HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21460
5457
5063
1438
1600
7352
6177
13219
1687

Online 3180 užívateľov

Návody > Samorost 1


Zobrazení:30061
Autor návodu:Peter Taliga

Samorost 1 je kratučký a jednoduchý študentský projekt od Jakuba Dvorského alias Amanita Design, kto by ale predsa mal problémy s jeho prejdením, tomu pomôže nasledujúci návod.

Samorost je síce adventúra, ale nie je v nej žiadny inventár ani priamo nepohybujeme postavou, celá hra sa ovláda klikaním myšou na aktívne miesta, predmety alebo postavičky, po čom sa následná akcia alebo pohyb vykoná sám. Či je niečo aktívne sa dozviete tak, že na danom mieste sa obyčajný kurzor zmení na ruku.


Po spustení aplikácie sa na obrazovke objaví samorost v celej svojej kráse letiaci vesmírom. Po kliknutí na modrú vežičku sa objaví jeho jediný obyvateľ a zároveň hlavný hrdina hry – trpaslík. Ten pri pohľade do ďalekohľadu zistí, že sa naňho rúti iný samorost a tak naň odletí v snahe katastrofu odvrátiť.

Po prílete na cudzí samorost sa ocitáme na obrazovke, kde zberači zbierajú trávu a jeden z nich v popredí túto trávu fajčí. Zároveň je tam lyžiarsky vlek, ktorý je ale nefunkčný. Kliknutím na vodnú fajku si z nej fajčiar párkrát potiahne až kým nie je prázdna. Keď na ňu klikneme ešte raz, fajčiar ju odhodí na zem. Po treťom kliknutí na fajku, ktorá je zároveň aj kľúč k skrinke od vleku, fajka túto skrinku odomkne a aktivuje. Ešte klikneme na spadnuté lano navrchu vleku a červeným tlačidlom na skrinke vlek spustíme a tým sa trpaslík vyvezie hore na kopec. Tam 2x klikneme na tabuľku určujúcu smer až kým nesmeruje doľava kam sa chceme dostať. V ceste nám ale stojí jeden zberač, na ktorého klikneme. Keď odstúpi, klikneme na trpaslíka, ktorý sa spustí z kopca a preletí na ďalšiu obrazovku.

Vľavo na skale sa nachádza rybársky prút. Treba kliknúť na jeho plavák vo vode, načo z chalúpky vyjde chlapík, vytiahne z vody rybu a odnesie ju dovnútra. Po skale ale začnú liezť jašterice, na ktoré klikáme a tým ich zhadzujeme zo skaly, inak vojdú až do chalúpky a rybár rybu nemôže dojesť. Keď sme ich všetky odklikali, rybár vyhodí von kosť, na ktorú priletí vták. Stačí naňho kliknúť a keď s kosťou prelieta okolo trpaslíka, ten sa zachytí a nechá sa zaniesť na ďalšiu obrazovku.

Ocitáme sa na skale s nefunkčnou lanovkou, v popredí dole sú dva pahýle. 4x klikneme na ventil na pravom z nich, ktorý sa týmto prisunie k ľavému. Na ľavom klikneme na dieru, z ktorej sa vystrčí „zaujímavá vec“ a zasunie sa do diery v pravom pahýle, ktorý týmto rozkvitne. Teraz klikneme do malej diery pod lanovkou a z nej vyletia včely a začnú opeľovať rozkvitnutý pahýľ. V diere sa objavil tvor so žiarovkou miesto hlavy a tak naňho klikneme. Ten vylezie hore, odšróbuje si hlavu a zašróbuje ju do obvodu lanovky, čím ju spojazdní. Teraz už len stačí kliknúť na tlačidlo v strede obrazovky a zdola sa vyvezie kabínka. Kliknutím na tlačidlo nad dvierkami sa otvorí, opakovaným kliknutím alebo kliknutím na trpaslíka tento nastúpi a zvezie sa na ďalšiu obrazovku.

Kabínka sa zachytila o konár. Keď klikneme na dutinu v strede stromu, zistíme, že je tam veverička s gramofónom, ktorá si ale zapcháva uši, lebo ju rušia červotoče lomoziace v strome. Na všetky štyri teda pohotovo klikneme, načo ich príde zožrať ďateľ. Veverička už je v pohode a tak jej červeným tlačidlom zapneme gramofón. Teraz ešte 2x klikneme na veveričku alebo gramofón až kým tam veverička nedá platňu s technom, načo sa zobudí sova. Stačí na ňu 3x kliknúť až kým sa nepresunie doprava a nezhodí zachytenú kabínku na ďalšiu obrazovku.

Tu klikneme zas na tlačidlo nad dverami kabínky a trpaslík vyjde von. Keď sa ale teraz chce dostať k strojovni hore, vždy ho nasaje mravčiar. Preto musíme uvoľniť haspru na strome vľavo, čím sa zmení smer pochodu mravcov rovno ku mravčiarovi. Počkáme až nejakého nasaje a kým si ho vychutnáva, klikneme na schody, načo trpaslík vyjde hore k strojovni, ktorá je ale zamknutá. 2x preto klikneme na skrinku s poistkami a poistky pozapíname tak, ako nám hovorí nápoveda na dverách – v hornom rade zapneme len tretiu (pravú) a v spodnom rade všetky. Kliknutím na otvorené dvere sa dostaneme dovnútra strojovne.

Je tu úplná tma, iba dole vpravo bliká maličké červené svetielko na ktoré klikneme a rozsvieti sa svetlo. Ocitli sme sa pred motorom cudzieho samorostu, ktorý chceme nejako vychýliť od kolízie s naším domovským samorostom. Na prístroji je udané, že hodnota Q sa musí rovnať 50 stupňov, na ciferníku dole ale vidíme, že je len 30. Zhruba v strede obrazovky sa nachádzajú dva trojtlačidlové ovládače, z ktorých nás zaujíma ten naľavo s nakresleným rebríkom. 2x preto klikneme na horné tlačidlo „+“ a hodnota Q na ciferníku je tým pádom 50 stupňov. Teraz klikneme na stredné tlačidlo tohto ovládača a zdola sa vysunie rebrík k veľkej kľuke. Stačí už len na ňu kliknúť, načo trpaslík k nej vylezie a zatiahne za ňu, čím sa spustí finálna animácia vyhnutia sa zrážke samorostov a návratu domov.

Súvisiace hry Samorost 3
Machinarium
Samorost 2



Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
343 hlasov

100
60
20

80
40
0
54
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |