchodcov nesúcich rovnaký názov a zároveň je stále značne vzdialený aj od mladých hráčov. Tento výtvor tak nemá cieľovú skupinu, môže však osloviť hráčov ktorí nevedia čo je to DOOM a čo je to RPG. Existujú však ešte dnes takíto hráči? Na to si odpovedzte sami. Za mňa osobne znie odpoveď: Určite nie! Samostatnou kapitolou sú potom prehnane dlhé frustrujúce skokové pasáže. To všetko dohromady strháva túto hru v rámci série DOOM do hlbokého podpriemeru. Kvôli znechuteniu som ju ani nedohral do konca.
Skutočne skvelá originálna realtime stratégia prinášajúca mnoho originálnych prvkov. Prináša silný príbeh a zážitok z alternatívnej minulosti. Hlavný príbeh je ďalej rozširovaný a dopĺňaný parádnymi scenármi. Úvod do každého scenára je spracovaný veľmi pútavo a koniec (s rekapituláciou priebehu a vyhodnotením scenára) je spracovaný úchvatným spôsobom aký som doteraz v žiadnej hre nevidel. Hra má atmosféru, ktorá by sa dala krájať (drsnú a mrazivú), vtiahne vás a nepustí a po dohratí vo vás zanechá hlboký dojem. Štve ma iba jedna vec, a to že pokračovanie Frostpunk 2 má byť iba na špehovací Windows 10, ten najhorší systém v histórii Microsoftu (stále v kútiku duše dúfam, že vývojári hry majú rozum a spravia hru bežiacu aj na Windows 7).
Výborná hra, ktorá v mnohom vylepšuje mechaniky CoH (takto to vnímam zrejme preto, že Iron Harvest som hral ako prvý, CoH až po ňom). Veľký problém hry je jej technický stav, ktorý môžem označiť len za otrasný. Aj po vydaní niekoľkých DLC a bezpočtu updatov s opravami je hra stále hrozne rozbitá čo ju robí doslova nehrateľnou (hlavne kampaň Saxons - tú nemôžem dohrať už niekoľko mesiacov - najprv veľká chyba v misii znemožnila jej dokončenie a pokračovanie v príbehu a po poslednom update kde túto chybu opravili sa vrátila späť chyba prehrávania videí medzi misiami (video sa neprehrá - ostane čierna obrazovka, ktorá sa nedá ani preskočiť klávesou Esc, jediná možnosť je zhodiť hru cez správcu úloh - a preto sa neodomkne nasledujúca misia). Videá sú pritom obyčajné .mp4 súbory prehrateľné v akomkoľvek prhrávači.). Nebyť žalostného technického stavu, tak by to bola najlepšia RTS akú som hral minimálne v poslednej dekáde a to tak svojimi mechanikami a hrateľnosťou ako aj výborným príbehom odohrávajúcim sa v alternatívnej minulosti. Technický stav ju však sťahuje do priepasti zabudnutia a podľa mňa by sa vývojári mali poriadne posnažiť aby v tej priepasti nakoniec neskončila, pretože potenciál má obrovský a to tak hra ako aj v nej poodhalený svet. Bola by obrovská škoda, keby kvôli tomu už nevznikla žiadna ďalšia hra z tohto sveta.
Veľmi dobrá hra s pár nedomyslenými vecami a obrovským potenciálom na budúce doplnky, rozšírenia a updaty. Hra má vynikajúci nápad a spracovanie a je založená na svetoznámej super značke, ale v niektorých veciach pôsobí ako by bola nedotiahnutá resp. nedokončená. Ak sa vývojári na hru nevykašlú a posnažia sa, potom sa môže stať vynikajúcou hrou.
Uvediem aspoň jeden príklad: kŕmidlá! Uniká mi dôvod, prečo sú tu aj kŕmidlá pre bylinožravcov, keď dookola je všade tráva a hromady stromov. Prečo to nie je riešené tak ako voda? U mäsožravcov sú kŕmidlá pravdaže samozrejmé. Tiež vôbec nechápem prečo je nutné všetky kŕmidlá tak často dopĺňať. Prečo sa nedopĺňajú úplne automaticky? Infraštruktúra parku môže byť poprepájaná tunelmi (aj z bezpečnostných dôvodov) čo zahŕňa aj kŕmidlá, ktoré by zamestnanci parku zdola (z tunelu) dopĺňali pravidelne (automaticky). Toľko aspoň jeden príklad.
Vynikajúce doplnenie pôvodného Jurského parku a vcelku fajn kampaň. Vrelo odporúčam všetkým fanúšikom.
Kvalitatívne prostredný diel z celej série. Každopádne parádny začiatok vynikajúceho príbehu celej trilógie.
Najlepší diel celej trilógie. Len na začiatku si musíte zvyknúť na určité zmeny ovládania a herných princípov oproti jednotke. Keď sa však už s nimi zžijete, dostaví sa jedinečný zážitok.
2008 - Mass Effect 1 - 8/10
2010 - Mass Effect 2 - 9/10
2012 - Mass Effect 3 - 7/10
Mass Effect 3 je jasne nedorobená (nedokončená) hra. Vďaka tomu nemá komplexnosť a previazanosť z predchádzajúcich dielov. Normandia je tu proste otrasná, ako keby tvorcovia len tak narýchlo do nej nahádzali miestnosti a veci, proste pôsobí ako stavenisko. A ten výťah je urobený horšie ako v jednotke! A ten kopec nevyužitých priestorov, ktoré ostali po ME2! Som presvedčený, že Normandia tu mala vyzerať úplne inak, ale BioWare už na to nedostal od EA čas. K tomu pridajte obrovské množstvo bugov a glitchov (NPC kráčajúce meter nad terénom, neprirodzené vytáčanie hláv postáv pri rozhovoroch, kamera zaberajúca pri rozhovoroch prázdne miesto a nie postavy, atď.). Najviac ma tu však štvalo to automatické pridávanie sidequestov, len na základe toho, že niekde prejdete okolo zhovárajúcich sa postáv, či telefonujúcej postavy! Vy nemáte možnosť takéto sidequesty odmietnuť ani ich vymazať zo zoznamu questov a zoznam questov je potom siahodlhý a neprehľadný! Záver bol zas podľa mňa dokonalý, nechápem čo proti nemu všetci máte. Bol prirodzený, logický a zrejmý už dávno v priebehu hrania. Neviem či som jediný na svete kto si všimol aj farebné označenie záverečných možností, každopádne toto farebné označenie sa vinie celou trilógiou. Farby modrá a červená, inak vlastnosti hrdina alebo renegát, či pojmy dobro a zlo. Dve možnosti boli predsa pri každom rozhodovaní počas celej trilógie!
Práca jediného tvorcu - vývojára
Skvelý príbeh
Veľmi dobré spracovanie
Vynikajúca hrateľnosť
Mnoho originálnych prvkov
Pekná grafika
Konečne zase solídna singleplayerová FPS, no pomerne krátka a s pre mňa nie moc pútavým, až nezáživným a ubíjajúcim príbehom. Po grafickej stránke super, po hratelnostnej tiež. Plusom je tiež viacero vcelku originálnych herných prvkov. Mínusom pre mňa bolo, že som sa musel dosť premáhať aby som ju dohral a ešte viac aby som začal hrať aj pokračovanie (druhý diel), a to práve kvôli tomu príbehu - proste ma to nejak nebavilo. Avšak to pokračovanie je už iná káva. Za mňa teda slušných 75 za tento prvý diel.
2010 - Metro 2033 - 7,5/10
2013 - Metro: Last Light - 10/10
2019 - Metro Exodus - 10/10
Jednoducho skvelé zakončenie trilógie. Hra skutočne nesklamala moje očakávania. Na začiatku som sa však dosť bál tých otvorenejších častí hry (nemám rád sand-box - stereotypný, nudný, ubíjajúci a tým frustrujúci typ hier), ale nakoniec musím povedať, že sú moc dobre vytvorené a hre veľmi pristanú. Je to krásne prepracovaná hra (podobne ako predchádzajúci diel). A disponuje aj veľkou replayabilitou. Za mňa aj za tento tretí diel jednoznačná stovka. A ak v budúcnosti vyjde pokračovanie, budem iba rád.
Tak toto je tá iná káva, o ktorej som hovoril pri jej predchodcovi (Metro 2033). Nakoniec som veľmi rád, že som sa po nezáživnom Metre 2033 premohol a prinútil rozohrať toto pokračovanie. Po chvíli hrania ma táto hra svojim príbehom, ktorý je na oveľa vyššej úrovni ako v prvej hre, chytila a až do konca nepustila. Z nejakého dôvodu pôsobí sviežejšie a prepracovanejšie. Od začiatku je vidieť a cítiť že je vyladenejšia. Metro: Last Light ma skutočne bavil a už sa teším na pokračovanie. Mám len jednu malú výhradu - ženy a hlavne deti v hre pôsobia veľmi uniformne. Mám tým na mysli to, že všetky deti majú zjavne rovnakú výšku a asi aj rovnaký vek a ženy majú zase všetky rovnakú postavu a aj tú výšku. Táto výhrada však platí aj pre prvý diel. Inak však táto hra vo všetkom predčila svojho predchodcu a to sa skutočne nestáva často. V tomto prípade za mňa jednoznačná stovka.
Stručná charakteristika:
Šok na začiatku, šok na konci a medzitým takmer dokonalá hra.
+ vynikajúci príbeh ktorý vás chytí a nepustí
+ množstvo nepovinných misií, ktoré aj tak budete prechádzať, pretože si zaručene budete chcieť predĺžiť, už aj tak impozantnú, hraciu dobu
+ spomínaná neuveriteľná hracia doba
+ šok na začiatku
+ šok na konci
+ grafika
+ hratelnosť
+ atmosféra
+ nutkanie hrať ďalej aj po konci - už teraz chcem hrať pokračovanie
+ optimalizácia a vyladenie - počas celej hry som nenarazil ani na jediný bug
+ viacero koncov a množstvo ciest hrou = skvelá replayabilita
+ nadpriemerná AI
+ skvelé herné mechanizmy
+ žiadne logické chyby
- mínusy u tejto hry skrátka neexistujú
Samozrejme je to úplne iná hra ako pôvodný Prey, pretože túto značku pred časom kúpila Bethesda. Musím povedať, že sa jej ju podarilo oživiť priam dokonale. Táto hra prekonáva pôvodný Prey o niekoľko tried. Tí čo tvrdia opak vôbec netušia ako skutočne dobrá hra vyzerá.
Ten šokujúci twist na začiatku ma vrazil do stoličky. Hru parádne naštartoval a mňa chytil a už nepustil. A ten druhý šokujúci twist na záver ma totálne dorazil.
Jednoznačne najlepšia hra v žánre FPS, akú som kedy hral (a hral som ich dosť už od prvého Doom-a). Jednoznačne odporúčam všetkým.
Super FPS. Jedna z naj hier čo som hral. Po všetkých stránkach je táto hra na veľmi vysokej úrovni. Mimochodom recenzenti z herných online magazínov musia mať vedomosti o hernej histórii! Inak píšu také otrasné bláboly ako tu (U Tiscali prvá a hlavne posledná veta, u Sectoru všetko)!
Výnimočná hra. Nevyužitý potenciál je v nej cítiť len z dnešného pohľadu, určite však nie z pohľadu doby jej vzniku. Jedná sa podľa mňa o najlepšiu hru postavenú na Id3 (DOOM3) engine, ktorá dokonale ukazuje jeho možnosti. Hra má parádny silný príbeh a dobré postavy. Príde mi len, že je dej ukončený v jeho prostriedku, takže sa teším na pokračovanie.
Podľa mňa najlepšia vesmírna hra od čias Ascendancy. Len príbehová dejová linka mi prišla krátka asi preto, že mám rád hry so skvelým príbehom, ale bez núteného nudného zbierania zdrojov (tzv. bočné/nepovinné misie). Aj v tejto hre, tak ako vo väčšine dnešných hier je väčšina herného času venovaná tejto činnosti. Týmto umelým naťahovaním herného času je však ubíjaná hrateľnosť a samotný príbeh. Dá sa to obísť použitím cheatov alebo trainera, vďaka čomu sa v plnej nahote ukáže dĺžka a kvalita príbehu.
Pozerám, že pri tejto hre sú uvedené nesprávne informácie v popise. RenegadeX: Black Dawn totiž nie je multiplayerová hra, ale krátka čisto singleplayerová kampaň o deviatich misiách zo sveta C&C Renegade, ktorá je postavená na Unreal engine a je k dispozícii na stiahnutie úplne zadarmo.
Existuje aj multiplayerová hra, ktorá nesie názov RenegadeX. Rovnako je k dispozícii na stiahnutie úplne zadarmo.
Sú to ale dve úplne samostatné a nezávislé hry, ktoré sa sťahujú, inštalujú aj hrajú samostatne a nezávisle jedna od druhej.
V RenegadeX: Black Dawn sa znovu stretneme so starými známimi postavami s pôvodného Renegade-a od Westwoodu na čele samozrejme s Havocom.
V RenegadeX si vyberáte s piatich postáv s rôznym zameraním (Strelec, Sniper, Inžinier,...) a samozrejme môžete medzi nimi prepínať prostredníctvom ovládacieho pultu v Barracks.
Toľko myslím stačí, aby som uviedol dezinformácie o týchto hrách na pravú mieru. Obe hry môžete sťahovať z ich oficiálneho webu www.renegade-x.com
Ešte dodám, že tu zverejné screenshoty sú zo singleplayerového RenegadeX: Black Dawn, zatiaľ čo video je z multiplayerového RenegadeX. No a tak isto nesedí ani dátum vydania. RenegadeX: Black Dawn bol vydaný niekoľko rokov pred vydaním RenegadeX. V tu uvedenom termíne bol vydaný RenegadeX.
Jednoznačne najhorší diel z novej trilógie. Je pre mňa nepochopiteľné, prečo túto hru robilo úplne iné štúdio ako predchádzajúce dve. Vďaka tomu chýba trilógii konzistencia a nadväznosť. Táto hra je úplne o niečom inom ako jej predchodcovia. Zbieranie vecí a vyrábanie predmetov tu dotiahli do nechutného extrému - urobili z toho hlavnú hernú náplň a príbeh je tým úplne upozadený. V druhom peruánskom meste ma to už prestalo baviť. V prvom meste som strávil zbieraním a hľadaním niekoľko hodín, kým ma hra pustila v deji ďalej. V druhom meste je všetkého odhadom 5 krát viac ako v prvom, takže tráviť desiatky hodín v jednom a tom istom meste, a behať hore dole nespočetne krát po tých istých miestach, kým ma hra zase pustí ďalej bolo už skutočne nad moje sily. Myslím, že nezábavnejšiu a frustrujúcejšiu hru som ešte nehral. SoTR v tomto prekonal aj ME Andromeda. Vývojári sprznili svetoznámu značku. Pevne verím, že Eidos sa už k Tomb Raideru nikdy nevráti, v opačnom prípade sa obávam, že túto značku zabijú. Tak veľa percent dávam iba kvôli Lare.
Úžasná hra. Nič podobné som nikdy nehral. Bodaj by takýchto hier vychádzalo viac. Super hororový príbeh.