Prológ
1. Obrana Kaer Morhenu
Dostávate sa do Kaer Morhenu, horskej pevnosti, ktorá už roky slúži ako základňa Zaklínačov. Sídlili tu vycvičení zaklínači a trénovaní tu boli aj mladí zaklínačskí učni. Teraz je to len opustená stará pevnosť, v ktorej sa zdržuje len malá hŕstka zaklínačov. Ste zaklínač Geralt z Rivie a po neznámych udalostiach, ktoré sa odohrali počas doby, kedy ste boli nezvestný, ste stratili pamäť a raneného vás našli neďaleko pevnosti. Tu vás nájdu zaklínači a starý zaklínačský majster Vesemir a čarodejka Triss Ranuncul vás zachránia. Po pár dňoch však váš odpočinok naruší príchod banditov, ktorí vtrhnú do pevnosti.
Z tréningovej figuríny si vezmite meč a napadnite ich. Máte na pomoc svojich zaklínačských priateľov, takže nejde o nič vážne a môžete si natrénovať spôsob boja. Keď ich porazíte, vybehnite s vašimi druhmi na hradby. Tu sa musíte rozdeliť.
Ostatní zostanú brániť spodnú časť. Vy prejdite bránou za Triss a pokračujte na hradby. Prebite sa cez niekoľko nepriateľov a postupujte cestou až na nádvorie k bráne. Keď tu zabijete všetkých nepriateľov, použite ovládanie mreží. V scénke ich otvoríte a vaši spoločníci sa dostanú k vám. Vesemir vám dá dva elixíry a aj recepty, ako ich vytvoriť (Hrom a Lastovička). Vypite Hrom a prejdite bránou, pri ktorej stojí mladý zaklínač Leo. Spoločne vstúpite do pevnosti.
Prebojujte sa cez hlavnú halu a popri kuchyni ku schodom, ktorými zbehnete s Leom k laboratóriu. Nepriatelia sa však v laboratóriu magicky zabarikádovali. Leo vám poradí použiť magické znamenie Aard, no so stratou pamäti ste zabudli aj na znamenia. Prejdite chodbou na koniec oproti laboratóriu a tam použite kruh šeptajúcich kameňov. Získali ste Aard, telekinetickú silu odrážajúcu prekážky aj nepriateľov. Vráťte sa za Leom k labáku a napravo použite Aard na hromadu trosiek, čím uvoľníte cestu. Vráťte sa von za vašimi druhmi.
- Tu sa musíte rozhodnúť, či budete bojovať s Chimérou, alebo pôjdete s Triss do laboratória. Rozhodnutie bude mať vplyv na neskoršie udalosti. Vesemir s Eskelom a Lambertom zostávajú na nádvorí. Triss Ranuncul s Leom idú do laboratória. Následky tohto rozhodnutia uvidíte až v prvej kapitole pri úlohe „Krypta“.
a) Boj s chimérou. Zostanete s Vesemirom a ostatnými zaklínačmi na dvore. Tam čaká chiméra a pár banditov. Pokiaľ vás priamo neohrozujú, nezdržujte sa s nimi, zaklínači ich zvládnu. Sústreďte sa na chiméru. Na dvore sú dva obrovské kotle a zvon. Rozozvučte zvon (stačí ho dať použiť) a na oba kotle použite znamenie Aard, čím ich rozozvučíte (majte plnú energiu, aby sa vám stihla doplniť na druhý kotol, ak budete dlho čakať, doznie zvon aj prvý kotol). Vesemir vám totiž povedal, že chiméra neznáša hlasné zvuky. Keď rozozvučíte naraz zvon aj oba kotle, na chvíľu to chiméru ochromí. Vtedy na ňu útočte, inokedy je nezraniteľná. Keď sa pozviecha, zopakujte celý proces a zabite ju.
b) Cesta do laboratória. Triss vám dá elixír Puštík (aj s receptom), ktorý obnovuje energiu. Prejdite do haly, kde sa objaví mág Savolla. Vytvorí okolo vás magický kruh, ktorý neopúšťajte. Najprv zabite štyroch banditov, z ktorých Savolla čerpá silu. Potom sa pustite do neho. Využívajte Aard a vaše šermiarske schopnosti, netreba žiadnu špeciálnu taktiku. Keď ho zabijete, bežte do laboratória. Pred ním nájdete zranenú Triss. Vstúpte tam a už len sledujte, ako čarodej s vrahom Magistrom utečú. Magister však ešte predtým zabije Lea.
Záver) Či ste už bojovali so Savollom, alebo s chimérou, výsledok je rovnaký. Kaer Morhen je obránený, ale Leo je mŕtvy a Triss zranená. Napokon pri rozhovore s Vesemirom zvoľte možnosť odpočívať. V meditačnom móde môžete miešať elixíry, meniť nastavenie svojho medailónu a tiež rozdeľovať body do jednotlivých talentov a vlastností.
2. Elixír pre Triss
Po odpočinku (meditácii) oslovte Vesemira. Povie vám, že treba urobiť liečivý elixír pre Triss. Zájdite do hlavnej haly za Lambertom, ten vám povie, aké prísady potrebujete. Potom vstúpte do kuchyne a schodmi vybehnite na poschodie. Tu nájdete ešte ďalších banditov, ktorí nestihli utiecť, tak ich pozabíjajte. Prehľadajte poschodie a mimo ostatných vecí si vezmite zo zbrojnice Bielu Čajku (aj recept na tento nápoj) a z večeradla Calium Equum. Na poschodí tiež nájdete knihu o Chimére (pridá popis beštie a ingrediencie Oko a Pazúr Chiméry) a knihu o zaklínačoch (popis zaklínačov).
Potom sa vráťte dole a oznámte Lambertovi, že už máte prísady. Naučí vás recept na elixír pre Triss a pošle vás za Vesemirom. Ten je už tiež tu v hale, tak ho oslovte. Dá vám ďalšiu prísadu, lastovičník a recept (Zrak Chiméry, treba oko Chiméry) a naučí vás ako získavať korisť zo zvierat. Tiež dostanete zaklínačský meč a brnenie. Na nádvorí je zabitá chiméra (či už ste ju zabili vy, alebo ju zabili bez vás). Vybehnite von a vezmite si z mŕtvoly chiméry prísady. Vráťte sa do haly, meditujte pri ohni a vytvorte elixír pre Triss.
Vybehnite hore na poschodie a z miestnosti oproti vstupu po schodoch ešte vyššie do Trissinej komnaty. Dajte jej pri rozhovore elixír, ktorý ju vylieči. Potom s ňou ešte môžete stráviť chvíľu vášne. Potom vás ešte naučí recept na tvorbu elixíru Mačka (pre videnie v tme). Než odídete, môžete ešte skočiť za Lambertom (ktorý vám vysvetlí techniky boja s mečom) a za Eskelom, ktorý vás zas naučí pästnému súboju (pästné súboje môžete využívať v krčmách pri zápase o peniaze). Napokon povedzte Triss, že ste pripravený a vyrazíte spolu na pohreb Lea.
3. Zaklínačské tajomstvá, Berengarovo tajomstvo
Úloha zaklínčaské tajomstvá vás bude sprevádzať takmer po celú hru, pretože to je vašim hlavným cieľom, nájsť veci, ktoré vám ukradli a samozrejme aj toho, čo je zodpovedný za krádež a vraždu Lea.
Od Vesemira ste tiež zistili, že tu bol v okolí ešte jeden zaklínač, samotár Berengar. Aj o ňom budete získavať informácie len postupne, od ľudí v podhradí a v meste. Budete nachádzať jednotlivé stopy, ktoré vás budú pomaly navádzať smerom k Berengarovi.
Kapitola I
Zaujímavosti:
Čarodejka Abigail, ktorá má dom povyše krčmy, predavač v krčme a Bylinkár z Wyzimy stojaci pri krčme majú na predaj knihy o beštiách a bylinách. Z nich sa naučíte ako získavať rozličné prísady z rastlín a potvor.
- Jednu knihu môžete vyhrať od pijáka v krčme, ak ho prepijete („Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“.).
- Abigial vás za 30 orenov naučí aj recept Olej proti prízrakom.
- V dome Velebného pána je kniha Ithlinino proroctvo.
- V jednom z domov medzi dvoma kaplnkami na ceste z krčmy do dediny Velebného pána je kniha Bahenné potvory.
- V jednej z budov v dedine Velebného pána nájdete knihu Základy Alchýmie.
- V dome Harena Brogga nájdete knihu „Proti neľuďom“.
- V jaskyni banditov Salamandry nájdete recept Kniha Puštíka (recepty Svalčec, Puštík a Biely Med).
- V krypte (kam pôjdete aj v rámci úlohy „Krypta“) sa naučíte znamenie Igni.
- V krčme môžete zápasiť pästný súboj o peniaze. Keď porazíte tučného Freda, miestneho šampióna, môžete si zvoliť odmenu buď 100 orenov, alebo zlatý prsteň s diamantom, alebo dve fľaše zerrikánskeho špiritusu, chlieb a syr.
- Pri krčme je trpasličí kováč. Za 30 zlatých vám predá tuk na meče. Tiež vám môže vylepšiť zbrane ak máte špeciálne rudy.
- Keď do krčmy dorazí trpaslík Zoltan Chivay, môžete ho skúsiť prepiť, tak ako aj miestneho pijana. Ak zvládnete vypiť viac ako on, dostanete od neho diamant.
1. Ľudia a Netvory
Dorazíte do Wizimynského podhradia. Túto oblasť sužuje neznáma Beštia, veľký ohnivý pes, ktorého sprevádzajú malé pekelné psi zvané Barghesti. Práve mieri do miestnej krčmy mladá žena v doprovode chlapca Alvina a napadne ich beštia. Zavretú bránu otvorí jeden z miestnych, aby žene pomohol a vtrhnú k vám štyria Barghesti. Zabite ich a po boji uvidíte, ako chlapec Alvin vypovie Ithlinino proroctvo. O chlapca sa postará vaša známa liečiteľka Shani. Pohovorte si s ňou o situácii. Mimo informácií o beštii sa popýtajte aj na salamandrových banditov, ktorých hľadáte. Odporučí vám popýtať sa velebného pána a získate aj úlohu Chvost Salamandra.
Zájdite teda do dediny pri západnej bráne mesta. Velebný pán je cez deň pri kostole a v noci vo svojom dome vedľa kostola (v jeho dome je aj kniha Ithlinino proroctvo). Pohovorte si s ním. Chce zničiť beštiu a verí, že na to postačí zapáliť večný oheň v piatich kaplnkách. Dá vám päť sviečok a v noci máte zapáliť oheň v každej kaplnke. Keď sa ho spýtate na Salamandru, tak vám dá pečatný prsteň Večného ohňa, aby vám traja významní občania dediny verili, že pracujete pre neho, keď si budete získavať ich dôveru.
Kaplnky vedú od domu čarodejky Abigail (kúsok nad krčmou) popri ceste až k dedine, kde žije Velebný pán. Keď padne noc zájdite ku kaplnke a zapáľte ju. Postupujte od jedného konca k druhému a postupne zapáľte sviečkami od Velebného pána všetkých päť kaplniek. Cestou vás samozrejme budú napádať psi Barhesti, takže pozor na nich. Keď zapálite všetky kaplnky, oznámte to Velebnému pánovi.
Večný oheň v kaplnkách beštiu nezahnal. Velebný pán je naštvaný a podozrieva z privolania beštie Abigail. Zájdite za ňou. Povie, že by ste niečo mohli odhaliť ďalším aktivovaním síl Alvina (ktorého prevzala od Shani a teraz sa o neho stará). Aby spustila jeho sily, potrebuje lektvar z piatich kvetov Bielej Myrty. Ak máte schopnosť bylinárstva (medzi talentami v rámci položky Inteligencia) a poznáte rastliny (knihu predáva aj Abi), tak môžete tieto kvety natrhať sami. Inak ich môžete kúpiť po 9 orenov u bylinkára pri krčme. Keď jej donesiete suroviny, povie, že sa pustí do prípravy. Zatiaľ si odbehnite po nejakú inú úlohu a keď sa vrátite, bude mať lektvar už pripravený. Dá ho vypiť Alvinovi, ktorý zase niečo o beštii odhalí. Zájdite za Velebným pánom a povedzte mu, že ste zistili, že beštia je tu kvôli zlu niekoho z obyvateľov dediny. Nie je nadšený, ale dá vám 200 orenov.
Tiež už z neho môžete vytiahnuť informácie o banditoch, za ktorými sa vydáte v rámci úlohy „Chvost Salamandra“. V rámci tej úlohy sa dostanete cez banditov až do jaskyne, kde nájdete Abigail. Pripravuje tu mocné kúzlo, ktoré chce zoslať na dedinčanov, pretože tí už čakajú vonku a chcú ju zlynčovať. Prosí vás o pomoc. Než odídete, môžete s ňou pred ťažkým rozhodnutím v tmavej a vlhkej jaskyni ešte stráviť krátke chvíle vášnivého potešenia.
Keď vyjdete von, čakajú tam už dedinčania a chcú, aby ste im vydali Abigail. Rozhodnutie je na vás. Od Abigail ste sa dozvedeli, že Odo zabil svojho brata pre peniaze, že Velebný pán vyhnal svoju dcéru keď otehotnela, ktorá teraz šliape vo Wyzime, že Haren Brogg pre zlato zapredal strážam členov Scoia´tael a že Mikul znásilnil Ilsu, ktorá sa potom zabila. Naviac viete, že dedinčania dávali svoje deti banditom Salamandra. Ona o všetkých týchto zločinoch vedela a nič s tým nespravila, ešte Ilse predala jed, aby sa mohla otráviť. Dedinčania váľajú všetku vinu na ňu, Odo tvrdí, že ho očarovala, no viete, že sám by brata vojaka nedokázal zabiť ani očarovaný, hoci ste našli v Abigailinom dome figúrku vyzerajúcu ako Odo. Haren tvrdí, že mu sľúbila sex, ak bude obchodovať s Vevericami. No robil to dobrovoľne aj na tom zarobil, no na druhej strane, Abigail sa vyspala aj s vami, aby ste jej pomohli. V podstate sú vinní všetci, vrátane Abigail, ale rozhodnite sa, či ju necháte zabiť dedinčanmi, alebo ju zachránite a odvediete preč.
- Ak ju necháte dedinčanom, tak ju zabijú. Keď budete odchádzať, napadne vás beštia. Pár dedinčanov bude pri vás a budú bojovať s jej psami, kým nepadnú, čo bude celkom rýchle. Na beštiu použite rýchly štýl a ak vás obkľúčia aj jej psi, tak skupinový a odhadzujte ich s Aard. Po boji s beštiou vám poďakuje Velebný pán a daruje vám aj glejt na vstup do mesta.
- Ak zachránite Abigail, tak odchádzate spolu s ňou a napadne vás beštia. Snažte sa, aby Abigail neomráčili (zabiť ju nemôžu), pretože vás počas boja lieči. Aj tak sa hodí vypiť lastovičku. Na beštiu použite rýchly štýl a ak vás obkľúčia aj jej psi, tak skupinový a odhadzujte ich s Aard. Keď beštiu zabijete, objavia sa dedinčania, ktorí dúfajú, že ste bojom s beštiou oslabení a napadnú vás a Abi. Zabite ich. Abigail opúšťa dedinu a vy si z tela Velebného pána vezmite glejt na vstup do mesta.
2. Chvost Salamandra
Hneď na začiatku, keď ste sa prvýkrát stretli so Shani a rozprávali sa o banditoch, získali ste túto úlohu. Nielenže banditi Salamandra terorizujú okolie, ale sú to tiež tí, ktorých prenasledujete z Kaer Morhenu, tak by ste sa o nich postarať. Odporučí vám začať pátranie u Velebného pána. U neho prijmite úlohu so zapálením ohňa v kaplnkách (v rámci úlohy Ľudia a Netvory) a spýtajte sa ho na banditov. Dostanete od neho pečatný prsteň večného ohňa. Povie vám, že ak vám majú prezradiť niečo o banditoch, najprv vám musia dôverovať.
Musíte si získať dôveru štyroch významných obyvateľov dediny. Jeho dôveru si získate zapálením ohňa v kaplnkách. Ďalší traja sú boháč Odo (splňte pre neho úlohu „Tajomstvo záhrady“), strážca Mikul (splňte úlohu „Krypta“) a kupec Haren Brogg (splňte úlohu „Noční hostia“). Keď si získate dôveru týchto ľudí, tak ešte pôjdete za čarodejkou Abigail a namiešate pre ňu odvar z kvetov Bielej Myrty. Potom zistíte informácie o Beštii, ktoré odovzdajte Velebnému pánovi. Po všetkých vašich skutkoch už máte dostatočnú dôveru, takže vám povie, kde sa ukrývajú banditi a pošle vás za krčmárom.
Vráťte sa teda do krčmy, ktorú obsadilo pár banditov a obťažujú Shani. Zabite ich a z mŕtveho tela krčmára si vezmite kľúč od opusteného domu. Opustený dom je na križovatke medzi cestou z krčmy do dediny a cestou do jaskyne. Pred domom sú dvaja banditi, ktorí vás napadnú. Zabite ich a vstúpte do domu, kde zabite ďalších štyroch banditov. Padacími dverami v podlahe sa presuňte do jaskyne pod domom. V jaskyni stretnete veliteľa miestnych banditov, od ktorého sa dozviete ďalšie informácie príbehu (aj to, že tajomný mág sa volá Azar Javed). Po rozhovore zabite veliteľa aj dvoch jeho spoločníkov. Po boji prezrite jaskyňu, v ktorej sú deti z dediny vrátane Alvina. Nájdete tu rozličné veci (aj knihu Puštík s receptami). Po prieskume prerazte slabú stenu, pri ktorej stojí Alvin. Za ňou je jaskyňa, kde sa ukrýva Abigail. Tu pokračuje príbeh v rámci úlohy „Ľudia a netvory“, v rámci ktorého už získate glejt na vstup do mesta.
Keď potom vyjdete von (rozhodnete čo s Abigail a zabijete Beštiu), tak sa len vráťte do krčmy a vezmite so sebou Shani. Choďte k Mlynskej bráne nad mlynom, kde stojí Mikul a ukážte mu glejt, aby vás vpustil do mesta. Tým končí táto kapitola.
3. Objednávka: Barghesti
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si dala Abigail, mladá čarodejnica žijúca v dome neďaleko krčmy. Chce 10 lebiek Barghestov. Tieto psy vás počas noci v tejto oblasti neustále napádajú, takže nie je problém ich nájsť. Stačí ich pozabíjať a pobrať si ich lebky. Za ne dostanete od Abigail dva korene mandragory a 100 orenov.
4. Objednávka: Ghulovia
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si tam dal aj alchymista Kalkstein. Aby ste získali krv z ghúla musíte mať najprv o ghuloch poznatky. Tie získate z knihy „Kniha strachu a nenávisti, zväzok I“. Tú môžete kúpiť od obchodníka s knihami, ktorý sa cez deň zdržuje v krčme, alebo ju vyhrať od pijana, ktorý je samozrejme tiež v krčme (stačí vypiť viac alkoholu, než on a stáť na nohách). Počas úlohy „Krypta“ sa dostanete ku ghulom, tak si úlohu môžete nechať na potom. Keď budete potom s Kalksteinom (stretnete ho rovno po úlohe „Krypta“ na moste pred bránou do mesta), tak mu odovzdajte tri fľaštičky krvi a dostanete 100 orenov.
5. Objednávka: Utopenci
Na nástenke pred krčmou nájdete pár objednávok. Jednu si tam dal aj Velebný pán z dediny. Aby ste získali Mozgy utopencov ako dôkaz, že ste ich zabili, potrebujete mať o nich poznatky z knihy. V jednom z domov medzi dvoma kaplnkami na ceste z krčmy do dediny Velebného pána je kniha Bahenné potvory. Môžete ju tiež kúpiť v krčme. Utopenci sa objavujú v noci na brehoch rieky. Tiež sa s nimi stretnete v úlohe „Noční hostia“. Keď získate tri ich mozgy, zaneste ich Velebnému pánovi. Dostanete 100 orenov.
6. Oneskorený vtáčik
V noci pred krčmou nájdete pár chlapov, ktorí obťažujú Vesnu Hood barmanku z krčmy, ktorá je na ceste domov. Keď sa priblížite, poprosí vás Vesna o pomoc. Ak odmietnete, tak ju zabijú a úloha je nesplnená. Pomôžte jej a zabite chlapov. Potom vás ešte poprosí, aby ste ju odprevadili domov. Ak vyrazíte hneď, budete ju musieť v noci ochraňovať pred Barghestmi. Môžete rovno prebehnúť až do dediny a dúfať, že dobehne za vami a cestou ju nezabijú. Tiež sa môžete vrátiť ku krčme a pri ohni meditovať až do rána a cez deň ju v pohode odprevadiť až do dediny Velebného pána. Keď ju dostanete do dediny, tak vám poďakuje.
Tam sa s ňou môžete dohovoriť ešte na ďalšej schôdzke. Povie vám, že sa stretnete v noci pred mlynom. Mlyn je za riekou, za dedinou. V noci toho istého dňa tam zájdite a prineste nejaké víno. V noci tam bude aj Vesna. Pri rozhovore jej dajte ako darček víno a ona sa vám za vašu pomoc odvďačí milostnými chvíľkami.
7. Rasisti
Pod dedinou Velebného pána zbehnite dole k rieke a tam nájdete starého priateľa trpaslíka Zoltana Chivaya, ktorého obťažuje pár odporcov neľudí. Pomôžte mu a zabite ich. Z tela jedného z nepriateľov si vezmite hracie kocky a spýtajte sa na ne Zoltana. Naučí vás hrať túto hru, ktorú môžete hrať aj s ďalšími postavami a vyhrať tak peniaze.
8. Kocky: nováčik
Keď získate kocky a trpaslík Zoltan Chivay (úloha „Rasisti“) vás naučí ako sa s nimi hrá, môžete vyzývať súperov a hrať o peniaze. Zoltan Chivay sa po vašom stretnutí presunie do krčmy. Tam ho nájdete a tak si s ním zahrajte. Tiež vám povie, že tu môžete hrať s Harenom Broggom, Odom a Mikulom. Pre každého budete plniť jednu úlohu, tak viete, kde sú.
Ak si s nimi všetkými nezahráte, nič sa nedeje. V druhej kapitole sú tiež začiatočníci a to sú prostitútka Carmen, záhradník pri Lebedovom špitály a Vaska, vodkyňa dediny tehlárov v Bažinách.
9. Noční hostia
Pri rieke za dedinou je pár domov a v jednom z nich sídli Haren Brogg. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám dal keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo ho podplaťte 60 orenmi). Povie vám, aby ste sa zbavili utopencov, ktorí sa vynárajú pri jeho tovare. Vyjdite von a pri rieke nájdete naskladanú hromadu tovaru. V noci sa tam vynorí skupina utopencov. Pozabíjajte ich.
Keď všetkých zabijete, objaví sa skupina Scoia´tael, trpaslík a dvaja elfovia, ktorí chcú tento tovar. Tu sa musíte rozhodnúť, čo spravíte a bude to mať aj neskoršie následky. Buď im odmietnite vydať tovar a budete ich musieť zabiť, alebo im ten tovar proste nechajte.
Keď skončíte so Scoia´tael, tak sa vráťte za Harenom. Za odmenu dostanete 200 orenov a tiež vám povie niečo o Salamandroch.
10. Krypta
Pri severnej bráne stráži Mikul. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám dal keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo ho podplaťte 40 orenmi). Povie vám, že v miestnej krypte treba zničiť ghúlov. Zájdite teda do krypty, ktorá je napravo na rázcestí. Vnútri zabite všetkých ghúlov v prvých dvoch halách a v zadnej získate aj z kruhu vnútorného ohňa znamenie Igni.
Vráťte sa to oznámiť Mikulovi. Na moste vás prepadne pár banditov od Salamandru. Ak ste v Kaer Morhene bojovali s chimérou, tak banditi ukradli aj vaše vybavenie a už stihli zmutovať jedného psa, ktorý vás napadne. Ak ste v Kaer Morhene šli s Triss do laboratória, tak nestihli ukradnúť vybavenie, ktoré chcú teraz ukradnúť miestnemu alchymistovi Kalksteinovi – v tom prípade vás napadnú len banditi a mág.
Porazte ich a potom oznámte Mikulovi splnenie úlohy. Dostanete odmenu 200 orenov.
11. Tajomstvo záhrady
Poniže krčmy má svoj dom Odo. Oslovte ho. Aby vám ponúkol prácu, tak mu ukážte pečatný prsteň od Velebného pána, ktorý vám ho dal, keď ste súhlasili, že zapálite večný oheň v kaplnkách (alebo si s ním vypite). Povie vám, že má v záhrade mäsožravé rastliny. Trochu si ešte vypijete pri dohadovaní ceny za vašu prácu, takže keď sa potom uprostred noci objavíte na záhrade, môžete byť trochu pripitý. No dve rastliny by nemali byť problém. Zabite ich a oznámte splnenie Odovi za 100 orenov.
12. Tieň minulosti
V krčme sa cez deň zdržiava obchodník Declan Leuvaarden. Oslovte ho a zistíte, že sa stratil jeho priateľ, ktorý sa chcel preplížiť do mesta podzemnou jaskyňou. Máte ho nájsť a ak je mŕtvy, tak pochovať. Za dedinou Velebného pána choďte k hradbe a naľavo popri rieke. Narazíte na jaskyňu. V nej zabite echinopsov. V tele jednej z týchto rastlín nájdete kosti Leuvaardenovho priateľa. Vezmite si ich a zájdite za Velebným pánom. Keď ste už pre neho zapálil ohne v kaplnkách, tak vás vpustí do kostola. Vojdite do kostola a v podzemí vložte kosti do sargofágu. Objaví sa nemŕtva duchovná bytosť kráľ Lovu. Pohovorte si s ním a rozhovor buď končí vašim pohŕdaním osudom s prísľubom niečoho do budúcna, alebo vyvolaním ducha Lea, ktorého musíte zničiť. Potom sa vráťte cez deň do krčmy a oznámte Leuvaardenovi splnenie úlohy. Dostanete 200 orenov.
13. Netvor z Jazera
V noci choďte k rieke, na jej druhú stranu, pri mlyne a tam nájdete veľkého utopenca Nabira. Zabite ho a vezmite si z neho ako trofej jeho hlavu (plus jazyk, ak o tom máte poznatky). Pri ceste z krčmy do dediny táborí miestny lovec. Odneste mu trofej a dostanete za to 200 orenov.
14. Kráľ Krypty
Keď splníte úlohu „Krypta“, v rámci ktorej zabijete ghulov v krypte, tak sa vám sprístupní zadná časť krypty, pretože ako povedal Mikul, keď sa ľudia dopočuli, že ste zabili ghulov, chceli ísť prekopať kryptu kvôli pokladom. Vráťte sa teda do krypty a prejdite do jej zadnej časti. Prebojujte sa cez ghulov až na koniec, kde vás čaká veľký ghúl Ozzrel. Zabite ho a vezmite si z neho hlavu ako trofej. Pri ceste z krčmy do dediny táborí miestny lovec. Odneste mu trofej a dostanete za to 200 orenov.
15. Hľadaný (časť prvá)
Túto úlohu môžete získať, keď nájdete na nástenke pred krčmou zatykač na Magistra. Nič viac sa spraviť nedá, v úlohe budete pokračovať až v druhej kapitole.
16. Horúci tovar (časť prvá)
Keď dokončíte úlohu „Noční hostia“, môžete sa spýtať Harena Brogga na prácu. Dá vám balíček, ktorý máte doručiť jeho priateľovi Colemanovi vo Wyzimskej krčme. Túto úlohu môžete dokončiť až v druhej kapitole. Nedokončíte ju, ak ste pri plnení úlohy „Noční hostia“ nezabili členov Scoia´tael, ktorí sa tam objavili.
Kapitola II
Zaujímavosti:
- Ak ste si zabudli získať znamenie Igni v predošlej kapitole, môžete ho získať aj tu. Na začiatku v stokách nájdete telo mŕtveho rytiera s listom a kľúčom k zadnej krypte. Vstúpte tam a v tejto oblasti plnej nepriateľských kultistov nájdete kruh živlov.
- V dome detektíva Raymonda nájdete knihu Sprievodca po Wyzime.
- V Lebedovom špitály je kniha Kulty a náboženstvá Nordlingov.
- U svätyne Melitelé (uprostred bažín, v lebedovom špitáli) môžete obetovať ovocie, zeleninu a kvety a získať na oplátku nejaké ingrediencie.
- V dome Rádu Planúcej ruže je kniha Kvet a plameň a náučná kniha Preludy, prízraky, prekliatia.
- Keď porazíte Talara v pití alkoholu, daruje vám knihu „Ľudia tieňov, alebo história tajných služieb kráľovstva“.
- Od záhradníka pri špitály môžete za kus jedla dostať ruže.
- V bažinách v háji druidov nájdete kruh živlov, ktorý vám dá znamenie Yrden.
- Vo vlčej jaskyni v bažinách nájdete kruh živlov, ktorý vám dá znamenie Queen.
- V mágovej veži na konci kapitoly je kruh živlov, ktorý vám dá znamenie Axie.
- V dome u Kalksteina je kniha Dejiny sveta.
- V budove oproti skladu, v chudobnej štvrti, kde môžete prijať úlohu „Strašidelný dom“, je kniha Larin dar.
- V bažinách, na severe na ostrove Wyverien (východne od hája druidov) nájdete mŕtvolu posla. Telo má pri sebe dobrý meč Harvall.
- Počas úlohy „Tajomná veža“ dostanete od Kalksteina teleportačný kameň. Ten môžete použiť na miestach moci a teleportovať sa odtiaľ priamo do jeho domu.
- Keď v bažinách splníte úlohy pre tehlárov (Vaska) a drevorubačov, tak sa neskôr zastavte v háji druidov. Jeden z druidov vás za pomoc miestnym naučí elixír Vŕba.
1. Útek z väzenia
Pri vstupe do mesta vás zatkli. Vo väzení oslovte elfského väzňa, ktorý si chce s vami zahrať kocky, aby sa rozptýlil, keďže ho majú zajtra popraviť. Zahrajte si a po hre vyhlási kapitán Vincent Meis, že kto zabije kuroliška v kanáloch, dostane od kráľa milosť. Na tú úlohu sa však už prihlásil iný väzeň. Aby ste získali právo ju podstúpiť, tak ho musíte poraziť v pästnom súboji (ak prehráte, nič sa nedeje, oslovte Vincenta a povie vám, že už je to dlho, že chlapík asi zlyhal. Telo toho väzňa potom nájdete v stokách.).
Dostanete strieborný zaklínačský meč a hodia vás do kanála. Po pár krokoch v kanáli narazíte na Sigfrieda, rytiera Planúcej ruže. Pohovorte si a Sigfried vám ponúkne spoluprácu. Môžete ju prijať a bojovať v kanáloch spoločne, alebo ju odmietnuť. (Na základe vášho rozhodnutia bude potom Sigfried v meste na stráži buď pred špitálom, kam vás vpustí a nemáte problémy so strážami, alebo bude pri bráne na hrádzu, kam vás tiež v pustí a nemusíte sa starať o stráže, ktoré vás nechcú pustiť).
Hoci je v kanáloch hromada utopencov, kanály sú malá oblasť. Na ich konci nájdete Veľkého Kuroliška. Bojujte s ním, znamením ho odrážajte, keď na vás skáče a zabite ho. Nezabudnite si z neho vziať jeho hlavu ako trofej. Po zabití kuroliška vás Sigfried zavedie k východu z kanálov. Pri východe vás napadnú dvaja vrahovia. Zabite ich. Sigfried vám odporučí prešetriť vašich nepriateľov salamandrov pomocou jeho známeho detektíva Raymonda.
Vyjdite z kanálov naspäť do mesta. V meste sa vráťte do väzenia, kde Vincentovi aj Šémkovi ohláste splnenie vašej úlohy. Ste voľný a z truhlice za mrežami si môžete vziať naspäť všetky vaše veci, ktoré vám zhabali pri zatknutí.
2. Netvor v stokách
V rámci úlohy „Útek z väzenia“ zabijete potvoru Kuroliška. Vezmite si z nej ako trofej hlavu a tú potom v meste odovzdajte Vincentovi Meisovi. Za odmenu dostanete 400 orenov.
3. Tajomstvo Wyzimy, Svedok, Skryté skutočnosti
Už od pevnosti pátrate po Salamandroch. V kanáloch vás aj Sigfrieda napadli ich vrahovia. Na Sigfriedovo odporúčanie zájdite do domu Raymonda Maarloeva, súkromného detektíva. Býva neďaleko vstupu do kanálov. Povie vám, že už sám spravil isté kroky pri pátraní po Azarovi Javedovi, ktorého podozrieva z vraždy svojej rodiny, no Javed má v meste veľké kontakty a sám na neho nestačí. Keďže po ňom pátrate aj vy, ponúkne vám pomoc (zadarmo, ak sa sami zmienite o Javedovi, inak za 100 orenov).
Raymond pátra po Javedovi, pretože mu zabil rodinu. Má isté podozrenie na veliteľa Vincenta, ktorý tutlá niektoré operácie podsvetia. Taktiež zistil, že stráže zadržali istú osobu, ktorá by vám mohla poslúžiť ako svedok pri vašom vyšetrovaní, mali by ste sa s tou osobou pozhovárať. Ešte Raymond dodá, že vás niekto sleduje, tak vám poradí počkať u neho do noci, aby ste ich zmiatli. Počkáte teda u neho do noci. Vyjdite von a na ulici vás čaká skupina vrahov Salamandry. Zabite ich.
Pátranie po svedkovi je samostatná úloha „Svedok“, ale je priamou súčasťou tejto úlohy. Najprv musíte zistiť, kde ho držia. Zájdite za žalárnikom Šémkom. Doneste mu drogu Fisstech, aby ste si ho naklonili. Drogu predáva v noci v krčme chlapík menom Coleman (ak ste nezabili členov Scoia´tael v podhradí pri úlohe „Noční hostia“, tak je Coleman mŕtvy) a tiež ju u seba majú vrahovia, ktorí vás napádajú v noci v štvrti neľudí. Za Fisstech vám Šémek prezradí, že svedka odviedli do Lebedovho špitálu. Zájdite do špitálu (ak tam stráži Sigfried, tak vás vpustí dovnútra. Ak je tam strážca, tak mu dajte úplatok 30 orenov, alebo mu ukážte prsteň, ktorý vám dal Vincent, ak ste dokázali jeho nevinu). Tam ho nájdete, no strážia ho dvaja vojaci. Môžete ich podplatiť 10timi orenmi a pustia vás za svedkom, no až v noci. Prídite za svedkom v noci a napadne vás pár Beraninových mužov. Zabite ich. Ranený svedok povie len jedno slovo: Kalkstein.
Podozrivými sa teda stávajú aj Kalkstein aj Beranina. Oznámte to Raymondovi. Poradí vám, aby ste si skúsili získať Kalksteinovu dôveru a možno niečo zistíte. Začnite pre Kalksteina plniť úlohu „Tajomná veža“, v rámci ktorej mu prineste na začiatok tej úlohy dve knihy. Keď mu ich odovzdáte, tak vám verí a povie vám o tej úlohe viac.
Vráťte sa to oznámiť Raymondovi. Keď k nemu vstúpite, uvidíte, že ho napadlo pár vrahov. Pomôžte mu sa ich zbaviť. Raymond sa rozhodne, že sa na chvíľu stiahne, aby bol v bezpečí. Vo vyšetrovaní máte teda zatiaľ pokračovať sami. Dá vám zoznam podozrivých so šiestimi menami.
Keď postúpite ďalej v príbehu, tak za vami pošle chlapca so správou, aby ste za ním prišli. Zájdite za Raymondom. Dajte mu 200 orenov na pokračovanie vyšetrovania a povie vám, že Svedka, ktorého ste predtým hľadali niekto zabil. Mali by ste skúsiť spraviť pitvu, aby ste sa pokúsili zistiť, kto ho zavraždil. Splňte úlohu „Anatómia zločinu“.
Keď dokážete nevinu aspoň dvoch osôb, aktivuje sa vám úloha „Skryté skutočnosti“. Ide v podstate o to, že sa vám zdá prípad zamotanejší, než to pôvodne vyzeralo a zrejme je za tým aj niečo viac. Čo, to musíte zistiť.
Po vyšetrovaní a po pitve dôjdete k dvom záverom. Buď označíte za vinníka Kalksteina, alebo Raymonda. Kalkstein je nevinný, čo však neviete, ak ste sa nedopracovali dôkazmi k jeho „vine“. Ak ho obviníte, tak vás Raymond pošle zabiť Beraninu, ktorý je vraj v spojení s Kalksteinom. Vojdite k nemu do domu a zabite ho, no pozor, napadne vás aj hromada členov jeho ochranky. Potom máte vylákať Kalksteina niekam von, najlepšie k veži mága v bažinách. Splňte teda úlohu „Tajomná veža“, v rámci ktorej vniknete do veže. Keď vyjdete z veže, hra pokračuje ako keď označíte za vinníka Raymonda, akurát je iná scénka, v ktorej sa stretnete s Javedom.
Ak po vyšetrovaní označíte za vinníka Raymonda (buď to zistíte z pitvy, alebo v úlohe „Hrobárova vďačnosť“ nájdete telo pravého Raymonda), tak ste na správnej stope. Javed zabil pravého Raymonda, keď sa Raymond stiahol z mesta, aby sa chudák ukryl do bezpečia. S týmto zistením choďte za Kalksteinom. Poradí vám vylákať Javeda, mága ohňa niekam, kde je vlhko, najlepšie k veži v bažinách. Zájdite teda za falošným Raymondom a klamte mu, že ste za vinníka označili Kalksteina. Pošle vás zabiť Beraninu, tak klamte aj v tomto a povedzte, že ste ho zabili. Potom sa dohodnete na vylákaní Kalksteina k veži. Tam vás bude tento Raymond čakať, aby ste ho spolu usvedčili. Splňte úlohu „Tajomná veža“, v rámci ktorej vniknete do veže. Keď vyjdete von, konfrontujete v scénke Javeda. Javed privolá ifríta, tak ho zabite. Potom si Javed privolá na pomoc Magistra. Čaká vás boj s nimi oboma. Bojujte, kým ich neoslabíte a oni utečú. Vás omámia jedom. Preberáte sa až v tretej kapitole.
3.0. Podozriví v prípade
(Toto nie je samostatná úloha, len orientačný popis v návode.) Pri pátraní po tajomstve Wyzimy, teda pri pátraní po tom, kto má pod palcom Salamandry v meste, budete mať pár podozrivých. Z informácií, ktoré získate môžete sami niekoho označiť za podozrivého, ale keď postúpite v úlohe „Tajomstvo Wyzimy“, tak dostanete od Raymonda zoznam so všetkými šiestimi podozrivými. Vašou úlohou je nájsť dôkazy, ktoré podozrivých usvedčia, alebo zbavia obvinenia. Môžete postupne dokázať zozbieraním dôkazov vinu nevinných osôb. Ak splníte úlohu „Hrobárova vďačnosť“, tak získate dôkaz proti pravému vinníkovi a tým zároveň dokážete nevinu ostatných.
3.1. Podozrivý Talar
Potom, čo dáte dozorcovi Šémkovi fisstech, vám povie, že priekupník Talar má istú dohodu s Vincentom a že sa tu zastavil aj krátko pred prepustením Magistra. Je tu podozrenie, že on mohol informovať vrahov o vašom výlete do kanálov. Keď sa Talara spýtate na jeho spojenie so strážami, tvrdí, že im platí za ochranu pred Salamandrou.
Medzi večerom a polnocou môžete nájsť pred Talarovým domom neznámeho (označeného len ako „Tajomný človek“). Oslovte ho, no nechce sa s vami baviť. Na základe týchto zistení a toho čo povedal Talar pri vašom rozhovore pri úlohe „Pamäť meča“ ho môžete prehlásiť za nevinného.
Jednoznačný dôkaz získate po splnení úlohy „Priateľka zo starých čias“, kedy zistíte od Shani, že kedysi chodila s Talarom a pri tom odhalila, že je to vodca tajnej služby. S týmto dôkazom aj odhalením jeho motívov môžete rovno dokázať jeho nevinu. Keď ho prehlásite za nevinného, povie vám o Javedovi, že má záľubu v luxusných predmetoch, ktoré sa k nemu kedysi dostali, ale stráže ich zabavili.
3.2. Podozrivý Vincent Meis
Keď budete po uväznení voľný, oslovte kapitána stráží Vincenta Meisa. Spýtajte sa na Javeda a salamandry. Povie vám, aby ste sa do toho nemiešali, že to sám plánuje v tichosti vyšetriť v noci v skladisku. Po polnoci zájdite do skladu (v chudobnej časti, neďaleko krčmy) a nájdete tam Meisa, ako sa pokúša dostať nejaké informácie od člena Salamandier. Ten sa vyhovára, že nič nevie. Meis povie, že má ten chlapík prsty vo vražde Raymondovej rodiny a keďže nič nevie, tak ho nepotrebuje. Odíde. Vy zabite všetkých banditov v miestnosti.
Od Šémka zistíte (pri rozhovore o zaklínačskom meči), že má Vincent istú dohodu s Talarom, ktorý sa tu zastavil aj chvíľu predtým, než ste šli do kanálov. Od stráží pri bráne neďaleko väzenia zistíte, že majú od Vincenta zákaz hovoriť o Salamandre. Od detektíva Raymonda zistíte, že podozrieva Vincenta so spolupráce so Salamandrou, pretože uzavrel nevyriešený prípad vraždy jeho rodiny.
Keď sa s ním budete zhovárať o všetkých týchto zisteniach a v každom bode mu budete veriť, rozhodnete sa o jeho nevine. Keď ho prehlásite za nevinného, dá vám pečatný prsteň (s ktorým sa dostanete do špitálu, aj na hrádzu a nemusíte podplácať stráže) a povie vám, že zistil o Javedovi, že je závislý na Fisstechu.
Jednoznačný dôkaz získate po splnení úlohy „Krysa“, kedy zistíte, že Coleman pracuje s Vincentom na odhalení Salamandry. Tu zistíte jeho motív a ak máte tento dôkaz, nepotrebujete sa naháňať za ostatnými správami.
3.3. Podozrivý Vivaldi
Trpaslík Golan Vivaldi je majiteľom banky. Od Šémka vo väzení ste sa dozvedeli, že platbu kaucie za Magistra previedla Vivaldiho banka. Tým vzniká u neho podozrenie. Od náhodného trpaslíka v štvrti neľudí si vypočujete komentár, že Vivaldi má dobrý dôvod nenávidieť ľudí. V bažinách môžete prijať úlohu „Poslíček“, kedy mu pošle elf Yaevinn list, čo je tiež podozrivé. Ak mu veríte vo všetkých bodoch, získate dôkaz jeho neviny. Keď ho prehlásite za nevinného, povie vám, že zistil, že Javed platil cez jeho banku účty za školu čarodejov, no že ho z nej vyhnali, keď sa začal venovať čiernej mágii. Je to čarodejnícky odpadlík.
Jednoznačný dôkaz jeho neviny získate po rozhovore so Zoltanom Chivayom (až keď budete Vivaldiho podozrievať si o tom môžete pohovoriť), ktorý vám povie, že ľudia prevzali správu nad Vivaldiho bankou a tá mu patrí už len po mene. Takže je jasné, že je na ľudí naštvaný, ale dodržiava zákony a nemohol sa postarať ani o kauciu za Magistra.
3.4. Podozrivý Beranina
Keď splníte úlohu „Svedok“, počas ktorej vás napadnú Beraninovy ľudia, tak sa tým Beranina radí medzi podozrivých. Pohovorte si s ním, aby ste získali jeho stanovisko a tiež sa ho spýtajte na Berengara, potom čo ste zistili o Berengarovi informácie od Talara. Beranina sa v noci zdržuje v krčme. Neďaleko krčmy je jeho dom, do ktorého môžete vstúpiť po podplatení strážcov pri vchode (vstup možný až keď sa Beranina zaradí medzi podozrivých). Za nevinného ho môžete prehlásiť po dokončení úlohy „Anatómia zločinu“.
3.5. Podozrivý Kalkstein
V rámci úlohy „Svedok“ zistíte od raneného svedka len jediné slovo a to Kalkstein. Takže hneď vzniká podozrenie aj na Kalksteina. Musíte si získať jeho dôveru. Začnite pre Kalksteina plniť úlohu „Tajomná veža“, v rámci ktorej mu prineste na začiatok tej úlohy dve knihy. Keď mu ich odovzdáte, tak vám verí a povie vám o tej úlohe viac.
Od Beraninu ste mohli tiež zistiť, že sa Berengar zaplietol so Salamandrou a Kalkstein niekoho najal, aby strateného Berengara našiel v bažinách. No však až keď splníte úlohu „Anatómia zločinu“, môžete označiť Kalskteina za nevinného, pretože je jedným z hlavných podozrivých.
3.6. Podozrivý Leuvaarden
Od Raymonda dostanete zoznam podozrivých, kde je aj kupec Leuvaarden. V bažinách, na severe na ostrove Wyverien (východne od hája druidov) nájdete mŕtvolu posla. Telo má u seba list, ktorý uvádza, že Leuvaarden je člen tajnej organizácie.
Jednoznačný dôkaz jeho neviny získate počas plnenia úlohy „Hľadaný“, kedy zistíte, že Leuvaarden vykupuje brošne salamandier a on sám vám odhalí časť svojej činnosti, ktorá spočíva v boji proti Javedovi. Tiež vám odhalí, že Javed má aj politické ambície.
3.7. Anatómia zločinu
Keď postúpite v úlohe „Tajomstvo Wyzimy“, tak sa Raymond stiahne do bezpečia. Neskôr, keď postúpite v príbehu (pohovoríte si s obvinenými a urobíte už nejaké závery) po vás pošle malého chlapca s odkazom, že máte za ním prísť. Dajte mu 200 orenov na pokračovanie vyšetrovania a povie vám, že Svedka, ktorého ste predtým hľadali niekto zabil. Mali by ste skúsiť spraviť pitvu, aby ste sa pokúsili zistiť, kto ho zavraždil.
Požiadajte Shani, aby vám pomohla. Súhlasí s tým, že sa v noci stretnete v špitály, keď tam už budete mať telo. Tiež povie, že ona spraví len čisto vecnú pitvu a k záverom sa musíte dopracovať sami, tak by ste mali zistiť nejaké informácie, čo by vám pomohli. Môžete dostať pár tipov od niektorých postáv a tiež si kúpiť knihu „O súdnej medicíne“ od trpaslíka v kupeckej časti.
Telo získate do hrobára. Chce zaň nejaký trpasličí alkohol. To je medovina (Mahakamský dvoják), dá sa kúpiť v krčme. Dajte mu jednu fľašu a sľúbi, že na polnoc dopraví telo do špitálu. Potom už len o polnoci zájdite do špitálu aj vy a so Shani uskutočnite pitvu.
Počas pitvy môžete dôjsť k záveru, že je vrahom Beranina (na základe bodných rán), alebo, že je vrahom Kalkstein (na základe prítomnosti jedu vo vnútorných orgánoch). Sú to síce nesprávne závery, ale môžete nimi ukončiť úlohu.
Vrahom je však Javed (Raymond), ktorý nastražil na tele falošné stopy, aby odviedol pozornosť od seba. (Ak ste označili niekoho za nevinného a povedal vám isté informácie o Javedovi, už ste mohli nadobudnúť isté podozrenie, keď ste našli u Raymonda luxusnejšie zariadenie, fisstech, prípadne rozhovorom s Raymondom o istom veliteľovi, o ktorom vám pravý aj falošný povedia rozličné verzie. No tieto fakty sú len pre hráča, dopracovať sa k tomu v hre musíte pitvou, alebo nájdením tela). Ak ste počas úlohy „Hrobárova vďačnosť“ našli telo pravého Raymonda, tak sa dopracujete ku výsledku, že vrahom je detektív „Raymond“. Ak ste to telo nenašli potrebujete nejaké stopy, aby ste sa k tomu dopracovali.
Pravý Raymond vám na začiatku vyšetrovania povedal, že Azar Javed je zerrikan. Okrem knihy „O súdnej medicíne“ si môžete tiež kúpiť knihu „Zerrikanské muchy a iné ohavnosti“, v ktorej sa dozviete práve o zerrikanských muchách. O týchto muchách sa tiež môžete dozvedieť od záhradníka pri špitály, keď budete chcieť, aby vám porozprával o svojej minulosti žoldniera a chce za to len niečo na jedenie. Tie muchy boli príčinou smrti a dostali sa do obete cez fisstech, ktorý mu podala Shani, ale mala ho práve od Raymonda.
3.7.1. Hrobárova vďačnosť
Keď získate úlohu „Skryté skutočnosti“ potom, čo zistíte, že vo vašom vyšetrovaní je množstvo nejasností a keď dostanete úlohu „Anatómia zločinu“ zájdite za hrobárom a požiadajte ho o vstup do cintorína. Tiež mu povedzte o svojich pochybnostiach voči Raymondovi. Aby vás vpustil na cintorín, musíte mať povolenie od Vincenta Meisa (dá vám ho, ak ste ho už uznali za nevinného), alebo za neho vyrovnajte dlh u Talara (ak ste Talara uznali za nevinného, nič neplatíte). Keď vstúpite na cintorín, naľavo vstúpte do krypty. V krypte prejdite chodbou a naľavo rozbite narušenú stenu. Za ňou nájdete telo pravého detektíva Raymonda. Prezriete si ho a potom už len oznámte svoje zistenia hrobárovi pre ukončenie úlohy.
4. Tajomná veža, Obelisky
V meste, v štvrti neľudí je alchymista Kalkstein. Požiada vás o pomoc pri jeho súčasnom bádaní. Chce sa dostať do Mágovej veže v bažinách. Aby najprv zistil ako, potrebuje o nej nejaké informácie. Tie sú v knihách „Tajomstvo brán“ a „Ain Soph Aur“. Tú druhú knihu má aj dedo v bažinách (úlohy „Do svätyne“ a „Kanibal“. Knihu si môžete vziať z jeho domu). Obe má trpaslík Golan Vivaldi.
Zájdite za Vivaldim do jeho domu. Ak ste nezabili členov Scoia´tael pri úlohe „Noční hostia“ v prvej kapitole, tak sa nič nedeje a môžete od neho knihy kúpiť za 100 a 200 orenov. Ak ste ich však zabili, tak sa Haren Brogg vydesil a udal nejakých ľudí. Preto po vstupe k Vivaldimu uvidíte, ako ho zatknú. Zájdite do väzenia a Šémkovi zaplaťte kauciu 200 orenov. Potom vám Vivaldy z vďačnosti obe knihy daruje.
Prečítajte si ich a odovzdajte ich Kalksteinovi. V rámci rozhovoru spomenie aj Berengara. Dá vám jeho veci, knihu Bozku (recepty na elixíry Bozk a Argentia a olej proti insektoidom). Povie vám, že na otvorenie veže potrebujete desať magických kameňov – Sefirothov. Máte ich samozrejme nájsť. Dá vám isté vodítko vo svojich poznámkach.
- Sefiroth Maal´kad: Sefiroth kráľovstva získate počas úlohy „Útek z väzenia“ v tele Kuroliška, ktorého zabijete.
- Sefiroth Chocc´mah: Sefiroth múdrosti vám dá Kalkstein, keď mu odovzdáte knihy, ktoré požadoval.
- Sefiroth Kezath : Sefirtoh milosrdenstva a lásky vám dá Vaska v dedine tehlárov v bažinách, keď splníte úlohu „hlinené bane“.
- Sefiroth Tipperath: Sefiroth súcitu a krásy môžete kúpiť na hrádzi od obchodníka Leuvaardena za 500 orenov.
- Sefiroth Y´esath: Sefiroth základu nájdete v jaskyni, ktorá je na juhozápade v bažinách. Je v prostrednej časti jaskyne vo Waranovom sarkofágu.
- Sefirothy Veen´ah, Ghe´Vrath a Oth: Sefirothy „porozumenia“, „súcitu, sily a vážnosti“ a sefiroth „majestátu a slávy“ získate pri oltári Melitelé, ktorý je v bažinách, aj v Lebedovom špitály. Od sestry v špitály zistíte, že môžete v jej oltári obetovať ovocie, zeleninu a kvety. Niečo z toho obetujte a získate tieto tri sefirothy.
- Sefiroth Neh´tza: Sefiroth vytrvalosti a víťazstva získate z tela golema po splnení úlohy „Strážca“.
- Sefiroth Keth´aar koruny vám dá Raymond na konci vášho vyšetrovania, keď označíte vinníka a dohodnete sa na ceste k veži do bažín.
Teraz musíte aktivovať obelisky (je to síce samostatná úloha „Obelisky“, ale bezprostredne súvisí s touto). V bažinách je desať obeliskov a vy máte desať sefirothov. Meno každého z nich sa zhoduje s jedným obeliskom a vy musíte len prebehnúť medzi nimi a do každého obelisku vložiť správny sefiroth. Jednoduchá úloha, ktorú vám uľahčí aj to, že tie obelisky, ktoré ste už aktivovali sa vám nezobrazujú na mape.
Keď aktivujete všetkých desať obeliskov, dvere do Mágovej veže sú otvorené. Zájdite tam a vstúpte do nej. Vnútri aktivujte kruh živlov a získate posledné znamenie, znamenie Axie. Z truhlice si vezmite mágovu knihu a aj ďalšie cennosti a vráťte sa von. Tu je záver úlohy „Tajomstvo Wyzimy“ a pokračuje sa do tretej kapitoly. V tretej kapitole sa vráťte za Kalksteinom do veže a vyzdvihnite si odmenu 1000 orenov za otvorenie veže.
4.1. Strážca
Keď začnete plniť pre Kalksteina úlohu „Tajomná veža“, tak sa porozprávajte s Vaskou, vodkyňou dediny tehlárov v bažinách. Povie vám legendu o strážcovi veže a daruje vám tarotovú kartu. Odneste kartu ukázať Kalksteinovi a navrhne vám, ako oživiť strážcu (tiež vám dá recept na elixír Duch Golema). Potrebujete hromozvod. Ten vám vyrobí za 70 orenov zbrojár rádu Planúcej ruže (postáva nad schodmi vedúcimi do chudobnej štvrte, poniže budovy rádu), alebo za 50 orenov trpasličí kováč Malcolm Stein, ale len ak ste za dobre s neľuďmi.
S hromozvodom sa vráťte do bažín a choďte na cintorín golemov. Aby ste mohli na golema umiestniť hromozvod, potrebujete búrku. Môžete zaplatiť starému druidovi 500 orenov, aby druidi privolali búrku, alebo budete proste spať v istých intervaloch pri ohnisku, kým sa počasie nezmení samo a peniaze ušetríte. Keď bude búrka, tak umiestnite na golema hromozvod, čo ho oživí.
Teraz vás čaká boj. Môžete to skúsiť aj priamo, ale je tu veľmi jednoduchý spôsob. Golem stojí medzi troma pylónmi. Prebehnite sa medzi všetkými troma a všetky ich aktivujte. To spôsobí, že do ich stredu udrie blesk. Vy tam samozrejme nebuďte, ale snažte sa, aby medzi pylónmi zostal golem, ktorého takto pár ranami zložíte.
Po boji si z jeho tela vezmite sefiroth Neh´tza a tiež jeho srdce, čo je prísada do špeciálneho receptu na odvar získavajúci vám jeden špeciálny talent.
5. Pracujúce dievčatá
Neďaleko krčmy je bordel, ktorému šéfuje prostitútka Carmen. Pohovorte si s ňou o práci. Povie vám, že nejakí chlapi obťažujú jej dievčatá na troch miestach v meste. Označí vám ich na mape. V noci zájdite na označené miesta (pred špitálom, v štvrti neľudí, v kupeckej časti) a na každom zabite pár banditov, ktorí tam obťažujú ťažko pracujúce, šlapajúce dievčatko. Keď všetky zachránite, vráťte sa to oznámiť Carmen. Za odmenu si môžete vziať buď 200 orenov, alebo zdarma služby jej dievčat, ktorým máte akurát darovať nejakú kvetinu, aby si boli isté, že ste to vy.
6. Pamäť meča
Na začiatku tejto kapitoly dostanete strieborný zaklínačský meč od strážnikov, aby ste mali čím bojovať v kanáloch. Spýtajte sa na meč žalárnika Šémka a spomenie meno Talar. Zájdite za týmto priekupníkom a spýtajte sa ho na meč. Povie vám, že ho vyhral od hráča kociek z krčmy. Stavte sa teda cez deň v krčme U chlpatého medveďa a vyspovedajte hráča. Ten zas povie, že meč vyhral od záhradníka, ktorý robí pri Lebedovom špitáli. Opýtajte sa na to záhradníka a ten spomenie starý boj, čo sa odohral pri Brenne. Meč patril zaklínačovi Coenovi. Spomenie, že ho poznala aj Shani. Takže sa na meč spýtajte Shani, no len v noci u nej doma. Povie, že pracovala ako ošetrovateľka počas tých bojov a liečila aj Coena. Napokon už len na jej odporučenie zájdite za trpaslíkom Zoltanom Chivayom, ktorý sa často zdržuje v krčme, alebo u Vivaldiho. Ten vám povie posledné informácie o meči a úloha končí. Tiež vám daruje runu zeme.
7. Priateľka zo starých čias
Shani pracuje v meste cez deň v Lebedovom špitály a v noci je vo svojom dome pri štvrti neľudí. Zistite, že potrebuje tri kusy rastliny Lastovičník. Ak máte schopnosť bylinárstva (medzi talentami v rámci položky Inteligencia) a poznáte rastliny podľa kníh, tak ho môžete natrhať sami. Inak môžete tie kvety kúpiť v meste. Keď jej ich odovzdáte, porozprávajte sa so Shani (jej spomienky na vojnu pri Brenne) a dokončite úlohu „Anatómia zložinu“, s ktorou vám pomôže. Potom vás pozve k sebe domov.
Doma býva od večera do rána. Tam vám povie, že chce spraviť stretnutie s Marigoldom tak máte doniesť jej, jeho a váš obľúbený nápoj. Sú to Ružové víno z Mettiny, višňovka s liehom a temerská žitná. Keď jej ich prinesiete, povie, aby ste ešte niekoho priviedli a oslava môže začať. Priveďte buď Zoltana Chivaya, Sigfrieda, alebo štetku Carmen, ktorej však za to musíte zaplatiť 100 orenov. Priebeh oslavy záleží od toho, koho privediete. Najlepšia voľba je Zoltan, lebo je to váš starý priateľ. Na Carmen bude žiarliť Shani a na Sigfrieda zas Geralt.
Keď niekoho z nich pozvete na oslavu, prídite potom do jej domu a oslava začne. V rámci zábavy vás pošlú dole po nejaký predmet (pôjdete raz, alebo dvakrát, podľa vašej voľby, alebo osoby, ktorú privediete) babky, s ktorou Shani býva. Ak vás babka nachytá opitého, tak vás vyhodí, takže môžete tie predmety vziať ešte pred začatím oslavy (babkin denník, fľaša a uhorky).
Keď oslava skončí, mali by ste sa Shani ešte poďakovať. Zožeňte červené ruže (u kupca neďaleko jej domu za peniaze, alebo od záhradníka za kus jedla) a dajte jej ich ako dar. Potešíte ju tým a strávite spolu romantickú chvíľku.
8. Hľadaný (časť druhá)
V podhradí ste mohli nájsť na nástenke pred krčmou zatykač na Magistra. Vo väzení ste videli Magistra vo vedľajšej cele, no stráž ho pustila. Spýtajte sa na to Šémka, žalárnika. Povie vám, že zatykač na Magistra nevydal kráľ Foltest, ale súkromná osoba. Tiež vraj niekto vykupuje brošne zabitých členov salamandry. Kto to je, to Šémek nevie, ale prostredník tej osoby sa v noci zdržiava v krčme, kde si rád vypije.
V noci sa v krčme U chlpatého medveďa objaví postava označená len ako Posol. Ak sa mu budete vyhrážať, alebo ho skúsite podplatiť, odmietne sa s vami baviť. Pozvite ho na pohárik a potom ho prepite. Po pár pohároch bude opitý. Vtedy sa ho spýtajte, či nevie niečo o nejakej práci a povie vám, že jeho zamestnávateľom je Leuvaarden.
Keď získate tri brošne so znakom salamandry, tak zájdite na hrádzu, kde je Leuvaarden. Kúpi ich od vás za 600 orenov a dozviete sa tiež, že pracuje proti Salamandre pre tajnú organizáciu.
9. Horúci tovar (časť druhá)
Keď ste v prvej kapitole dokončili úlohu „Noční hostia“, mohli ste od Harena Brogga prijať balíček, ktorý máte do mesta doručiť osobe menom Coleman. Keď v meste po vašom zatknutí získate opäť slobodu a aj vaše veci, zistíte, že balíček zmizol. Pri rozhovore so žalárnikom Šémkom zistíte, že vám balíček zhabali a že sa do toho nemáte miešať, lebo to boli drogy. Sám je na nich závislý, tak si ich zrejme nechal.
Ak ste nezabili členov Scoia´tael pri úlohe „Noční hostia“, tak keď v noci vstúpite do krčmy, zistíte, že Bricka Colemana zavraždili elfskí lučištníci, ktorí využili zbrane, ktoré ste im nechali zo zásob Harena Brogga.
Ak ste členov veveríc zabili, nič sa nedeje a Coleman žije. Zájdite do krčmy U chlpatého medveďa, kde nájdete neskoro v noci chlapíka menom Coleman. Povedzte mu, že ste o balíček prišli. Môžete mu ponúknuť 100 orenov odškodné, čo príjme a je to vybavené. Ak mu poviete, že na to kašlete, tak sa naštve a vonku vás napadne pár jeho chlapov. Zabite ich a on skrotne. Tretia možnosť je povedať mu pravdu, že vám ho zabavili stráže. Hoci je naštvaný, vie ako to chodí, tak to nechá tak.
10. Krysa
Ak ste zabili členov Scoia´tael pri úlohe „Noční hostia“ v prvej kapitole, tak je Coleman nažive a v noci ho nájdete v krčme, ak ste ich nechali žiť, tak je Coleman mŕtvy a túto úlohu nemôžete prijať. Ak žije, tak sa ho spýtajte na prácu. Povie vám o dome, v ktorom straší. Dom je neďaleko domu detektíva a po vstupe doň vás napadnú dva prízraky. Zabite ich a vráťte sa mu to do krčmy oznámiť (na prízemí sú pri Gravieroch aj tri kusy vína pre úlohu „Najvzácnejšie víno“). Nenájdete ho tam však, tak sa na neho spýtajte krčmára. Povie vám, že rieši nejaký obchod na hrádzi.
Choďte teda na hrádzu do prístavu a tam uvidíte, že Coleman je v skutočnosti informátor mestských stráží. To je dôležité pre úlohu „Obvinený: Vincent“. Zaplatí vám 100 orenov za vašu úlohu a poprosí vás, aby ste vaše zistenie nikomu neodhalili. Krčmár vás však žiadal, aby ste mu povedali, čo o Colemanovi zistíte. Môžete sa pre ukončenie tejto úlohy rozhodnúť, či Colemana krčmárovi udáte, alebo budete klamať.
11. Najvzácnejšie víno
V noci sa v krčme U chlpatého medveďa objavuje chlapík menom Konrád. Je to dosť pijan, ale má zálusk na vzácne víno, ktoré je však v pivnici s netvormi. Je to neďaleká budova (môžete v nej riešiť aj úlohu „Krysa“) pri dome detektíva. Len v nej skočte do pivnice, zabite pár Graveirov a vezmite si tri fľaše vzácneho veľmi starého vína. Oznámte Konrádovi splnenie úlohy. On vám však povie, že peniaze už žiaľ prepil, no aj tak by ste sa mohli rozdeliť. Tu už je rozhodnutie len na vás, či mu dáte jednu fľašu, alebo si necháte všetky tri, ktoré môžete predať. Ide len o rozhodnutie, ktorým ukončíte úlohu, nič to nemení.
12. Nekľudný duch
Okolo obeda sa medzi budovou rádu Planúcej ruže a medzi cintorínom pohybuje Hildegarda Zollstocková. Sťažuje sa, že sa na cintoríne objavuje duch jej manžela a ohovára ju. Zájdite okolo polnoci na cintorín, kde sa objaví Zollstockov duch (objavuje sa pred bránou do cintorína, takže sa o neho môžete postarať aj skôr, než získate prístup na cintorín). Zabite ten prízrak a potom to na ďalší deň (zase okolo obeda) oznámte vdove Hilde, ktorá vám za odmenu dá 100 orenov.
13. Poklad
Medzi šiestou a ôsmou ráno nájdete pri vstupe do kanálov chlapíka menom Rascal. Povie vám, že v krypte v kanáloch je poklad jeho rodiny. On chce len rodinný prsteň a vy si môžete nechať všetko ostatné, ak prijmete jeho úlohu. Prijmite ju a dá vám kľúč od krypty. Vstúpte do kanálov a hneď naľavo do krypty. Prejdite až na jej koniec, kde z truhlice získate nejaké cennosti a aj prsteň. Vráťte sa za Rascalom (opäť bude pri kanáloch len zavčas rána) a odovzdajte mu prsteň. Zistíte, že vás podviedol, ale je to jedno, lebo cennosti si aj tak nechávate.
14. Strašidelný dom
V chudobnej štvrti, v dome oproti skladu (kde ste mohli prísť za Vincentom) je bandita, ktorý vám povie, že v neďalekom dome je ukrytý poklad. Zájdite do toho domu a vnútri zistíte, že je to pasca, do ktorej vás nalákali. Je tam pár banditov, ktorí chcú zabiť vás a aj poloelfku, ktorá bola v dome. Zabite ich. Oslovte poloelfku, ktorá vám poďakuje a povie, že sa za ňou v jej dome môžete zastaviť. Tým je úloha splnená.
Zájdite za poloelfkou do jej domu v štvrti neľudí. Nevie dobre miestny jazyk a spustí na vás starý jazyk, ktorý si zrejme len nepamätáte. Skúsi vám ho pripomenúť. Preložte vety čo povie – je to jednoduché, ostatné možnosti sú zväčša blbosti. Preložte to správne a to ju tak poteší, že sa s vami vyspí.
15. Bezpečný prístav
Keď sa Zoltana Chivaya spýtate na prácu v meste, povie, že niekoho zháňa kupec Leuvaarden. Ten cez deň postáva na hrádzi v prístave. Chce, aby ste zabili skupinu utopencov, ktorí v noci ohrozujú prístav v bažinách. Odvezte sa s prievozníkom do bažín a pri móle počkajte do noci. V noci vás napadne pár Utopencov. Zabite ich a splnenie úlohy oznámte Leuvaardenovi, ktorý vám dá 400 orenov.
16. Do svätyne
Neďaleko móla v bažinách nájdete na ceste postávať deda. Pohovorte si s ním a poprosí vás, aby ste ho odprevadili k oltáru Melitelé. Je veľmi dobré, že dedo nebojuje, ale v prípade nebezpečenstva uteká, takže sa o neho nemusíte starať a v pohode môžete nepriateľov zabiť, alebo im proste utiecť. Taktiež si vás potom dedo sám nájdete, takže je to pomerne jednoduché.
Dedo vám môže poskytnúť zaujímavé informácie o niektorých častiach bažín, pokiaľ sa tam s ním dostanete. Stačí, keď ho odvediete na Hlinisko (neďaleko dediny), k jaskyni na juhozápade a k Mágovej veži. Hlavne s ním zájdite na ostrovčeky medzi Hliniskom a jaskyňou. Tam vás totiž naučí dva recepty (Kráľ a kráľovná; Mariborský les) na elixír a petardu. Keď ho napokon dovediete ku kaplnke, úloha je splnená a on sa rozlúči s tým, že ho môžete navštíviť v jeho chajde.
17. Kanibal
Túto úlohu splňte až po úlohe „Do svätyne“. Zájdite na severovýchod od dediny a tam nájdete na malom ostrovčeku dom deda. Vnútri zistíte, že dedo je kanibal. Je na vás, ako sa rozhodnete. Ak mu darujete život, tak vás naučí recept na Jed obesencov. Ak sa rozhodnete nesúhlasiť s jeho stravovaním, tak ho zabite. Dá sa na útek, takže ho treba prenasledovať a prípadne sa vyhnúť iným potvorám (pri jeho dome sa objaví pár Echinopsov), ale keď ho dostihnete, nie je problém ho zabiť. Ak ho zabijete, nezískate žiadnu odmenu, okrem skúseností.
18. Hlinené bane
Na začiatku bažín, neďaleko móla je tehliarska dedina. Jej vodkyňou je žena menom Vaska. Požiada vás o zabitie utopencov, ktorí sa objavili na hlinisku. Je to kúsok na západ, tak tam zájdite a pobite všetkých utopencov v okolí jám. Vráťte sa jej to oznámiť a dostanete za odmenu sefiroth Kezath.
19. Stratená ovečka (časť prvá)
Keď ste v dedine tehlárov dokončili úlohu „Hlinené bane“, môžete od Vasky prijať túto úlohu. Stratil sa im jeden chlapec a boja sa, že ho uniesli druidi, aby ho zmenili na dryádu. Vydajte sa do hája druidov a oslovte nejakého druida. Zistíte, že oni to neboli, ich vraj deti len otravujú, ani by ich do hája nepustili. Máte skúsiť osloviť dryády. V háji je aj jedna dryáda Morenn. Povie, že to určite neboli ani dryády, pretože dryádou sa môže stať len dievča a nie chlapec. Oznámte Vaske, čo ste zistili. Úlohu dokončíte až v tretej kapitole.
Veďte rozhovor s dryádov Morenn na tému plodenia potomkov a nových dryád. S mužmi sa stýkajú len za účelom plodenia a musia tí dokázať, že sú silní. Prineste jej jednu vlčiu kožušinu a darujte jej ju. Tým si ju nakloníte. Vie, že sú zaklínači neplodní, tak ju presvedčte, že sex uvoľňuje telo aj myseľ a ona sa podvolí pokusom o takéto uvoľňovanie.
20. Kvety a zlato
V Bažinách je na západnej strane tábor drevorubačov, ktorý vedie trpaslík Yaron Bolt. Povie vám, že z vzácnych kvetov dvojzubca sa vyrábajú opiáty a že tie kvety vykupuje prievozník. Za túto informáciu chce polovicu vašej odmeny. Ak viete zbierať byliny a máte o tomto kvete informácie, tak sa vydajte ich natrhať do nebezpečných bažín. Rastú na rôznych miestach, no najviac ich je v okolí veže. Získajte päť týchto kvetov a dajte ich prievozníkovi. Dostanete 400 orenov. Vráťte sa k Yaronovi a buď mu dajte polovicu odmeny, alebo si všetko nechajte pre seba.
21. Ďaleko od domova
Keď ste splnili úlohy „Hlinené bane“ a „Kvety a zlato“, tak vám predák drevorubačov Yaron Bolt povie, aby ste vyčistili cestu medzi hliniskom a ich táborom, pretože ich už silne ohrozujú potvory. Tiež máte vyriešiť záležitosť ryboľudí, ktorí sa v okolí objavujú. V rámci prvej časti úlohy stačí cestou zničiť tri skupiny nepriateľov rozmiestnených po ceste. Čakajú vás Echinopsi, Utopenci a Bloedzuigerovia.
Keď sa postaráte o nepriateľov, tak zájdite do dediny a pohovorte si s Vaskou. Tehlári totiž uctievajú ryboľudí, tak vám poradí, ako s nimi komunikovať. Na hlinisku majú ryboľudia oltár. Nehovoria, tak s nimi komunikujú výmenou predmetov. Ak chcú mať drevorubači pokoj, mal by im venovať Yaron svoju sekeru.
Opäť raz sa musíte rozhodnúť, čo spravíte. Môžete si počkať o polnoci pri oltári a zabiť rybočloveka, ktorý sa tam objaví. Jeho zabitie by malo ostatných varovať, že sa nemajú zahrávať s drevorubačmi.
Druhý spôsob je vypýtať si od Yarona jeho sekeru. Tú o polnoci treba vložiť do oltára a počkať si, kým ju rybočlovek nevymení za amulet, ktorý odovzdajte Yaronovi. Takto to vyriešite mierovo, keďže dáte ryboľuďom najavo dobré úmysly drevorubačov.
Za splnenie úlohy vám dá Bolt 400 orenov.
22. Poslíček
V tábore druidov je elf Yeavinn. Požiada vás, či by ste neodniesli list pre trpaslíka Vivaldiho, ktorý žije v štvrti neľudí. Keď sa vrátite do mesta, máte dve možnosti. Buď ho odovzdáte Vivaldimu, čím si nakloníte priazeň neľudí, alebo list odovzdáte Vincentovi Meisovi za 25 orenov, čím naštvete neľudí. Potom len oznámte Yeavinnovi, čo sa stalo. Yaevinn sa presunul z hája druidov do tábora Veveríc na severovýchod. Ak ste list nedoručili, tak je samozrejme naštvaný. Ak ste ho doručili, tak si vezmite od Vivaldiho odpoveď a tú zas doručte Yaevinnovi, ktorého si tým nakloníte.
23. Prieskum bojom
Tu začína vaše rozhodovanie, na ktorú stranu sa chcete neskôr pridať. Schyľuje sa k otvorenému konfliktu medzi vevericami a ľuďmi.
Na malom táborisku poniže hája druidov je skupina vojakov rádu Planúcej ruže, ktorých vedie Sigfried. Požiada vás, aby ste odviedli skupinu jeho mužov na pohrebisko golemov, kde by mali byť veverice a priekupníci. Keď tam dorazíte je tam pár členov Scoia´tael. Pozabíjajte ich a nahláste to Sigfriedovi.
Ak chcete pomôcť neľuďom, tak choďte do severovýchodného tábora Scoia´tael a oslovte Yaevinna. Povie vám, aby ste doviedli skupinu jeho mužov na pohrebisko golemov, kde sa majú stretnúť s priekupníkmi. Odveďte ich tam a cestou si dajte pozor na potvory močiara, aby vám vašich neľudí nezabili (môžete si cestu vyčistiť ešte pred prijatím úlohy). Keď dorazíte na pohrebisko, čaká tam skupina rytierov planúcej ruže. Zabite ich a snažte sa, aby prežil aspoň niekto z vašich mužov. Po boji sa vráťte oznámiť Yaevinnovi, čo sa stalo dostanete 200 orenov.
24. Krvilačná rastlina
V bažinách sa objavuje mäsožravá rastlina Archespora (Kokakcydium), čo je nejaká silnejšia zmutovanejšia verzia rastlín Echinopsi. Napáda vás na viacerých miestach, najvhodnejšie a najbližšie ju máte na ceste medzi hliniskom a kaplnkou Melitelé. Je veľmi silná a zraňuje vás aj jedom. Rozhodne treba použiť lastovičku prípadne aj iné elixíry. Dorazte ju silným štýlom a jej hlavu potom zaneste Vincentovi Meisovi k žaláru. Dostanete za ňu 400 orenov.
25. Wyzimský pohodný
Na tabuliach v meste nájdete oznam, že miestny hrobár zháňa šesť kusov psieho sadla. Dosť psov sa túla aj po uliciach mesta, najmä v noci. Stačí ich napadnúť a zabiť (musíte vytiahnuť meč a napadnúť ich, nie sú totiž nepriateľskí). Získajte zo šiestich sadlo a zaneste ho hrobárovi, ktorý ním natiera rakvy, aby dlhšie vydržali. Zaplatí vám za to 100 orenov.
26. Objednávka: Topivci
Musíte získať 10 jazykov Topivcov. Aby ste ich získali treba mať poznatky z knihy „Bahenné potvory“, ktorú ste už zrejme čítali, ak nie, knihu má na predaj trpaslík na trhu. Topivcov je hromada v bažinách. Zozbierané jazyky odovzdajte Sigfriedovi. Ten buď stráži v meste pri bráne na hrádzu, pri Lebedovom špitály, alebo je v budove rádu Planúcej ruže. Keď postúpite príbehovo, bude v bažinách, poniže háju druidov. Dostanete 150 orenov.
27. Objednávka: Echinopsi
Záhradník, ktorý pracuje v záhrade pri Lebedovom špitály chce tri korene Echinopsov, mäsožravých rastlín. Aby ste ich získali, treba mať poznatky z knihy „O kliatbach a prekliatiach“. Tieto stvorenia nájdete v bažinách. Najmä na ceste medzi drevorubačmi a jaskyňou vlkov. Tiež sa s nimi stretnete pri plnení úlohy „Ďaleko od domova“. Tri korene zaneste záhradníkovi. Dostanete 150 orenov.
28. Objednávka: Vlci
V bažinách je hneď pri móle lovec Jean Pierre. Chce desať kožušín vlkov. Pár vlkov nájdete medzi hájom druidov a medzi wyverním ostrovom. Ďalších vlkov nájdete v jaskyni poniže táboru drevorubačov. Odovzdajte mu desať koží za 150 orenov.
29. Objednávka. Alghulovia
Kalkstein chce tri kostné morky Alghulov. Aby ste ich získali, treba mať poznatky z knihy „Kniha Strachu a nenávisti, zväzok II“. Na predaj u trpaslíka neďaleko Shaninho domu. Jeden Alghul je na cintoríne a jeden v krypte. Ďalších nájdete v bažinách. V noci sa zdržujú s ghulmi pri mŕtvolách západne od Mágovej veže, poniže cintorína golemov. Odovzdajte ich Kalksteinovi za 150 orenov.
30. Kocky: Profesionál
Ak ste porazili aspoň troch začiatočníckych hráčov kociek, tak si pohovorte v krčme so Zoltanom Chivayom a povýši vás na profesionála. Aby ste sa dostali ďalej, musíte poraziť aspoň troch profesionálov. V tejto kapitole sú len dvaja, Talar (býva neďaleko väzenia, súvisia s ním dva questy) a vyhadzovač v krčme, trpaslík Munro Bryus. Ďalších hráčov nájdete až v tretej kapitole v Kupeckej časti mesta. Sú nimi starosta Velerad a Hierofant, starec, ktorého nájdete v bažinách v háji druidov. Keď porazíte štyroch profesionálov, môžete hrať s ešte väčšími profíkmi. Potom sa pochváľte Zoltanovi, že ste vyhrali nad profesionálmi a povie vám, že už môžete hrať prvú ligu s podvodníkmi.